16.2 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Alfa Romeo – Οι καμπίνες θα παραμείνουν οδηγοκεντρικές!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η νέα τεχνολογία μεταμορφώνει όχι μόνο το αυτοκίνητο καθ’ αυτό αλλά και την αλληλεπίδραση του χειριστή ή του επιβάτη με το όχημα. Είτε μιλάμε για την ηλεκτροκίνηση, είτε για την συνδεσιμότητα, είτε για την ημι-αυτόνομη οδήγηση, κάθε νέο σύστημα που τοποθετείται στο αυτοκίνητο παίρνει μέρος, αυτόματα, στην συνολική εμπειρία που προσφέρεται στον οδηγό ή τους επιβάτες. Η Alfa Romeo για παράδειγμα, θα ενσωματώσει αργά ή γρήγορα τη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική (βλ. STLA Brain) της μητρικής Stellantis στα μοντέλα της αλλά όπως δήλωσε ο επικεφαλής της ιταλικής μάρκας, Jean-Philippe Imparato, αυτό δεν θα οδηγήσει σε μία εντελώς νέα και εντελώς διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία, ούτε σε έναν άτυπο “πόλεμο” με τους Γερμανούς στον τομέα της τεχνολογίας.

“Σέβομαι αυτό που κάνει η Mercedes με την ψηφιακή τεχνολογία φυσικά, αλλά οι δικοί μου πελάτες δεν ζητούν τεράστιες οθόνες ή 200 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για να ενεργοποιούν και να απενεργοποιούν.“

Δήλωσε σε αγγλικό μέσο το μεγάλο αφεντικό της Alfa Romeo για να συμπληρώσει ότι θα δούμε την κατεύθυνση που έχει επιλέξει η εταιρία για το μέλλον, τουλάχιστον όσον αφορά στο εσωτερικό των μοντέλων της, το 2025 όταν η μάρκα γίνει η πρώτη που θα χρησιμοποιήσει την STLA Brain αρχιτεκτονική σε αυτοκίνητο παραγωγής. Ο Imparato τόνισε όμως ότι ακόμα και αυτή, δεν θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο “μιλάει” το αυτοκίνητο στον οδηγό, ούτε την στόχευση των μοντέλων. Οι έρευνες που έχει κάνει η Alfa Romeo έχουν δείξει ότι οι πελάτες της θέλουν τον εμβληματικό cannocchiale πίνακα οργάνων έστω και σε ψηφιακή μορφή και ένα σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που δεν θα τους βομβαρδίζει με περιττές πληροφορίες – απλά πράγματα δηλαδή. Είναι στο χέρι της Alfa Romeo λοιπόν να σχεδιάσει μία καμπίνα που θα παραμείνει πιστή στο DNA και τα δυνατά στοιχεία της εταιρίας αλλά δεν θα υστερεί στην (χρήσιμη και εύχρηστη) τεχνολογία. Το head-up display για παράδειγμα είναι ένα σύστημα που θα μπορούσε να αναβαθμιστεί και να ενσωματωθεί σε μελλοντικά μοντέλα καθώς προσφέρει ή έχει την δυνατότητα να προσφέρει τόσο στο επίπεδο της οδήγησης όσο και σε αυτό της πληροφόρησης.

Η τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης από την άλλη είναι μία διαφορετική υπόθεση. Η Alfa Romeo δεν μπορεί να την αποφύγει αλλά μπορεί να ορίσει πώς θα επηρεάζει την εμπειρία χρήσης προσφέροντας δύο εντελώς ξεχωριστά modes που ο Imparato περιγράφει ως “θέλω να οδηγήσω” και “θέλω να με οδηγήσουν” και αναγκάζοντας τον οδηγό να επιλέξει ένα από τα δύο πριν ξεκινήσει την διαδρομή του ώστε να μην υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στην ημι-αυτόνομη λειτουργία και τον πλήρη έλεγχο από τον άνθρωπο. Είναι σημαντικό όμως να επιλεχθούν συστήματα τα οποία αυξάνουν την αξία για τον ιδιοκτήτη.

“Η δουλειά μας δεν είναι να προσφέρουμε κάθε σύστημα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που υπάρχει μόνο και μόνο επειδή το κάνει ο ανταγωνισμός. Πρέπει να είμαστε επιλεκτικοί.“

Ακούγεται ελκυστική η φιλοσοφία της Alfa Romeo και η αντιμετώπιση της στις τεχνολογίες που αναμφίβολα θα ορίσουν τα επόμενα χρόνια. Μένει να δούμε πώς θα υλοποιηθεί αυτή η φιλοσοφία στα μοντέλα της, με αρχή το 2025 και τη νέα Giulia.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό