20.1 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

BMW Z4 Pure Impulse – Με χειροκίνητο κιβώτιο για… αναλογική απόλαυση!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η ελκυστικότητα ενός ανοιχτού αυτοκινήτου με μακρύ καπό που κρύβει έναν εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων είναι αδιαμφισβήτητη ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Είναι ένας συνδυασμός που θυμίζει πιο ξέγνοιαστες εποχές και δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια είναι επίσης ένας εξαιρετικά δυσεύρετος συνδυασμός αλλά τώρα έρχεται η BMW για να το αλλάξει αυτό με την Z4 Pure Impulse.

Ο συνδυασμός ενός straight-six κινητήρα με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο σημαίνει ότι η νέα έκδοση της BMW Z4 M40i αντιπροσωπεύει μία μοναδική πρόταση σε αυτή την κατηγορία – και την ίδια στιγμή μία εξαιρετικά αποκλειστική διάταξη στη γκάμα προϊόντων της BMW. Στην πραγματικότητα, τα μόνα μοντέλα στην υπάρχουσα γκάμα που διατίθενται με αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα και συστήματος μετάδοσης είναι τα σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Τώρα ένα μοντέλο BMW M Performance έρχεται να προστεθεί με τη μορφή της BMW Z4 M40i Pure Impulse. Ο κινητήρας των 3,0 λίτρων της BMW Z4 M40i υιοθετεί την πιο πρόσφατη τεχνολογία M TwinPower Turbo στην οποία οφείλει την ευστροφία, την άμεση παροχή ισχύος και τη μεταξένια λειτουργία του. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κινητήρα περιλαμβάνουν σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα, βελτιστοποιημένα ως προς το βάρος έμβολα και μια υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής που είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ένας twin-scroll υπερσυμπιεστής τροφοδοτεί τους έξι θαλάμους καύσης με συμπιεσμένο αέρα, ενώ ένα έμμεσο intercooler ρυθμίζει τη θερμοκρασία του. Το πακέτο τεχνολογιών της μονάδας κίνησης περιλαμβάνει επίσης ψεκασμό υψηλής ακρίβειας που λειτουργεί σε πιέσεις έως 350 bar, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και πλήρως μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS.

Με μέγιστη ροπή 500 Nm που μπορεί να παραχθεί μεταξύ 1.600 και 4.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αποδίδει συναρπαστική ισχύ που ανέρχεται σε 250 kW/340 hp, σταθερά από τις 5.000 έως τις 6.500 σ.α.λ. Σε αυτή την ειδική έκδοση, η ισχύ μεταφέρεται στο δρόμο μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που αναπτύχθηκε αποκλειστικά για την BMW Z4 M40i. Πρόκειται για ένα αρθρωτό κιβώτιο ταχυτήτων της BMW το οποίο ενσωματώνει, ειδικά για μοντέλα Μ, εξαρτήματα για τα γρανάζια και τους άξονες, που έχουν τροποποιηθεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες υψηλής απόδοσης του straight-six κινητήρα. Ο μοχλός αλλαγής ταχυτήτων, ο οδηγός του και η σύνδεσή τους με το κιβώτιο, έχει επίσης κατασκευαστεί ειδικά για την έκδοση Pure Impulse της BMW Z4 M40i – και προσφέρει την απαράμιλλη αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων για την οποία φημίζονται τα μοντέλα της BMW. Με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας είναι σε θέση να επιταχύνει την BMW Z4 M40i από στάση στα 100 km/h σε 4,6 δευτερόλεπτα. Το σπριντ 0 – 100 km/h ολοκληρώνεται σε 4,5 δευτ. στα μοντέλα με το οκτατάχυτο κιβώτιο Steptronic Sport.

Οι συμπαγείς αναλογίες, το ελαχιστοποιημένο βάρος, το χαμηλό κέντρο βάρους και η σχεδόν τέλεια κατανομή του εμπρός/πίσω σε αναλογία 50:50 είναι τα καθοριστικά στοιχεία της φιλοσοφίας της BMW Z4, που έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα την ευελιξία και τις δυναμικές επιδόσεις. Η εξαιρετικά άκαμπτη δομή του αμαξώματος και του πλαισίου και τα άριστα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά συμβάλλουν επίσης στη διαμόρφωση του σπορ χαρακτήρα της Z4. Η σχεδίαση του πλαισίου του roadster, που συνδυάζει έναν εμπρός άξονα με γόνατα ελατηρίων δύο συνδέσμων και έναν πίσω άξονα με πέντε συνδέσμων, δημιουργεί ένα συναρπαστικό και αρμονικό μείγμα δυναμισμού και οδηγικής άνεσης.
Ο στάνταρ εξοπλισμός της BMW Z4 M40i περιλαμβάνει σπορ τιμόνι με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιαμού, φρένα M Sport και διαφορικό M Sport στον πίσω άξονα, καθώς και προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, με βελτιστοποιημένο λογισμικό για την έκδοση Pure Impulse. Η αποκλειστική τεχνολογία πλαισίου της ειδικής έκδοσης διαθέτει ειδικά προσαρμοσμένα βοηθητικά ελατήρια στον εμπρός και πίσω άξονα. Ένας ειδικά ενισχυμένος σφιγκτήρας αντιστρεπτικής δοκού τοποθετείται επίσης εμπρός, ενώ τόσο η χαρτογράφηση του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου των πίσω αμορτισέρ όσο και το λογισμικό του αντίστοιχου για το σπορ σύστημα διεύθυνσης έχουν επαναπροσδιοριστεί. Προκειμένου να επιτευχθούν πιο αιχμηρά χαρακτηριστικά σε επίπεδο χειρισμού που θα εκτιμηθούν από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, η ομάδα εξέλιξης εξόπλισε επίσης το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και το διαφορικό M Sport με ειδικό λογισμικό ελέγχου για το συγκεκριμένο μοντέλο.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό όσον αφορά το πλαίσιο είναι τα μεγέθη των τροχών, καθώς για πρώτη φορά στην BMW Z4 M40i του 2024 τοποθετούνται τροχοί διαφορετικών διαστάσεων εμπρός / πίσω. Οι νέες ζάντες ελαφρού κράματος M σε σχεδίαση διπλών ακτίνων με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα έχουν διάμετρο 19 ίντσες στον εμπρός άξονα και 20 ίντσες στον πίσω. Αποτελώντας μέχρι πρότινος αποκλειστικότητα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει τη βέλτιστη μεταφορά της κινητήριας ισχύος στο δρόμο – ειδικά σε συνδυασμό με την κίνηση στους πίσω τροχούς – μαζί με την εξαιρετικά αποτελεσματική μεταφορά των πλευρικών δυνάμεων υπό πίεση στις στροφές. Κατά τα άλλα, η νέα έκδοση Pure Impulse διαθέτει μεμονωμένα χαρακτηριστικά που προσδίδουν στο ήδη εντυπωσιακό roadster μία συνολικά πιο αιχμηρή εμφάνιση που υπογραμμίζει τον σπορ χαρακτήρα ενώ αποκλειστικές λεπτομέρειες υπάρχουν και στην καμπίνα με κορυφαία την δερμάτινη επένδυση Vernasca σε χρωματισμό Cognac και μαύρες ραφές Impulse που χαρίζει έναν επιπλέον αέρα πολυτέλειας και σπορτίφ φινέτσας.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό