19.7 C
Athens
Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2024

Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 – H άνεση συναντά την οικονομία χρήσης

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν έχεις παρουσιάσει κάποιες από τις πιο σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες στο χώρο της αυτοκίνησης, όταν έχεις δημιουργήσει κάποια από τα πιο πρωτοποριακά μοντέλα σε ότι αφορά τη σχεδίαση, όταν έχεις πρωταγωνιστήσει και συνεχίζεις να το κάνεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όταν έχεις μία μακρά και ένδοξη ιστορία σε όλα τα επίπεδα, οφείλεις όχι μόνο να τη σέβεσαι αλλά να την εξελίσσεις συνεχώς. Πολύ δε περισσότερο όταν λέγεσαι Citroen και διαθέτεις στη γκάμα σου ένα μοντέλο όπως το C5 AirCross και έρχεται η στιγμή της ανανέωσης.

Και η αλήθεια είναι πως όλα τα παραπάνω η Γαλλική εταιρία και τα σεβάστηκε και κυρίως φρόντισε να σεβαστεί το ίδιο της το δημιούργημα και την εξαιρετική εμπορική του πορεία και να επέμβει στα σημεία εκείνα που θα του έδιναν την απαραίτητα ώθηση και φρεσκάδα να συνεχίσει ακόμη πιο δυναμικά. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως συνεχίζει να το προσφέρει με μία ευρεία γκάμα επιλογών, σε ότι αφορά στα μηχανικά του μέρη και κυρίως με τον εξαιρετικό και ιδιαίτερο αγαπητό προς εμάς πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας bluehdi, όπως ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Ένα μηχανικό σύνολο που ταιριάζει γάντι στον εκδρομικό χαρακτήρα του Γαλλικού SUV, ένα μηχανικό σύνολο που αφενός είναι σε θέση να κάνει ότι ακριβώς θελήσει και του ζητήσει ο οδηγός, αφετέρου παραμένει πάντα και σε κάθε κατάσταση ιδιαίτερα φειδωλό ως προς τη κατανάλωση καυσίμου. Ένα μηχανικό σύνολο που για όλους εμάς, τους λάτρεις της πετρελαιοκίνησης, αποτελεί απτό παράδειγμα του λάθους και της βιαιότητας με την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προσπαθεί να ωθήσει την αυτοκίνηση στο πλήρη εξηλεκτρισμό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Με αρκετές επεμβάσεις στην εξωτερική του εικόνα

Με περίπου 100.000 πωλήσεις ανά έτος από το 2018 που λανσαρίστηκε, το Citroën C5 Aircross κατάφερε να βάλει τη Citroën με αξιώσεις στην πιο σημαντική κατηγορία οχημάτων παγκοσμίως, την πιο σημαντική στιγμή. Προκειμένου να συνεχίσει την πολύ καλή του πορεία, οι άνθρωποι της Γαλλικής εταιρίας, έκριναν πως ήρθε η ώρα για μία ανανέωση και μία ένεση φρεσκάδας. Και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν πραγματικά πολύ καλά. Η νέα αισθητική ταυτότητα που λανσάρει στο εμπρός μέρος και που αποτελείται από την νέα μάσκα που διατρέχει πλέον όλο το πλάτος του αυτοκινήτου περιλαμβάνοντας μέσα σε αυτή τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα με τα χαρακτηριστικά V στις άκρες τους καθώς και το λογότυπο της εταιρείας, είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή και καλαίσθητη σε σχέση με πρίν.

Νέος είναι επίσης ο εμπρός προφυλακτήρας καθώς και η εισαγωγή αέρα αυτού, που κινούνται στο ίδιο, δυναμικό μήκος κύματος. Από κει και πέρα δεν υπάρχουν άλλες σημαντικές διαφορές εκτός από τα επίσης ανασχεδιασμένα και με ξεχωριστή φωτεινή ταυτότητα πίσω φώτα. Τα νέα χρώματα στην παλέτα χρωμάτων και οι νέες ζάντες αλουμινίου που το εφοδιάζουν συμπληρώνουν τις αλλαγές σε αισθητικό επίπεδο διευρύνοντας και τις επιλογές εξατομίκευσης που προσφέρει. Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο οι διαστάσεις του παρέμειναν ίδιες (4.5 μέτρα μήκος, 1.84 πλάτος και 1.67 μέτρα ύψος) ωστόσο οι σχεδιαστές του καταφεραν να το κάνουν να φαίνεται μεγαλύτερο και πιο αρχοντικό, χωρίς να απεμπολλεί βεβαίως τη Γαλλική φινέτσα και στιλ, στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τα μοντέλα της Citroen.

Με αλλαγές και το εσωτερικό του

Δεδομένου ότι πρόκειται για face lift, είναι αναμενόμενο ότι η βασική φιλοσοφία του εσωτερικού δεν έχει αλλάξει Κάτι που κάθε άλλο παρά πρόβλημα δημιουργεί. Άλλωστε από την αρχή επρόκειτο για ένα καλοσχεδιασμένο ταμπλό, με οδηγοκεντρικό προσανατολισμό. Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι άφθονες. Η σημαντικότερη διαφοροποίηση στην καμπίνα είναι η τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης αφής, με διαγώνιο 10”, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σχεδόν τα πάντα, ενώ πλέον το σύστημα είναι συμβατό με τεχνολογίες Apple CarPlay και Android Auto. Η απεικόνιση είναι ευκρινής, ωστόσο η απόκριση στο πάτημα του εικονιδίου, θα θέλαμε να είναι ελαφρώς αμεσότερη.  

Επίσης, μολονότι όντως έχεις πρόσβαση σε δεκάδες λειτουργίες του αυτοκινήτου, χρειάζεται χρόνος, αρκετός χρόνος εξοικείωσης με το μενού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” παραμετροποιείται ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού, ενώ νέα είναι και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, όπου, στη δική μας έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, τον κλασικό επιλογέα-joystick αντικαθιστά ένα μικρό μπουτόν, αυξάνοντας έτσι τον διαθέσιμο χώρο για μικροαντικείμενα, ενώ έχει μεγαλώσει και η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, στα οποία μάλιστα περιλαμβάνονται και κάποια για εκτός δρόμου, μολονότι οι εκδόσεις με θερμικό κινητήρα, όπως αυτή της δοκιμής, είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητες.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά της καμπίνας των επιβατών είναι η ευρυχωρία, καθώς το μεταξόνιο των 2.73 μέτρων, εξασφαλίζει χώρους για πέντε επιβάτες, ενώ αυτός των αποσκευών ξεκινάει από τα 580 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 720, καθώς τα εντελώς ανεξάρτητα τρία πίσω καθίσματα, σύρονται σε διαδρομή 15 εκατοστών. Βεβαίως αν οι πλάτες του αναδιπλωθούν πλήρως, ο χώρος εκτοξεύεται στα 1630 λίτρα. Στα θετικά οφείλουμε επίσης να συμπεριλάβουμε τη θέση οδήγησης τόσο ως προς την άνεση και το ύψος, όσο και την ορατότητα που προσφέρει. Τα αναπαυτικά καθίσματα της Advanced Comfort λογικής που συνεχίζει να διαθέτει το C5 Aircross, ολοκληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την άνεση που προσφέρει η καμπίνα σε οδηγό και επιβάτες.

Του ταιριάζει απόλυτα

Το C5 Aircross της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1.500άρη turbodiesel κινητήρα, τεχνολογίας BlueHdi, απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ένα  εξαιρετικό μηχανικό σύνολο που ταιριάζει πραγματικά γάντι στο αμάξι, καθώς έχει το απαραίτητο νεύρο, αλλά διατηρεί πάντα το οικονομικό του προφίλ. Με το πλήκτρο Drive Mode δίπλα στον επιλογέα, μπορείτε να επιλέξετε το προφίλ οδήγησης που επιθυμείτε, από Eco μέχρι και Sport, όσο το αυτόματο EAT8 κιβώτιο ακολουθεί πιστά τις οδηγίες σας. 

Στην πράξη το μοτέρ είναι εντυπωσιακά ήσυχο, με μηδενικό σχεδόν κροτάλισμα, ενώ οι ικανότητές του είναι εμφανείς από τις χαμηλές στροφές. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 10.6’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 186 χλμ./ώρα. Εκεί όμως που πραγματικά δείχνει και με το παραπάνω την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρίας είναι τόσο στα 136 γρ./χλ, των εκπομπών CO2 όσο και  στη κατανάλωση των 6.3 λτ./100χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με τα περισσότερα από αυτά να είναι σε σβέλτους ρυθμούς.

Για πάρα πολλά άνετα χιλιόμετρα

Οδηγώντας το ανανεωμένο Citroen C5 AirCross, το πρώτο πράγμα που  εντυπωσιάζει είναι η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης, η οποία σε συνδυασμό με τη σχεδόν παντελή έλλειψη αεροδυναμικών ή άλλων εξωτερικών θορύβων, το καθιστούν  ως ένα από τα πλέον άνετα μοντέλα της κατηγορίας. Σε αυτό συμβάλλουν, εκτός από την ανάρτηση, τα ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα και η συνολικά πολύ μελετημένη ηχομόνωση του αυτοκινήτου. Στις ευθείες ταξιδεύει με περισσή άνεση και ασφάλεια, ενώ όταν αυτές τελειώσουν και αρχίσει το κλειστό επαρχιακό κομμάτι με στροφές, οι κλίσεις μπορεί να υπάρχουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζουν, ακόμη και αν οδηγήσετε το αυτοκίνητο έξω και πέρα από τη φιλοσοφία και το σκοπό της ύπαρξης  του. 

Εκεί που πραγματικά το C5 AirCross ¨παίζει¨χωρίς αντίπαλο είναι στο τρόπο με τον οποίο περνάει πάνω από κάθε είδους  λακκούβες, εξογκώματα, ανωμαλίες και ότι άλλο μπορεί να βρεθεί στο δρόμο σας. Εσείς κάθεστε άνετα στα πολύ μαλακά καθίσματα και απολαμβάνετε τον  πραγματικά αρχοντικό τρόπο με τον οποίο το Γαλλικό μοντέλο μπορεί και κινείται. Με το C5 AirCross η Citroen κατάφερε να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Ένα μοντέλο το οποίο αφενός στηρίζεται και αναδεικνύει τις ιδιαίτερες αρετές αλλά και τις δυνατότητες που αναμφίβολα έχει η Γαλλική εταιρία, αφετέρου αποτελεί μία πρόταση για όλους όσους θέλουν ένα υψηλό και ευρύχωρο όχημα, το οποίο θα αποτελεί σημείο αναφοράς ως προς την άνεση που μπορεί και προσφέρει.

Οι τιμές του ανανεωμένου Citroen C5 AirCross με τον κινητήρα πετρελαίου και το αυτόματο κιβώτιο EAT8 ξεκινούν από τα 36450 Ευρώ. Τιμή η οποία σαφώς και δεν είναι χαμηλή, αλλά από την άλλη το έχουμε γράψει πολλές φορές, πως δυστυχώς πλέον το σύνολο των αυτοκινήτων έχουν ακριβύνει και μάλιστα πάρα πολύ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό