24.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

BMW X1 23d xDrive – Σε πρωταγωνιστικό ρόλο στη κατηγορία της

Ειδήσεις Ελλάδα

Όταν η BMW παρουσίασε για πρώτη φορά την Χ1, το 2009, ήταν μία από τις ελάχιστες προτάσεις στη κατηγορία, καθώς η άνθηση των SUV ήταν υπό πλήρη εξέλιξη. Φυσικά αυτό, η δυναμική των SUV, όχι απλώς συνεχίζει να υφίσταται, αλλά παρουσιάζει ακόμη πιο έντονα χαρακτηριστικά. Ωστόσο αυτό που άλλαξε είναι το γεγονός πως πλέον η X1 έχει αφενός να αντιμετωπίσει έναν πολύ έντονο και σκληρό ανταγωνισμό, αφετέρου να πάει ένα βήμα παραπέρα το ίδιο το μοντέλο, εβρισκόμενο πλέον στη τρίτη του γενιά και έχοντας κάνει μία εμπορική πορεία με πωλήσεις δύο, σχεδόν, εκατομμυρίων αυτοκινήτων. Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσετε πως η δεύτερη γενιά του μοντέλου, που παρουσιάστηκε το 2015, ήταν ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αντιλαμβάνεστε πως οι άνθρωποι της BMW είχαν ένα σαφώς δύσκολο έργο να επιτελέσουν.

Καταρχήν έπρεπε να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα ξεπερνούσε  τα υψηλά στάνταρ του προκατόχου του, που θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και που βεβαίως θα προσέφερε και λύσεις στη μεταβατική περίοδο που διανύουμε, προς τον εξηλεκτρισμό. Και λέμε μεταβατική διότι μπορεί να μιλάμε πλέον για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ωστόσο τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες είναι αυτά που εξακολουθούν να φέρνουν τα αναγκαία χρήματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, για να επιβιώσουν και να αναπτύξουν την ηλεκτροκίνηση.

Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η νέα γενιά της X1 όφειλε να έχει μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, αλλά να είναι και εξηλεκτρισμένη. Και αυτό ακριβώς έκανε η BMW. Προσφέρει την Τρίτη γενιά του μοντέλου με μικροϋβριδικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, όπως αυτό της δοκιμής, ενώ υπάρχει τόσο ως plug-in υβριδική αλλά και αμιγώς ηλεκτρική.

Όπως αντιλαμβάνεστε από τη στιγμή που στον δημοσιογραφικό στόλο της BMW Ηellas υπήρχε η δίλιτρη πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση της X1 δεν θα χάναμε την ευκαιρία να την δοκιμάσουμε για πολλά χιλιόμετρα, όπως και έγινε, προκειμένου να βγάλουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή και ολοκληρωμένα συμπεράσματα. Πάμε λοιπόν να την γνωρίσουμε αναλυτικά σε όλα τα επίπεδα.

Με περισσότερες αλλαγές από αυτές που αρχικά φαίνονται

Αντικρίζοντας για πρώτη φορά την νέα X1 αναρωτιέσαι αν πρόκειται για εντελώς καινούρια γενιά ή για ανανέωση της προηγούμενης. Ωστόσο με μία πιο προσεκτική ματιά, θα διαπιστώσετε πως οι σχεδιαστές της BMW έχουν κάνει πολλή και σημαντική δουλειά. Η πρώτη είναι η αύξηση των διαστάσεων όπου πλέον η X1 έχει φτάσει την Χ3 πρώτης γενιάς. Πιο συγκεκριμένα το μήκος της βρίσκεται στα 4,5 μέτρα, το πλάτος στα 1.8 μέτρα και το ύψος στα 1,64 μέτρα ή αν θέλετε είναι κατά 5,3 εκατοστά πιο μακριά, κατά 2,4 εκατοστά πιο φαρδιά και κατά 4,4 εκατοστά πιο ψηλή, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Σημαντική είναι και η αύξηση κατά 2,2 εκατοστά στο μεταξόνιο το οποίο βρίσκεται πλέον στα 2,69 μέτρα, με άκρως ευεργετική επίδραση στους εσωτερικούς χώρους, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

 Aπό εκεί και πέρα όταν θα αρχίσετε να παρατηρείτε πιο προσεκτικά την νέα X1 προφανώς και θα σταθείτε στην ευμεγέθη χρωμιωμένη εμπρός μάσκα, στα φώτα τεχνολογία led που σχεδόν αγκαλιάζουν τα φτερά του αυτοκινήτου, στη καμπύλη που σχηματίζει η οροφή και φυσικά στο εντελώς διαφορετικό πίσω μέρος που ολοκληρώνει με δυναμισμό την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Μία εικόνα στην οποία οι μεγαλύτεροι τροχοί με την όμορφη σχεδίαση και η απόσταση των 20,5 εκατοστών από το έδαφος προσφέρει και την απαραίτητη off road αισθητική.

Aπόδειξη της προσεκτικής και μελετημένης δουλειάς που έχει γίνει στο τομέα της σχεδίασης είναι το γεγονός πως η νέα πλατφόρμα στην οποία χτίζεται η καινούρια X1 αφενός μπορεί να υποστηρίξει τη παραγωγή μοντέλων τόσο με θερμικούς κινητήρες όσο και αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ η ακαμψία του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί σημαντικά, με το βάρος να μένει στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα (ανάλογα με την έκδοση). Το κερασάκι στη τούρτα είναι ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (0,26) παρά τις διαστάσεις και κυρίως το ύψος που έχει το αυτοκίνητο.

Εντελώς νέα εικόνα στο εσωτερικό

Και αν εξωτερικά θέλει μία δεύτερη ματιά για να αντιληφθείτε ότι πρόκειται για την νέα γενιά της Χ1, στο εσωτερικό θα αντιληφθείτε αμέσως ότι τα πάντα είναι διαφορετικά, χωρίς αυτό φυσικά να είναι καλό σε όλα τα σημεία. Ξεκινώντας από την σχεδίαση, αυτή είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με τον προκάτοχό της, αλλά ίδια με πολλά άλλα, για να μην πούμε με όλα, από τα καινούρια ή τα ανανεωμένα μοντέλα της μάρκας. Η αλήθεια είναι πως αυτό δεν είναι και ότι καλύτερο για μία premium αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς θα θέλαμε κάποιες αισθητικές διαφοροποιήσεις στην εικόνα των εσωτερικών από μοντέλο σε μοντέλο.

Από εκεί και πέρα η υψηλή τεχνολογία κάνει έντονη τη παρουσία της με την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα να είναι από τα πρώτα στοιχεία που θα παρατηρήσετε, όπως φυσικά και τις δύο ψηφιακές οθόνες κορυφαίας ευκρίνειας, 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,7 ιντσών για την οθόνη πολυμέσων. Η κομψή διάταξη έχει ονομασθεί Curved Display και όπως δείχνει ο τίτλος, δείχνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του ψηφιακού κόσμου της X1. Φυσικοί διακόπτες δεν υπάρχουν, παρά μονάχα ένας πανέξυπνος κυλινδρικός για την ένταση του ήχου και τρείς για την αρχική ένταξη στο υπομενού του εκάστοτε στυλ οδήγησης. Και πάλι όμως για επιβεβαίωση θα χρειαστεί ο οδηγός να παρέμβει στην οθόνη multimedia. Και εδώ είναι η δεύτερη ένστασή μας, καθώς τη στιγμή που οι περισσότερες εταιρίες αντιλήφθηκαν πως αυτό είναι λάθος, η BMW έρχεται τώρα να βάλει το σύνολο, σχεδόν, των λειτουργιών να γίνονται μέσω της οθόνης.

Η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι αυτή που αρμόζει σε ένα μοντέλο της ΒΜW, ενώ λατρέψαμε την κάθετη θέση τοποθέτησης του κινητού για ασύρματη φόρτιση, με ειδική διαμορφωμένη λαβή που το κρατάει στη θέση του, χωρίς να «τραυματίζει» την οθόνη. Στα θετικά του αυτοκινήτου οφείλουμε φυσικά να βάλουμε και την ευρυχωρία που προσφέρει, καθώς οι χώροι του είναι σαφώς πιο άνετοι σε σχέση με αυτούς του προκατόχου του. Ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα βολευτούν στο εσωτερικό του, ενώ τα 500 λίτρα του χώρου των αποσκευών, καθότι τετρακίνητο ενώ στις δικίνητες εκδόσεις προσθέστε άλλα 40 λίτρα,  είναι ένα εξαιρετικό νούμερο. Τέλος ειδική μνεία οφείλουμε να κάνουμε στη θέση οδήγησης η οποία εκτός από άνεση προσφέρει πολλή καλή πλευρική στήριξη αλλά και ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η σωστή επιλογή

To πιο σημαντικό και ουσιώδες χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου της δοκιμής ωστόσο ήταν ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 197 ίππους και 400 Nm ροπής απλωμένης από πολύ χαμηλά έως αρκετά ψηλά για πετρελαιοκινητήρα. Διαθέτει δύο τουρμπίνες με την μικρότερη εξ αυτών να είναι μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερο τράβηγμα και συνδυάζεται με ένα mild hybrid σύστημα και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 19 ίππων που παίρνει ρεύμα από μία μπαταρία 48V, με την συνδυαστική ισχύ να βρίσκεται στους 211 ίππους και 400 Nm ροπής.  Η συνεργασία τους είναι αψεγάδιαστη όχι μόνο σε αίσθηση αλλά και σε αποτέλεσμα. Η ηλεκτρική ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη και την καταλαβαίνεις χαμηλά, συμπληρώνοντας ιδανικά το θερμικό μοτέρ που εκκινεί πάντα βελούδινα από το ηλεκτρομοτέρ.

Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη πράξη, όπου αφενός η ισχύς του κινητήρα είναι πάντα παρούσα, κάτι στο οποίο συμβάλλει τα μέγιστα και η προσεκτική κλιμάκωση του νέου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, αφετέρου η κατανάλωση είναι κάτι παραπάνω από λογική. Αυτό διότι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με γρήγορο ρυθμό κίνησης σχεδόν πάντα, δεν ξεπέρασε τα 6.5 λτ./100 χλμ. Τέλος για τους λάτρεις των επιδόσεων να σημειώσουμε πως τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 7.5’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα.

Απολαυστικά ξεκούραστη

Η νέα γενιά της BMW X1 θα σε κερδίσει με το που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι της. Θα βολευτείς χωρίς κανένα πρόβλημα στο κάθισμα και αφού εξοικειωθείς με τα χειριστήρια, κάτι που θα σου πάρει περισσότερο χρόνο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, θα βγείς στον δρόμο. Εκεί θα διαπιστώσεις για ακόμη μία φορά το βάθος της τεχνογνωσίας των μηχανικών της Γερμανικής εταιρίας. Τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζουν την άνεση με την απολαυστική οδική συμπεριφορά. Την ικανότητα να προσφέρουν μία εξαιρετική αίσθηση ασφάλειας τόσο στον οδηγό, όσο και στους επιβάτες. Φυσικά ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα και τον τρόπο με τον οποίο συνδυάζεται με το κιβώτιο. Όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν και οδηγήσει λίγο πιο σβέλτα εκεί η ρύθμιση των αναρτήσεων, η έλλειψη μεταφοράς βάρους παρά το ύψος, το γρήγορο τιμόνι και φυσικά η τετρακίνηση θα παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαπίστωση πως αυτήν εδώ η X1 είναι με διαφορά η καλύτερη γενιά.

Για τους τολμηρούς που θα κάνουν την υπέρβαση να βγούνε και εκτός δρόμου, θα διαπιστώσουν πως η ροπή του κινητήρα, τα 20.5 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και φυσικά η τετρακίνηση, είναι ικανά για πολλά περισσότερα από αυτά που φαντάζεστε και βεβαίως από αυτά που μπορούν να κάνουν τα ασφάλτινα ελαστικά. Συνολικά μπορούμε να πουμε πως η νέα γενιά της X1 ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας, είναι ένα πλήρως ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Διαθέτει χώρους, ποιότητα, άνεση, προσφέρει απόλαυση και δυνατότητα για κίνηση παντού με ασφάλεια, χωρίς να υστερεί σε κάποιον τομέα.

Τα 55450 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση 23d xdrive της δοκιμής μας, σαφώς και είναι πολλά, ωστόσο όταν δείτε συνολικά τις τιμές των αυτοκινήτων και βεβαίως τα ανταγωνιστικά μοντέλα, θα διαπιστώσετε πως είναι λογικά, ειδικά για τα όσα μπορεί και προσφέρει η νέα BMW X1.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό