18.7 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Το Tesla Model 3 ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, τον Μάρτιο

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Jato Dynamics ανακοίνωσε σήμερα ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως εμφάνισαν πτώση 39% κατά τον μήνα Μάρτιο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019. Πιο συγκεκριμένα, τον τρίτο μήνα του τρέχοντος έτους πουλήθηκαν 5,55 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο, όταν τον Μάρτιο του 2019 είχαν πουληθεί 9,03 εκατομμύρια.
Η εν λόγω πτώση αντιπροσωπεύει τη μεγαλύτερη μηνιαία μείωση -σε σύγκριση με το ίδιο μήνα της προηγούμενης χρονιάς- από το 1980, όταν και η Jato Dynamics άρχισε να συλλέγει δεδομένα, ξεπερνώντας ακόμη και την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση τον Νοέμβριο του 2008, όπου σημειώθηκε μείωση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων κατά 25%. Κοιτώντας τα νούμερα για το πρώτο τρίμηνο του έτους, συνολικά πουλήθηκαν 17,42 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως, μια μείωση κατά 26% σε σχέση με το το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της Jato, ανέφερε χαρακτηριστικά:
Αυτή η πτωτική τάση δεν οφείλεται απλώς στους περιορισμούς της κυκλοφορίας. Η βιομηχανία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την αβεβαιότητα για το μέλλον και αυτό το ζήτημα άρχισε να ανακύπτει ακόμη και πριν από την πανδημία του νέου κορωνοϊού. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η βιομηχανία λειτουργούσε ήδη σε ένα δύσκολο περιβάλλον, ειδικά προς το τέλος του περασμένου έτους. Οι εμπορικοί πόλεμοι, η χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη και οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών ήρθαν πολύ πριν από την κρίση του Co-19. Και σε αντίθεση με τις προηγούμενες υφέσεις, δεν αντιμετωπίζουμε απλώς τους φόβους των ανθρώπων ή τις καθυστερήσεις αγοράς. Αυτή τη φορά πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι καταναλωτές απλώς δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
Η Κίνα, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ παρουσίασαν διψήφια πτώση τον Μάρτιο. Ωστόσο, η Ευρώπη χτυπήθηκε πιο σκληρά από όλες τις άλλες αγορές, σημειώνοντας τον χαμηλότερο αριθμό πωλήσεων για τον μήνα Μάρτιο εδώ και 38 χρόνια. Τον Μάρτιο του 2020, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έφτασαν τις 848.800 μονάδες, μειωμένες κατά 52% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019, με τον τριμηνιαίο όγκο πωλήσεων να ανέρχεται σε μόλις 3,04 εκατομμύρια μονάδες, στην Ευρώπη.

Οι πωλήσεις μειώθηκαν και στις 27 αγορές της Ευρώπης, αλλά με διαφορετική έκταση. Στη Φινλανδία και τη Λιθουανία οι πωλήσεις μειώθηκαν οριακά, καθώς στην περίπτωση της Φινλανδίας, η κυβέρνηση πρότεινε για απομόνωση των κατοίκων της, αλλά δεν ήταν υποχρεωτικό. Έτσι, οι καταναλωτές στη Λιθουανία εξακολουθούν να μπορούν να αγοράζουν καινούργια αυτοκίνητα, με την παράδοση να διαρκεί από 3 έως 7 εργάσιμες ημέρες. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Σουηδία μειώθηκαν κατά 9%, η τρίτη μικρότερη πτώση μετά τη Φινλανδία και τη Λιθουανία, και αυτό οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι ο πληθυσμός δεν υποχρεώθηκε να μείνει στα σπίτια τους.
Αντίθετα, οι αγορές που επλήγησαν σημαντικά ήταν η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Ιρλανδία, η Σλοβενία, η Ελλάδα και η Πορτογαλία, όπου ο συνδυαστικός όγκος των πωλήσεων μειώθηκε από 634.600 μονάδες τον Μάρτιο του 2019, σε 161.800 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Όπως ήταν αναμενόμενο, όλες οι κατηγορίες αυτοκινήτων επηρεάστηκαν αρνητικά σε ολόκληρη την Ευρώπη από την υποχρεωτική απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Αυτά που επλήγησαν περισσότερο ήταν τα αυτοκίνητα της πόλης, τα πολυμορφικά και το B-Segment. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην κατάρρευση των ιταλικών και γαλλικών αγορών, στις οποίες τα μικρά αυτοκίνητα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις, καθώς το 2019 το 38% των ταξινομήσεων των Α και Β κατηγοριών στην Ευρώπη σημειώθηκαν στην Ιταλία και τη Γαλλία. Η μικρότερη μείωση πωλήσεων εμφάνισε το D-segment, και αυτό μπορεί να εξηγηθεί από θετικά αποτελέσματα του Tesla Model 3, το οποίο ήταν το δεύτερο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Μάρτιο.
Οι πωλήσεις των SUV μειώθηκαν κατά 48% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019, φτάνοντας τις 338.300 μονάδες, αυξάνοντας παράλληλα το μερίδιο αγοράς τους σε σχεδόν 40%. Η MG, η οποία ανήκει στην κινεζική SAIC, ήταν η μόνη εταιρία που σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις της, με τον όγκο της να ανεβαίνει από 1.327 σε 2.592 μονάδες. Οι πωλήσεις του Volvo XC40 μειώθηκαν μόνο κατά 5%, και έγινε το best-seller premium SUV για τον Μάρτιο, ενώ και το Range Rover Evoque κατέγραψε 5.700 πωλήσεις, μειωμένες μόλις 3%. Από την άλλη, η Audi και η Mercedes αύξησαν τις πωλήσεις των E-Tron και GLE τους κατά 86% και 213% αντίστοιχα.

Κοιτώντας τις πωλήσεις με βάση την πηγή ενέργειας, τα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 15%, φτάνοντας τις 147.500 μονάδες το Μάρτιο, σημειώνοντας ένα νέο ρεκόρ σε μερίδιο αγοράς, αγγίζοντας το 17,4% ή 10,1% υψηλότερο από τον Μάρτιο του 2019. Ωστόσο, κοιτώντας πιο λεπτομερώς τα νούμερα, τα “απλά” υβριδικά σημείωσαν πτώση 11%, με τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκικήτων (BEV) να ήταν μόνο 10.000 μονάδες λιγότερες από τα υβριδικά.
Περνώντας στην αγορά των Η.Π.Α., οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1 εκατομμύριο μονάδες, μειωμένες κατά 38% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019, σημειώνοντας μικρότερη μείωση από την Κίνα και την Ευρώπη, καθώς η καραντίνα τέθηκε σε ισχύ μόνο σε συγκεκριμένα μέρη της χώρας τον Μάρτιο. Από την άλλη, η Ινδία -η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο- τέθηκε σε ισχύ η υποχρεωτική απαγόρευση από τα μέσα Μαρτίου.
Η ινδική αγορά αντιμετωπίζει ένα πολύπλοκο περιβάλλον ακόμη και πριν από τη νόσο του Co-19, λόγω του νέου κανονισμού BS6, που τέθηκε σε ισχύ από την 1η Απριλίου 2020. Ο κανονισμός είχε ήδη αντίκτυπο στην παραγωγή, καθώς η απευθείας μετάβασή από τον κανονισμό BS4 στο BS6, σύμφωνα με την προθεσμία του Ανώτατου Δικαστηρίου, σήμαινε ότι τα BS4 μοντέλα δεν μπορούσαν πλέον να καταχωριστούν και πολλοί κατασκευαστές έμειναν με αδιάθετα αποθέματα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό