21.4 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Το WRC καταργεί τα υβριδικά το 2025!

Ειδήσεις Ελλάδα

Σαρωτικές αλλαγές ετοιμάζει η FIA για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι όπως έγινε γνωστό κατόπιν της πρώτης συνεδρίασης του World Motor Sport Council για το 2024. Οι αλλαγές αυτές προτάθηκαν σε μορφή οδικού χάρτη από το WRC Working Group, έχουν πάρει το πράσινο φως από την FIA και θα μετατραπούν σε ουσιαστικές προτάσεις από την WRC Commission ούτως ώστε να οριστικοποιηθούν από το επόμενο συμβούλιο και να δημοσιευτούν στην τελική μορφή τους μέχρι τα τέλη του Ιουνίου. Τόσο ο οδικός χάρτης όσο και οι προτάσεις που θα βασίζονται σε αυτόν έχουν ως στόχο την δραστική μείωση του κόστους για τους κατασκευαστές που υποθέτω καθώς δεν διευκρινίζεται, ότι θα προσελκύσει νέες ομάδες.
Η πιο σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την κατάργηση του plug-in υβριδικού συστήματος. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η FIA στην ανακοίνωση της, η τρέχουσα “Rally1” κατηγορία θα συνεχίσει ως η ναυαρχίδα του WRC τόσο το 2025 όσο και το 2026 αλλά χωρίς το plug-in υβριδικό σύστημα με την ταχύτητα των αγωνιστικών να… αποκαθίσταται στα τρέχοντα επίπεδα μέσα από την μείωση στο βάρος των οχημάτων, την μείωση στον περιοριστή και την αεροδυναμική. Ο στόχος όσον αφορά στην ιπποδύναμη των Rally1 αγωνιστικών είναι τα 330 άλογα με την απόδοση του κινητήρα να ελέγχεται από μία καμπύλη ροπής αναφοράς για όλα τα αυτοκίνητα. Τόσο ο κινητήρας όσο και η μετάδοση θα υπόκεινται σε αυστηρό περιορισμό κόστους και θα πρέπει να αντίστοιχα σε τεχνολογία με την Rally2 κατηγορία ενώ η αεροδυναμική απόδοση θα περιορίζεται, όπως και η μέγιστη ταχύτητα των αγωνιστικών ώστε να μειωθεί η εξέλιξη και το κόστος. Εξίσου σημαντικό είναι και το ανώτατο όριο των €400.000 που θέτει η FIA για το κόστος κάθε αγωνιστικού με τους κατασκευαστές να είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν τα αυτοκίνητα τους προς πώληση από το parc ferme του τερματισμού σε κάθε ένα ράλι! Τέλος, η FIA αναφέρει ότι στην πρώτη ευκαιρία που θα παρουσιαστεί θα προστεθεί και μία αμιγώς ηλεκτρική κατηγορία για την οποία το τεχνικό τμήμα θα δημιουργήσει τους κατάλληλους κανονισμούς ώστε να είναι πλήρως ανταγωνιστική σε επίπεδο επιδόσεων με τα Rally1 αγωνιστικά.

Από το 2026 θα ενσωματωθούν στο υπάρχον σετ οι ανανεωμένοι κανονισμοί για την Rally1 κατηγορία και για μία χρονιά θα είναι δυνατή η συμμετοχή με αγωνιστικά τα οποία συμμορφώνονται είτε με τους υπάρχοντες κανονισμούς, είτε με τους ανανεωμένοι. Αυτοί περιλαμβάνουν έναν κοινό κλωβό ασφαλείας που μειώνει το κόστος και την πολυπλοκότητα ενώ επιτρέπει στους κατασκευαστές και τις ομάδες να εξελίξουν αυτοκίνητα με τα δικά τους αμαξώματα που βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής του B-segment, του C-segment, της compact SUV κατηγορίας ή σε κάποιο concept αλλά θα πρέπει να συμμορφώνονται πάντοτε με τις τεχνικές προδιαγραφές ούτως ώστε να υπάρχει ισορροπία στην απόδοση.
Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η FIA θα επιβάλλει στο μέλλον την μείωση του προσωπικού σε ένα μοντέλο τριών ατόμων ανά αυτοκίνητο ενώ αναφέρει ότι το καλεντάρι του WRC ενδεχομένως να αποκτήσει περισσότερη ποικιλία με την προσθήκη μικρότερων, τύπου sprint ή μεγαλύτερων, τύπου αντοχής αγώνων επιπλέον των υπαρχόντων ράλι που ακολουθούν το γνωστό φορμάτ. Ωστόσο δεν καταλαβαίνουμε πώς θα γίνει αυτό όταν στην αμέσως επόμενη πρόταση αναφέρεται ότι “τα συνολικά χρονομετρημένα χιλιόμετρα που θα καλύπτονται σε μία σεζόν θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό ίδια”.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό