26.7 C
Athens
Τρίτη, 4 Ιουνίου, 2024

Το Euro7 καθυστερεί το Volkswagen ID.2all.

Ειδήσεις Ελλάδα

Τι σχέση μπορεί να έχει ένα πρότυπο εκπομπών ρύπων με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Η λογική λέει καμία αλλά οι εταιρίες δεν λειτουργούν αποκλειστικά με γνώμονα το πότε μπορούν να λανσάρουν ένα μοντέλο, ιδίως ένα μοντέλο με εντελώς διαφορετικής τεχνολογίας κινητήριο σύνολο. Εξίσου σημαντικό με την ικανότητα (με το αν έχουν την τεχνολογία και την τεχνογνωσία με υπερβολικά λίγα και απλά λόγια) είναι το timing και αυτό ορίζεται από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η αγορά αλλά και το τι επιτρέπει η εκάστοτε νομοθεσία – ένας παράγοντας που επίσης επηρεάζει την κατάσταση της αγοράς. Η Volkswagen για παράδειγμα, προγραμμάτιζε να λανσάρει την έκδοση παραγωγής του ID.2all Concept όσο το δυνατόν ταχύτερα αλλά η αναθεώρηση της Ε.Ε. όσον αφορά στην εφαρμογή και την… αυστηρότητα του Euro7 πρότυπου εκπομπών ρύπων επιτρέπει στην γερμανική μάρκα να αναθεωρήσει και αυτή με τη σειρά της τα πλάνα της.
Βλέπεις, η Ε.Ε. συμφώνησε με την πλειοψηφία των αυτοκινητοβιομηχανιών και οι συνθήκες δοκιμών αλλά και τα όρια εκπομπών ρύπων για αυτοκίνητα και μικρά επαγγελματικά δεν θα αλλάξουν και αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές μπορούν να συνεχίσουν να πουλάνε τα μικρά, προσιτά θερμικά μοντέλα τους (στην περίπτωση της Volkswagen, το Polo) χωρίς να είναι αναγκασμένοι να τα εξοπλίσουν με τεχνολογία που θα τα έκανε ασύμφορα. Έτσι, η γερμανική εταιρία αποφάσισε να καθυστερήσει την παραγωγή του ID.2all ή για να είμαστε πιο ακριβείς, αποφάσισε να αλλάξει τον ρυθμό της αύξησης της παραγωγής του. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το μικρό ηλεκτρικό των “κάτω των €25.000” θα παρουσιαστεί κανονικά το 2025 και θα περάσει σε σχετικά περιορισμένη παραγωγή την ίδια χρονιά αλλά η παραγωγή του δεν θα αυξηθεί στα προβλεπόμενα επίπεδα πριν τον Μάιο του 2026. Εν τω μεταξύ, το Polo θα συνεχίσει την εμπορική του πορεία θυμίζοντας ότι το θερμικό hatchback είναι διαθέσιμο στη Γερμανία από τα €22.000 περίπου.

Το πρόβλημα που ενδέχεται να βρει μπροστά της η Volkswagen με αυτή την απόφαση είναι ότι θα μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η Citroen έχει ήδη λανσάρει το e-C3 με τιμή που ξεκινά από τα €23.300, η Fiat θα παρουσιάσει το νέο Panda φέτος το καλοκαίρι και οι Κινέζοι στοχεύουν… παντού και στις περισσότερο value-for-money κατηγορίες έχουν το πάνω χέρι για προφανείς λόγους. Μία ακόμα απορία που μας δημιουργείται από την προσαρμογή των πλάνων της Volkswagen έχει να κάνει με τον περαιτέρω εκδημοκρατισμό της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης. Αν η παραγωγή του ID.2all καθυστερεί, έστω και κατά έναν χρόνο, πώς επηρεάζει αυτό το λανσάρισμα ενός ακόμα μικρότερου και ακόμα πιο προσιτού μοντέλου; Η γενική απάντηση “μετά τα μέσα της δεκαετίας” δείχνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές να κατασκευάσουν και να προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε τιμές θερμικών χωρίς να δεχθεί μεγάλο πλήγμα (ή οποιοδήποτε πλήγμα) η κερδοφορία τους.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό