22.2 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Caterham Project V – Ηλεκτρική εκδήλωση πρόθεσης!

Ειδήσεις Ελλάδα

Όπως όλες οι εταιρίες που θέλουν να εξασφαλίσουν το μέλλον τους έτσι και η Caterham προετοιμάζεται για την εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο δείγμα γραφής θα μπορούσε να πει κανείς ότι ήταν το EV Seven Concept που απέδειξε ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό Caterham Seven δεν είναι βέβαιο ότι θα χάσει τον χαρακτήρα του – το αντίθετο μάλιστα. Στο φετινό Goodwood Festival of Speed όμως η Caterham θα παρουσιάσει το Project V – τον προπομπό ενός αμιγώς ηλεκτρικού sports coupe που σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά γύρω στο 2026 ως την δική της απάντηση στο αντίστοιχο sports car της Alpine, την ηλεκτρική Porsche 718 ή ακόμα και το πρόσφατο MG Cyberster.

Το Project V δεν έχει καμία σχέση με το Seven ούτε σχεδιαστικά, ούτε μηχανικά. Χρησιμοποιεί μία ολοκαίνουρια και πανάλαφρη αρχιτεκτονική και έχει εξελιχθεί, έστω στον βαθμό που έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα, ως ένα ηλεκτρικό sports tourer και όχι σαν ένα μινιμαλιστικό, σκληροπυρηνικό “όπλο” για την πίστα. Σίγουρα δεν αντικαθιστά το Seven λοιπόν, αν και υιοθετεί την φιλοσοφία “απλό, ελαφρύ και fun-to-drive” της αγγλικής εταιρίας, ενώ προσφέρει πρωτόγνωρα πράγματα όπως στοιχειώδεις αποθηκευτικοί χώροι, πολυτέλειες όπως το σύστημα κλιματισμού και μία βασική οθόνη αφής για το σύστημα infotainment αλλά και επαρκή αυτονομία για μία εξόρμηση αναψυχής. Για την κίνηση φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 272 ίππων που σύμφωνα με την Caterham επιταχύνει το Project V στα 100 km/h από στάση σε λιγότερο από 4.5 δευτερόλεπτα και του χαρίζει μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 230 km/h ενώ τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία 55 kWh που παρέχει αυτονομία 400 χιλιομέτρων σύμφωνα με τις προβλέψεις/στόχους της εταιρίας. Για την ακρίβεια, η μπαταρία δεν είναι μία αλλά έχει χωριστεί στα δύο και είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου με τρόπο που εξασφαλίζει την βέλτιστη κατανομή του βάρους.

Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι το Caterham Project V είναι… τριθέσιο! Έχει δύο θέσεις εμπρός για τον οδηγό και τον συνοδηγό και μία θέση πίσω που μπορεί να φιλοξενήσει έναν ανήλικο ή έναν μικρόσωμο ενήλικο. Η Caterham θεωρεί ότι αυτή η διαρρύθμιση είναι “πολύ σπάνια” για ένα εξειδικευμένο sports car και προσθέτει πόντους στην ευχρηστία του οχήματος ενώ δηλώνει ότι όταν τελικά το μοντέλο είναι έτοιμο να περάσει στην παραγωγή, θα προσφέρεται προαιρετικά η δυνατότητα προσθήκης ενός ακόμα καθίσματος που θα μετατρέπει το Project V σε 4-θέσιο.

Κατά τα άλλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα ενώ το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά ώστε να διατηρηθεί το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Στην παρούσα μορφή, το Project V ζυγίζει περίπου 100 κιλά περισσότερο από τον στόχο των 1.190 κιλών που έχει θέσει η Caterham για την έκδοση παραγωγής – έναν στόχο που εφόσον επιτευχθεί θα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό δεδομένου του χαρακτήρα, του ύφους και του στιλ του συγκεκριμένου μοντέλου, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι το θερμικό Toyota 86 που δεν επιβαρύνεται από βαριές μπαταρίες ζυγίζει περί τα 1.300 κιλά ενώ η πιο… ειδική Alpine A110 υπερβαίνει οριακά τα 1.100 κιλά!

Φυσικά, η Caterham αναγνωρίζει ότι έχει ακόμα να διανύσει μεγάλη απόσταση μέχρι να περάσει το Project V στην παραγωγή. Ναι μεν έχει σχεδιαστεί ως μοντέλο παραγωγής και κατά συνέπεια στόχος είναι κατά την εξέλιξη του να γίνουν όσο το δυνατόν λιγότερες αλλαγές αλλά ξέρει ότι κάποια πράγματα, ιδίως ότι σχετίζεται με την αεροδυναμική απόδοση του ηλεκτρικού coupe, θα πρέπει να βελτιστοποιηθούν. Σε κάθε περίπτωση, κρατάμε το γεγονός ότι το Project V είναι μία σαφής εκδήλωση πρόθεσης, ότι σχεδιαστικά αλλά και μηχανικά δεν απέχει πολύ από το να περάσει στην παραγωγή και ότι θα εξελιχθεί ως παγκόσμιο αυτοκίνητο που σημαίνει ότι θα πρέπει αν συμμορφώνεται με τους κανονισμούς των διάφορων αγορών όπου θα γίνει διαθέσιμο. Κρατάμε επίσης το γεγονός ότι δεν πρόκειται να είναι ιδιαίτερα προσιτό και πώς θα μπορούσε άλλωστε; Η Caterham λέει ότι δύσκολα θα λανσαριστεί κάτω από τις 80.000 λίρες Αγγλίας όταν είναι έτοιμο μετά τα μέσα της δεκαετίας.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό