20.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Alfa Romeo – Η ποιότητα μειώνει το κόστος!

Ειδήσεις Ελλάδα

Εδώ και αρκετά χρόνια η Alfa Romeo είναι το… προβληματικό παιδί όπου ομίλου αποτελεί μέρος – αρχικά της Fiat Chrysler Automobiles και εν συνεχεία της Stellantis. Όπως πολλά από τα προβληματικά παιδιά όμως, το πείσμα της να μην συμπεριφέρεται όπως πρέπει δεν προερχόταν από κάποιο ελάττωμα στον γενετικό της κώδικα αλλά από την ίδια την οικογένεια. Η Alfa Romeo είχε την στήριξη της οικογένειας μόνο στα λόγια ενώ όποια στρατηγική προσπαθούσε να υλοποιήσει, δεν φαινόταν να λειτουργεί παρά το γεγονός ότι η ιταλική μάρκα είχε και έχει πιστούς φίλους και καλό πρόσωπο στην… πιάτσα. Η ουσία είναι όμως ότι δεν μπορούσε να δημιουργήσει κέρδη.

Όταν πάρθηκε η απόφαση για να της δοθεί μία ακόμα, πιθανώς τελευταία ευκαιρία, ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, έφερε στην ομάδα τον για επτά χρόνια CEO της Peugeot, Jean-Philippe Imparato. Τα αποτελέσματα μιλούσαν για τον Imparato πριν από αυτόν για αυτόν και η αλήθεια είναι ότι το μεγάλο αφεντικό της Alfa Romeo δεν άργησε πολύ να βρει σημεία στα οποία θα μπορούσε να βελτιώσει την κατάσταση γρήγορα και χωρίς πολύ υψηλό κόστος.
“Την πρώτη φορά που πήγα στο Cassino ανακάλυψα ότι υπάρχουν περίπου 4.000 επιλογές – συμπεριλαμβανομένων 47 διαφορετικών ζαντών, τις οποίες μείωσα στις 1.500 ώστε να μειώσω την πολυπλοκότητα.”

Η Tonale για παράδειγμα, επρόκειτο να λανσαριστεί στην αγορά (και) με έναν πετρελαιοκινητήρα ο οποίος θα συνδυαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ο Imparato άλλαξε σχεδόν αμέσως την στρατηγική και την λάνσαρε ως plug-in υβριδική με αυτόματο κιβώτιο. Έπειτα, πήρε την γενναία απόφαση να καθυστερήσει το λανσάρισμα της κατά 6 ολόκληρους μήνες ώστε να βελτιώσει την ποιότητα πριν ξεκινήσει η παραγωγή. Μήνες μετά, αυτή η απόφαση έχει ήδη αρχίσει να αποδίδει καρπούς καθώς η βελτίωση στην ποιότητα μείωσε κατά το ήμισυ τα κόστη που σχετίζονται με τις εγγυήσεις! Ποιος θα το φανταζόταν ότι η επένδυση στην αναβάθμιση του προϊόντος θα εξοικονομούσε σε βάθος χρόνου χρήματα από τις εγγυήσεις…
Μιας που μιλάμε για χρήματα, η Alfa Romeo επωφελήθηκε όπως και όλες οι υπόλοιπες μάρκες από την μεγάλη αύξηση στις τιμές πώλησης των νέων μοντέλων ενώ άξια αναφοράς είναι και η επιλογή της να μειώσει τις πωλήσεις σε λιγότερο επικερδή κανάλια όπως οι ενοικιάσεις για παράδειγμα. Ο Imparato δήλωσε ότι όλα αυτά διαδραμάτισαν ρόλους στην επαναφορά της Alfa Romeo το δεύτερο μισό του 2021 και από τότε, η εταιρία “διπλασιάζει την κερδοφορία της κάθε χρόνο” προσθέτοντας ότι τα κέρδη και η ποιότητα είναι πιο σημαντικά για μία premium μάρκα από τον όγκο των πωλήσεων.

Από εδώ και πέρα και έχοντας την Tonale στην γκάμα της, η ιταλική μάρκα ατενίζει το μέλλον – ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Σύντομα θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της η Alfa Romeo Milano ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της εταιρίας και το τελευταίο που θα είναι διαθέσιμο (και) με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα ακολουθήσουν οι ηλεκτρικοί διάδοχοι των Stelvio και Giulia και από το 2027, η εταιρία θα πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Φιλόδοξο ως πλάνο και στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην περαιτέρω διείσδυση της τεχνολογίας στην αγορά, αλλά υποθέτουμε ότι έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες. Κανείς δεν θέλει την Alfa Romeo να επιστρέψει στην ανυποληψία και την αφάνεια άλλωστε…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό