16.2 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

BYD – Στοχεύει σε αυτονομία 2.000 χιλιομέτρων για τα plug-in υβριδικά της

Ειδήσεις Ελλάδα

Την ώρα που η πλειοψηφία των κατασκευαστών εστιάζει στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εμπλουτίζοντας διαρκώς την γκάμα τους με νέες προτάσεις, η BYD ακολουθεί βεβαίως το ρεύμα καθώς δεν θέλει να μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά εξελίσσει παράλληλα και εναλλακτικές προτάσεις γι’ αυτούς που είτε δεν νιώθουν έτοιμοι να ασπαστούν πλήρως την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, είτε οι ανάγκες τους δεν καλύπτονται στην τρέχουσα φάση της τεχνολογίας. Μία από αυτές τις εναλλακτικές προτάσεις θα είναι και η 5η γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος της, στοιχεία του οποίου αναμένεται να παρουσιαστούν στην έκθεση του Πεκίνου τον ερχόμενο Απρίλιο.
Επί της ουσίας, η 5η γενιά είναι εξέλιξη του “Dual Mode” συστήματος που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το 2008 και έκτοτε αναβαθμίζεται διαρκώς και χρησιμοποιείται εκτενώς σε μοντέλα που δυστυχώς, δεν είναι διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή αγορά. Το Dual Mode έρχεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με την πρώτη, ονόματι “DM-I” να εστιάζει περισσότερο στην αποδοτικότητα και την άλλη, “DM-p” να προσανατολίζεται περισσότερο στις επιδόσεις. Αμφότερες πάντως, χρησιμοποιούν έναν υπερτροφοδοτούμενο 1500άρη βενζινοκινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και παράγει κάτι περισσότερο από 110 ίππους μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα 180 ίππων και ένα κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT). Αυτή τη στιγμή, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μία μπαταρία 8.32 kWh και μία 18.32 kWh, με την μεγαλύτερη να προσφέρει έως 1.150 χιλιόμετρα σε συνεργασία με το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις/προβλέψεις ανθρώπων που είναι κοντά στο θέμα, η 5η γενιά του Dual Mode αναμένεται να κυκλοφορήσει σε μοντέλα του ομίλου από το 2025 και παρότι δεν έχουμε ακόμα λεπτομέρειες ούτε για τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μπαταρίας, ούτε για την χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου, το νούμερο που ακούγεται για την συνδυαστική αυτονομία που θα παρέχει είναι κοντά στα 2.000 χιλιόμετρα, ανάλογα φυσικά και με το μοντέλο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα νέα μοντέλα θα βασίζονται στην επίσης νέα γενιά (4.0 ePlatform) της εταιρίας και όχι στην έκδοση 3.0 που λανσαρίστηκε το 2021 και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα. Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ενώ η BYD πουλάει σχεδόν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη, περισσότερο από το 50% επί του συνόλου των παγκόσμιων πωλήσεων της που ανέρχονται στα 3.02 εκατομμύρια οχήματα προέρχεται από plug-in υβριδικά, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ο κινέζικος κολοσσός συνεχίζει να εξελίσσει την τεχνολογία. Ποιος ξέρει, ίσως κάποια στιγμή να δούμε κάποιο από αυτά τα μοντέλα και στην ευρωπαϊκή και γιατί όχι, στην ελληνική αγορά.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό