17.8 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Υποχωρεί η Ε.Ε. στη διαμάχη με την Γερμανία

Ειδήσεις Ελλάδα

Έπειτα από μήνες επί μηνών διεργασιών, διαβουλεύσεων και συζητήσεων τόσο στα επίσημα όργανα της Ευρώπης όσο και ανεπίσημα, η Ευρωπαϊκή Ένωση έφτασε στο σημείο να μετρά ημέρες για την ψήφιση του νόμου που θα έφερνε το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε ολόκληρη την επικράτεια. Ελάχιστα πριν την ψηφοφορία όμως, η Γερμανία εξέπληξε τους πάντες αποφασίζοντας να μην ψηφίσει το πλάνο για την μείωση κατά 100% των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων αν αυτό δεν περιλάμβανε κάποιου είδους πρόβλεψη για τα συνθετικά καύσιμα. Όλα έδειχναν ότι βρισκόμαστε σε ένα αδιέξοδο καθώς η Γερμανία εξασφάλισε την στήριξη επιπλέον χωρών ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση έβλεπε ένα από τα πλέον φιλόδοξα σχέδια της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής να καταρρέει. Ίσως γι’ αυτό αποφάσισε να ενδώσει στον έμμεσο εκβιασμό της Γερμανίας και να εντάξει τα e-fuels στο νομοσχέδιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσχέδιο προϋποθέτει την δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων στην Ε.Ε. για εκείνα τα αυτοκίνητα που θα μπορούν να καταναλώνουν αποκλειστικά καύσιμα ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτά τα αυτοκίνητα θα πρέπει να εξοπλίζονται με τεχνολογία που θα αποτρέπει την λειτουργία τους στην περίπτωση που θα χρησιμοποιείται οποιοδήποτε άλλο καύσιμο αλλά ακόμα και αυτός ο συμβιβασμός είναι προβληματικός για την Γερμανία καθώς θα αναγκάσει τους κατασκευαστές να εξελίξουν νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αν μη τι άλλου, βρισκόμαστε σε καλό δρόμο, με τον υπουργό μεταφορών της Γερμανίας, Volker Wissing, να μην απορρίπτει την πρόταση σε αυτό το στάδιο αλλά να πιέζει ώστε να γίνουν κάποιες αλλαγές. Λέγεται μάλιστα ότι οι δύο πλευρές στοχεύουν στην επίτευξη συμφωνίας μέχρι την σύνοδο της ερχόμενης Πέμπτης, αν και κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται ακόμα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Κομισιόν που δηλώνουν πως οι συζητήσεις με τις γερμανικές αρχές συνεχίζονται. Εν τω μεταξύ, την κατάσταση περιπλέκει περαιτέρω η απαίτηση της Ιταλίας να περιλαμβάνεται στην αναθεωρημένη πρόταση και μία πρόβλεψη για τα βιοκαύσιμα καθώς στην παρούσα φάση, αυτά δεν εντάσσονται στον ορισμό της Ε.Ε. για τα “καύσιμα ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές CO2”. Σε επιστολή που υπογράφουν τρεις υπουργοί της ιταλικής κυβέρνησης (μεταφορών, περιβάλλοντος και ανάπτυξης), δηλώνουν την πρόθεση τους να μην κάνουν δεκτή οποιαδήποτε “αδικαιολόγητα περιορισμένη ερμηνεία” επί του θέματος των κλιματικά ουδέτερων καυσίμων.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν παράγονται σε αρκετές μεγάλες ποσότητες ώστε να καλύψουν την ζήτηση που προβλέπεται. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε εχθές από το Potsdam Institute for Climate Research όλα τα projects που “τρέχουν” παγκοσμίως για την παραγωγή e-fuels αρκούν μονάχα για το 10% των αναγκών της Γερμανίας όσον αφορά στην αεροπλοΐα, τις θαλάσσιες μεταφορές και τα χημικά για τα επόμενα χρόνια. Αν στο μέλλον τα κεφάλαια που θα επενδυθούν σε αυτήν την τεχνολογία πολλαπλασιαστούν και το ίδιο συμβεί και στην παραγωγή, τότε ίσως να αλλάξουν οι ισορροπίες.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό