18.6 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Chevrolet Corvette E-Ray – Δεν την χάλασε καθόλου ο εξηλεκτρισμός!

Ειδήσεις Ελλάδα

Σαν σήμερα πριν από ακριβώς 70 χρόνια η Chevrolet παρουσίαζε την πρώτη γενιά της Corvette. Εβδομήντα χρόνια μετά, η Corvette έχει καταξιωθεί ως το πλέον εμβληματικό αμερικανικό sports car και στην 8η γενιά του πλέον, αρχίζει να ασπάζεται την εποχή του εξηλεκτρισμού καθώς η Chevrolet εμπλουτίζει την γκάμα του με την πρώτη υβριδική Corvette στην ιστορία του μοντέλου. Αυτή είναι λοιπόν, η Corvette E-Ray που έχει εξελιχθεί “να είναι η Corvette με την οποία οι ιδιοκτήτες μπορούν να φτάσουν οπουδήποτε, ανεξαρτήτως εποχής”. Με πιο απλά λόγια, η λίστα των στόχων για την “E-Ray” δεν περιελάμβανε το να είναι η ταχύτερη στην γκάμα αλλά… έτυχε τα χαρακτηριστικά που της χαρίζουν ευελιξία και πρακτικότητα να την κάνουν και δαιμονισμένα γρήγορη!

Αυτό που κάνει την Corvette E-Ray ξεχωριστή είναι πως είναι το πρώτο sports car που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό V8 βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα. Ο εν λόγω βενζινοκινητήρας δεν είναι άλλος από τον γνωστό LT2 small-block των 6.2 λίτρων που παράγει κάτι παραπάνω από 500 ίππους και 637 Nm ροπής όπως στην βασική έκδοση της C8 Corvette και κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα όπως στην βασική έκδοση της C8 Corvette. Στην E-Ray όμως, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 162 ίππων και 170 Nm ροπής ο οποίος είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα που σημαίνει ότι στο “Stealth Mode” που ο βενζινοκινητήρας δεν είναι σε λειτουργία και για την κίνηση φροντίζει αποκλειστικά ο ηλεκτροκινητήρας, η E-Ray γίνεται μπροστιοκίνητη!

Στα θετικά, η Corvette E-Ray είναι τρομερά γρήγορη αφού τα 662 άλογα που παράγει το υβριδικό κινητήριο σύνολο την επιταχύνουν στα 96 km/h σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα! Επιπλέον, σύμφωνα με την Chevrolet, η εξηλεκτρισμένη έκδοση ολοκληρώνει το σπριντ στα 400 μέτρα από στάση σε μόλις 10.5 δευτερόλεπτα με ταχύτητα εξόδου τα 209 km/h. Για να έχεις μία τάξη μεγέθους να αναφέρω πως η βασική Corvette χρειάζεται 2.9 δευτερόλεπτα για το 0-100 και 11.2 δευτερόλεπτα για το 400άρι ενώ η σκληροπυρηνική Z06 απαιτεί 2.6 δευτερόλεπτα για το 0-100 και 10.6 δευτερόλεπτα για το 400άρι! Στα θετικά συγκαταλέγεται επίσης το “eAWD” σύστημα τετρακίνησης που μαθαίνει την επιφάνεια του οδοστρώματος και προσαρμόζει την κατανομή της ισχύος ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού και τις συνθήκες του δρόμου αλλά και η λειτουργία του υβριδικού συστήματος που μπορεί να χρησιμοποιεί μία μπαταρία με χωρητικότητα μόλις 1.9 kWh αλλά… την κάνει να μετράει. Στο προαναφερθέν “Stealth Mode” για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί, έστω και για λίγο (άγνωστο το πόσο αφού η Chevrolet δεν το αναφέρει) να οδηγήσει την Corvette E-Ray ως αμιγώς ηλεκτρική ενώ ακόμα και με τον βενζινοκινητήρα σε λειτουργία, το σύστημα τον υποβοηθά είτε για να προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, είτε για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Στα αρνητικά της E-Ray, η μικρή χωρητικότητα της μπαταρίας που δεν προσφέρει πολλά και βασίζεται στην ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή στην λειτουργία του βενζινοκινητήρα για να φορτίσει αφού η υβριδική Corvette δεν είναι plug-in αλλά και το αυξημένο βάρος που αγγίζει τα 1.712 κιλά για την Coupe και τα 1.749 κιλά για την cabriolet που σημαίνει ότι η E-Ray είναι περίπου 182 κιλά βαρύτερη από την βασική Corvette! Ακόμα κι έτσι όμως, δεν θυσιάζει την αίσθηση που οφείλει να προσφέρει μία Corvette στον δρόμο, ούτε την εξωτική εμφάνιση που δανείζεται πολλά στοιχεία από την κορυφαία, Z06. Τσιγκουνιές δεν έχουν γίνει ούτε στον εξοπλισμό που περιλαμβάνει την ρυθμιζόμενη ανάρτηση Magnetic Ride Control 4.0, το carbon-ceramic σύστημα πέδησης, τα Michelin Pilot Sport all-season ελαστικά σε ζάντες 20 ιντσών μπροστά και 21 πίσω κ.ά. Όσο για την τιμή της; Η διαφορά σε σύγκριση με την Corvette Z06 είναι πρακτικά απειροελάχιστη (γύρω στα 1.000 δολάρια δεν είναι τίποτα μπροστά στα 105.000 που κοστίζει η Z06), οπότε είναι καθαρά θέμα προτίμησης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό