18.8 C
Athens
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Φερστάπεν σε άλλη διάσταση, Λεκλέρ και Χάμιλτον σε απόγνωση, Σάινθ στα κάρβουνα, Αλόνσο και Άλμπον σε πελάγη ευτυχίας

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα TOP-5 συμπεράσματα που αποκομίσαμε από το GP Βελγίου, όπου η Red Bull ήταν παντοδύναμη και η Ferrari έμπλεξε σε μάχη με τη Mercedes.

Pole position, ταχύτερος γύρος, νίκη, οδηγός της ημέρας: Ο Μαξ Φερστάπεν σάρωσε τα πάντα στο Σπα. Παρακολουθήσαμε ένα ωραίο αγώνα στην πίστα του GP Βελγίου, που είναι μια από τις πιο εμβληματικές στο καλεντάρι της Formula 1 και η οποία είναι πλέον επίσημο πως θα συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα αγώνων του 2023.

Αυτά είναι τα TOP-5 συμπεράσματα που αποκομίσαμε από το GP Βελγίου.

01. Φερστάπεν σε άλλη διάσταση

Max Verstappen, Red Bull
AP

Ο Ολλανδός ήταν σε δικό του αγώνα, προσπερνώντας με τεράστια ευκολία όποιον έβρισκε μπροστά του για να αναρριχηθεί από την 14η θέση στην κορυφή. Ο Φερστάπεν οδήγησε άψογα το κορυφαίο μονοθέσιο του γκριντ, διέλυσε τον ανταγωνισμό και έφυγε από το Βέλγιο με διευρυμένη διαφορά στη βαθμολογία από τους διώκτες του, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου.

Ακόμη και ο Σέρτζιο Πέρεζ έδειξε στο Σπα πως ξαναβρήκε τον καλό του εαυτό, παρά την κάκιστη εκκίνηση. Είναι ωστόσο η σαφέστατα ανώτερη απόδοση της RBR που έδωσε την δυνατότητα στον Μεξικανό να τερματίσει δεύτερος.

Τελικά, όλα δείχνουν πως ο Άντριαν Νιούι έχει κάνει τα μαγικά του και οι τεχνικές αλλαγές που εφάρμοσε η FIA από αυτό το Γκραν Πρι για τον περιορισμό του porpoising των μονοθεσίων, μάλλον ωφέλησε παρά έβλαψε τη Red Bull. Αν ισχύει αυτό, η μάχη για τους δύο τίτλους έχει ήδη κριθεί…

02. Ο Σάινθ στα κάρβουνα, ο Λεκλέρ σε απόγνωση

Charles Leclerc, Ferrari
AP

Για έναν ακόμη αγώνα η Ferrari μας έδειξε πόσο ανέτοιμη είναι για πρωταθλητισμό. Ανέτοιμη στρατηγικά, όχι αγωνιστικά.

Μην σταθείτε στο ρίσκο που πήραν οι Ιταλοί βάζοντας στο τέλος τον Σαρλ Λεκλέρ στα πιτς, για να του βάλουν μαλακά ελαστικά ελπίζοντας στον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, χάνοντας τελικά μία θέση. Ενδεικτικός του στρατηγικού χάους στο οποίο βρίσκεται η Ferrari είναι ο διάλογος που άνοιξε η ομάδα με τον Λεκλέρ στα μέσα του αγώνα σχετικά με την επιλογή ελαστικών, ζητώντας ουσιαστικά από τον Μονεγάσκο να ορίσει αυτός την στρατηγική!

Αλλά και το Σάββατο, όσοι παρακολουθήσαμε το qualifying γίναμε μάρτυρες ενός ακόμη μπερδέματος της Scuderia, αυτή τη φορά με το λάθος σετ των Pirelli που φόρεσε στο μονοθέσιο του Λεκλέρ, στην προσπάθειά του για την pole position.

Όσο για τον Κάρλος Σάινθ, η τρίτη θέση φαίνεται πως ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να πάρει σε αυτό τον αγώνα. Τα κόκκινα μονοθέσια είχαν για μια ακόμη φορά θέμα με τη διαχείριση των ελαστικών και ο Ισπανός βρέθηκε στο τέλος να πασχίζει για να μη χάσει το βάθρο από τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ που τον πλησίαζε απειλητικά. Τα κατάφερε όμως διασώζοντας όσο μπορούσε το γόητρο της ιταλικής ομάδας.

Πλησίασε μάλιστα τον Λεκλέρ στη βαθμολογία, καθώς ο Μονεγάσκος έπεσε στην τρίτη θέση, 98 βαθμούς πίσω από τον Φερστάπεν, 5 πίσω από τον Πέρεζ και 15 εμπρός από τον Σάινθ.

03. Η “μπιχτή” του ορεξάτου Αλόνσο στην Alpine

Fernando Alonso, Alpine
AP

Στο Βέλγιο είδαμε έναν απελευθερωμένο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έδειξε πως διασκέδασε και με το παραπάνω τη μεταγραφή του στην Aston Martin για την επόμενη σεζόν. Έκανε εκπληκτική εκκίνηση, γλίτωσε στο τσακ την εγκατάλειψη από την επαφή του με τον υπερβολικά ορμητικό Λιούις Χάμιλτον, εξάντλησε τις δυνατότητες της Alpine και τερμάτισε πέμπτος – πρώτος δηλαδή μετά τους κορυφαίους.

Βοήθησε βέβαια και η ποινή του Λεκλέρ στο τέλος, για υπερβολική ταχύτητα στα πιτς – με τον οποίο βέβαια ο Αλόνσο έδωσε τη μάχη του. Και με τον Σεμπάστιαν Οκόν να μην τον απειλεί σε κανένα σημείο του αγώνα, ο Ισπανός πρέπει να το ευχαριστήθηκε πολύ αυτό το Γκραν Πρι. Είναι σαν να λέει στην μέλλουσα πρώην ομάδα του: “Δείτε τι είχατε και τι χάσατε”…

04. Πλερέζες για τη Mercedes

George Russell, Mercedes
AP

Μπορεί ο Ράσελ να συνέχισε τις καλές εμφανίσεις και να πήρε τους πολύτιμους βαθμούς της τέταρτης θέσης, η Mercedes ωστόσο φεύγει μάλλον απογοητευμένη από το Βέλγιο.

Δεν είναι τόσο η εγκατάλειψη του Χάμιλτον από μηχανική βλάβη, όσο το ότι τελικά οι αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που εφαρμόστηκαν στα μονοθέσια δεν επηρέασαν την απόδοση της Red Bull και της Ferrari, συνεπώς έδωσαν κανένα πλεονέκτημα στη γερμανική ομάδα.

Το δίλημμα πλέον για τον Τότο Βολφ είναι αν θα επικεντρωθεί στο κυνήγι της δεύτερης θέσης στην κατάταξη των κατασκευαστών, ή στο να σχεδιάσει η ομάδα του ένα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο για το 2023. Σε κάθε περίπτωση, θα είναι αποτέλεσμα συγκυριών το να δούμε μια Mercedes να παίρνει νίκη σε κάποιον από τους εναπομείναντες οχτώ αγώνες του πρωταθλήματος.

05. Ο εξαιρετικός Άλμπον αξίζει ένα καλύτερο μονοθέσιο

Alexander Albon, Williams
AP

Μια από τις μεγάλες εκπλήξεις του αγώνα πάντως ήταν και ο Άλεξ Άλμπον. Η ουραγός ομάδα του πρωταθλήματος επέλεξε για το μονοθέσιό της ρυθμίσεις για υψηλή τελική ταχύτητα και ο Άλμπον προσαρμόστηκε άριστα. Όχι μόνο προκρίθηκε στο Q3 και εκκίνησε έκτος – λόγω και της ποινής θέσεων που δέχτηκαν οι Φερστάπεν, Λεκλέρ και Οκόν – αλλά πολέμησε με καλύτερα μονοθέσια και κατάφερε να φέρει τη Williams στην 10η θέση.

Θυμίζουμε πως ο Άλμπον υπέγραψε πρόσφατα νέο συμβόλαιο με τη Williams, αλλά με τις εξελίξεις που ακολούθησαν θα μπορούσε – και θα άξιζε αναμφίβολα – να οδηγεί ένα ταχύτερο μονοθέσιο το 2023, όπως αυτό της Alpine π.χ.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό