20.2 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Υπάρχει λόγος που η Alfa Romeo Milano δεν παράγεται στην Ιταλία

Ειδήσεις Ελλάδα

Εχθές η Alfa Romeo παρουσίασε την ολοκαίνουρια Milano. Ένα εντυπωσιακό SUV με μήκος 4.17 μέτρων, διαθέσιμο τόσο με υβριδικό κινητήριο σύνολο όσο και με αμιγώς ηλεκτρικό το οποίο ήδη… κόβει πολλές επιταγές και μένει να δούμε μετά το καλοκαίρι, οπότε και θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά, αν μπορεί να τις εξαργυρώσει. Ταυτόχρονα όμως, η Alfa Romeo Milano βρίσκεται στο επίκεντρο μίας αντιπαράθεσης ανάμεσα στην Stellantis και την ιταλική κυβέρνηση καθώς η Milano είναι το πρώτο μοντέλο της Alfa Romeo το οποίο δεν θα παράγεται στην Ιταλία. Ο επικεφαλής της Stellantis όμως, δεν είναι διατεθειμένος να αφήσει το οποιοδήποτε ερώτημα αναπάντητο, οπότε όταν τίθεται η απορία “γιατί Πολωνία”, η απάντηση είναι μάλλον προφανής αλλά ο Carlos Tavares δεν υπεκφεύγει.
“Αν κατασκευαζόταν στην Ιταλία, μία Milano θα ξεκινούσε από τα €40.000 περίπου αντί για τα €30.000, περιορίζοντας την δυναμική της στην αγορά.”
Δήλωσε το μεγάλο αφεντικό του ομίλου σχετικά με την απόφαση της Alfa Romeo να παράγει το νέο μοντέλο της στο Tychy της Πολωνίας, δίπλα στα δύο αδέλφια της: το Fiat 600 και το Jeep Avenger. Μέχρι στιγμής η Milano είναι η μοναδική Alfa Romeo που η παραγωγή της θα λαμβάνει χώρα εκτός της Ιταλίας καθώς τόσο η επόμενη γενιά της Stelvio που αναμένεται το 2025 όσο και η επόμενη γενιά της Giulia που θα κυκλοφορήσει έναν χρόνο αργότερα θα βγούνε από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας, όπου η Stellantis θα επενδύσει πάνω από €100 εκατομμύρια για να εγκαθιδρύσει την ευρωπαϊκή παραγωγή της STLA Large αρχιτεκτονικής της.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι πέρυσι η Alfa Romeo κατάφερε να αναφέρει λειτουργικό κέρδος της τάξης των 500 εκατομμυρίων ευρώ, ένα επίτευγμα που είναι διπλά εντυπωσιακό όχι μόνο λόγο της σχετικά γερασμένης γκάμας της αλλά και επειδή το κατάφερε με  σχετικά χαμηλό όγκο παραγωγής. Οι πωλήσεις της ιταλικής μάρκας δεν ξεπέρασαν τα 70.500 αυτοκίνητα που σημαίνει ότι το κέρδος ανά αυτοκίνητο άγγιξε τα €7.100, με τον Tavares να αποδίδει την επιτυχία στην αποδοτικότητα των επενδύσεων και την πειθαρχία στις πωλήσεις. Πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία θα βασιστεί η Alfa Romeo και για το μέλλον, εστιάζοντας περισσότερο στην αξία και λιγότερο στον όγκο. Το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Stellantis ήταν 11.2% το 2023 και οι προβλέψεις αναφέρουν διψήφιο ποσοστό και για το 2024 παρά τις δύσκολες συνθήκες. Όλα αυτά όμως λίγο απασχολούν τον μέσο καταναλωτή. Πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου είναι ότι η Stellantis πιστεύει πως είναι 30% πιο αποδοτική στις επενδύσεις της λόγω των συνεργιών και της… διοικητικής λιτότητας.
“Αυτό σημαίνει ότι μπορείς είτε να επενδύσεις 30% λιγότερο για να προσφέρεις τα ίδια χαρακτηριστικά ή να επενδύσεις το ίδιο και να προσφέρεις στον πελάτη 30% περισσότερα χαρακτηριστικά.”
Δήλωσε ο Tavares υπογραμμίζοντας ότι η ευημερία μίας εταιρίας, η σωστή οργάνωση της και ο περιορισμός της σπατάλης μπορεί να έχει οφέλη όχι μόνο στους μετόχους αλλά και στον τελικό καταναλωτή. Αρκεί οι εταιρίας να επιλέγουν από τις δύο επιλογές, την δεύτερη…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό