17.6 C
Athens
Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024

Το σχόλιο της Δευτέρας – Η συγχώνευση γραφείων είναι λύση ή επιλογή

Ειδήσεις Ελλάδα

Επιμέλεια:Καρποδίνης ΔημήτρηςΠτυχιούχος Α.Ε.Ι.Λογιστής – ΦοροτεχνικόςΜέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven

Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

O χρόνος λίγος και οι υποχρεώσεις πολλές. Όπως αναφέρει γνωστή διαφήμιση αναψυκτικού, τελικά η ζωή παίρνει την γεύση που της δίνεις και σε ένα επάγγελμα κατ’ εξοχήν παροχής υπηρεσίας, το 24ώρο έχει 24 ώρες και όχι 36 ή 46. Τα τελευταία χρόνια η καθημερινότητα μέσα σε ένα λογιστικό γραφείο έχει αλλάξει πλήρως. Το λογιστικό γραφείο μετατρέπεται σταδιακά από ένα γραφείο απλής διεκπεραίωσης και καταχώρισης παραστατικών, σε ένα κέντρο συμβουλευτικής, λήψης αποφάσεων και φορολογικού σχεδιασμού για το κάθε πελάτη του. Αν και τα μικρότερα σε μέγεθος γραφεία διαθέτουν ευελιξία και προσωπική επαφή με τον πελάτη ωστόσο είναι δύσκολος ο ανταγωνισμός με τα μεγαλύτερα που διαθέτουν αυξημένους πόρους, τεχνολογία, παροχές και γενικότερα υποδομές και υπηρεσίες που εμπνέουν σιγουριά και εμπιστοσύνη στη συνείδηση και το μυαλό των πελατών του. Σίγουρα οι σωστοί συνεργάτες σε συνάρτηση με την εξειδίκευση και την προσαρμογή στις ανάγκες του πελάτη θα αποτελέσουν καθοριστικό παράγοντα στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητά τους. Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο διότι οι συνεχείς αλλαγές, το κόστος ψηφιακού μετασχηματισμού και ο ανταγωνισμός διαρκώς αυξάνουν και πρέπει να δουλεύεις συντονισμένα για να είσαι αποτελεσματικός.

Χρειάζεται προσωπικό που να διαθέτει εμπειρία και προσόντα, που θα ακούει τις ανάγκες των πελατών και θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε πελάτη με φορολογικό σχεδιασμό και συχνή επικοινωνία με τον πελάτη προκειμένου να διατηρηθεί η ενημέρωση και η διαφάνεια.  Πολλοί αναφέρουν την συστέγαση ή την συγχώνευση με άλλα γραφεία ως λύση του μέλλοντος. Εφόσον πετύχει το σχήμα αυτό είναι αρκετά ελπιδοφόρο, διαφορετικά είναι δύσκολο τόσο όταν υπάρχουν κέρδη πόσω μάλλον σε ζημιές. Συνήθως οι συγχωνεύσεις γίνονται με σκοπό τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου πιο ισχυρού και ανταγωνιστικού γραφείου. Η επιλογή του κατάλληλου μοντέλου συγχώνευσης εξαρτάται από την κουλτούρα, τους στόχους, τις ανάγκες και τις στρατηγικές των γραφείων που εμπλέκονται. 

Διακρίνω τις παρακάτω επιλογές ως μοντέλα συνεργασίας.

1. Ολική συγχώνευση: Σε αυτό το μοντέλο, δύο ή περισσότερα λογιστικά γραφεία συγχωνεύονται για να δημιουργήσουν ένα ενιαίο γραφείο. Αυτό το μοντέλο συνήθως ενέχει την ενοποίηση των πόρων, του προσωπικού και των πελατών των γραφείων που συγχωνεύονται.2. Συγχώνευση με μερική ιδιοκτησία: Σε αυτό το μοντέλο, λογιστικά γραφεία μπορεί να διατηρήσουν τη μερική τους ανεξαρτησία ενώ ενώνονται σε μια στενότερη συνεργασία. Μπορεί να υπάρξει επιμερισμός των δαπανών, με κατανομή των πόρων ή της πελατείας.3. Συνεργασία και διαμοιρασμός πόρων: Σε αυτό το μοντέλο, τα λογιστικά γραφεία συνεργάζονται για να μοιραστούν πόρους και να παρέχουν αμοιβαία υποστήριξη, χωρίς απαραίτητα να συγχωνευθούν πλήρως. Μπορεί να υπάρχει κοινή χρήση τεχνολογίας, εξειδικευμένων υπηρεσιών ή άλλων πόρων.4. Συγχώνευση μεταξύ λογιστικού γραφείου και άλλων υπηρεσιών: Σε ορισμένες περιπτώσεις, λογιστικά γραφεία μπορεί να συγχωνεύονται με άλλες εταιρείες που παρέχουν (Outsourcing) με εξωτερική ανάθεση υπηρεσίες, όπως συμβουλευτική σε φορολογική, εργατική, ασφαλιστική νομοθεσία, συμβουλές στη διαχείριση κεφαλαίου, επενδυτικών νόμων, χρηματοοικονομικές συμβουλές και νομικές – ασφαλιστικές υπηρεσίες.5. Δεν προχωρώ πουθενά, μένω μόνος μου γιατί τα βρίσκω καλύτερα έτσι, με τον χαρακτήρα του εαυτού μου. Μόνο εγώ διαχειρίζομαι σωστά το χρόνο μου, τη τιμολογιακή πολιτική και τις ανάγκες των πελατών μου.

Η συγχώνευση λογιστικών γραφείων μπορεί να είναι τόσο επιλογή όσο και λύση, ανάλογα με το πλαίσιο, τους στόχους, τις ανάγκες και τον χαρακτήρα των εμπλεκόμενων γραφείων. Εάν και εφόσον πετύχει το deal θα υπάρξει:

1. Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας: Η συγχώνευση μπορεί να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο και πιο ισχυρό γραφείο, το οποίο μπορεί να προσφέρει πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες στους πελάτες με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.2. Επιτάχυνση της ανάπτυξης: Η συγχώνευση μπορεί να επιτρέψει την αύξηση στον αριθμό πελατών του και να επεκτείνει την παρουσία του γραφείου σε νέες αγορές ή υπηρεσίες.3. Βελτίωση της αποδοτικότητας: Η συγχώνευση μπορεί να οδηγήσει στην κοινή χρήση τεχνολογικών υποδομών, προσωπικού και άλλων πόρων, με στόχο ποιοτικότερες υπηρεσίες με βελτίωση της αποδοτικότητας και μείωση των λειτουργικών δαπανών.4. Αντιμετώπιση των αλλαγών στον κλάδο: Ο κλάδος της λογιστικής και της φορολογίας υφίσταται συνεχείς αλλαγές στη νομοθεσία και τις τεχνολογικές εξελίξεις. Η συγχώνευση μπορεί να βοηθήσει τα γραφεία να είναι πιο επιφυλακτικά και προετοιμασμένα στις αλλαγές που έρχονται.

Από την άλλη πλευρά, η συγχώνευση μπορεί να επιβληθεί ως λύση σε κρίσιμες καταστάσεις, όπως οικονομικές δυσκολίες ή ανάγκη για επαναδιοργάνωση πόρων. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η συγχώνευση μπορεί να αποτελέσει αναγκαστική λύση για τη διασφάλιση της επιβίωσης τους.  

Μην χάσετε το σεμινάριο του κόμβου 29/11 στο οποίο θα αναλυθούν θέματα που είναι σημαντικά για το επάγγελμα. Γιατί δεν πρέπει να είσαι μόνο καλός λογιστής, πρέπει να είσαι και διορατικός επιχειρηματίας.

Ξεκινώ τα θέματα της εβδομάδας με την ανακοίνωση αλλαγών που αφορά τις υποχρεώσεις για τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης.  Αν και αφορά μόνο αυτούς θα αναφερθώ μόνο στο άρθρο 1 και στο άρθρο 3. Στο άρθρο 1 αυτό που αλλάζει είναι ότι  ένας πάροχος μπορεί να είναι πάροχος του εαυτού του κάτι που παλιά δεν μπορούσε να έχει εφαρμογή. Στο άρθρο 3 όμως και σε ό,τι αφορά στην απώλεια διασύνδεσης αναφέρεται μια νέα υποχρέωση των επιχειρήσεων που εκδίδουν παραστατικά λιανικής : Στην περίπτωση παραστατικών λιανικής πώλησης, η υπόχρεη οντότητα έχει
την υποχρέωση να διαθέτει και μονάδα ταυτότητας συνδρομητή παρόχου
δικτύου – κάρτας SIM (Subscriber Identity/identification Module) την
οποία χρησιμοποιεί για την επιτυχή διασύνδεση της με τον Πάροχο.
Εναλλακτικά η μονάδα ταυτότητας συνδρομητή παρόχου δικτύου – κάρτας SIM,
χρησιμοποιείται από την υπόχρεη οντότητα για την καταγραφή και
τεκμηρίωση της απώλειας διασύνδεσης με τον Πάροχο (Transmission
Failure_1) και τη διαβίβαση των κάτωθι δεδομένων απώλειας με απευθείας
διασύνδεση.

Σε περίπτωση διακοπής του συστήματος διανομής
ηλεκτρικής ενέργειας ή διακοπής της λειτουργίας κάθε εναλλακτικού και
διαθέσιμου μέσου έκδοσης παραστατικών, η οντότητα εκδίδει τα παραστατικά
λιανικής πώλησης με χειρόγραφο τρόπο κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις
διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014.

Επισημαίνεται
ότι τα παραπάνω παραστατικά λιανικής πώλησης που εκδίδονται χειρόγραφα
δεν διαβιβάζονται από τον Πάροχο και η υπόχρεη οντότητα δύναται να τα
διαβιβάζει είτε από τα προγράμματα διαχείρισης επιχειρήσεων
(εμπορικό/λογιστικό, ERP), είτε από την ειδική φόρμα καταχώρισης εφόσον
τηρούνται τα όρια χρήσης της, όπως ορίζεται με την παρ. 6 του άρθρου 5
της υπό στοιχεία Α.1138/2020 κοινής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών
και του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε..

Στην περίπτωση απώλειας
διασύνδεσης της υπόχρεης οντότητας με τον Πάροχο (Transmission
Failure_1) για συναλλαγές χονδρικής, η υπόχρεη οντότητα συνεχίζει να
εκδίδει τα σχετικά παραστατικά με χρήση λογισμικού που διαθέτει, χωρίς
να διακόπτεται η συναλλαγή.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση
έκδοσης με οποιοδήποτε εναλλακτικό τρόπο πλην Παρόχου, παραστατικών
χονδρικών και λιανικών πωλήσεων, χωρίς να συντρέχει περίπτωση απώλειας
ηλεκτρονικής επικοινωνίας μεταξύ Παρόχου και οντότητας, τα ευεργετήματα
της παρ. 2 του άρθρου 71ΣΤ ΚΦΕ αίρονται.

β) Στην περίπτωση
απώλειας της ηλεκτρονικής επικοινωνίας μεταξύ Παρόχου και Α.Α.Δ.Ε.
(Transmission Failure_2), λόγω διακοπής είτε της σύνδεσης στο διαδίκτυο
(internet), είτε του συστήματος διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, η υπόχρεη
οντότητα συνεχίζει να εκδίδει τα παραστατικά χονδρικής και λιανικής
πώλησης με χρήση λογισμικού, χωρίς να διακόπτεται η συναλλαγή.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε στη συνέχεια του σχολίου.  
■ Σημαντικά θέματα εβδομάδος

✔ (S.O.S)

 

✔ Τριετίες: Διευκρινιστική εγκύκλιος για την αμοιβή του χρόνου προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα και την αναπροσαρμογή των αποδοχών των εργαζομένων

Σημειώνω:

✻ Σε περίπτωση που υπάρχει ΣΣΕ η προϋπηρεσία αναγνωρίζεται αυτή που διανύθηκε στον ίδιο ή σε άλλο εργοδότη, στην ίδια ειδικότητα
✻ Για όσους αμείβονται με τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό ή ημερομίσθιο, ως χρόνος προϋπηρεσίας αναγνωρίζεται ο χρόνος που έχει διανυθεί σε οποιονδήποτε εργοδότη και σε οποιαδήποτε ειδικότητα πριν από τη 14η.2.2012 και μετά από την 1η.1.2024.
✻ Εννοείται ότι οι παραπάνω αποδοχές συμψηφίζονται εάν παίρνει μεγαλύτερο μισθό ο εργαζόμενος.

Περισσότερα στο Webinar της Τετάρτης.
 

 

✔ Χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης POS με ταμειακές και ΑΑΔΕ

Με σειρά αποφάσεων που δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ το βράδυ της Παρασκευής καθορίστηκε (είχε προηγηθεί Δελτίο Τύπου) το χρονοδιάγραμμα της διασύνδεσης των pos με τις ΦΗΜ και την ΑΑΔΕ, αλλά και οι λοιπές υποχρεώσεις των παρόχων μέσων πληρωμών σχετικά με τη δήλωση συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή να έχουν αποκτήσει νέα συστήματα που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

Για τα μοντέλα POS που λειτουργούν σήμερα στην ελληνική αγορά, οι Δηλώσεις Συμμόρφωσης πρέπει να υποβληθούν:
για ημεδαπούς Παρόχους, έως τις 24/10/2023 ή τις 24η Νοεμβρίου 2023, ανάλογα με τον τύπο διασύνδεσης του ταμειακού συστήματος και του POS
για αλλοδαπούς Παρόχους, έως τις 24/11/2023.

Στις Δηλώσεις αυτές, τίθενται προθεσμίες συμμόρφωσης των POS με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ οι οποίες διαμορφώνονται ως εξής:
έως τις 17/11/2023, για τη διασύνδεση απλών ταμειακών μηχανών με ενσύρματα ή ασύρματα POS σε τοπικό δίκτυο από ημεδαπούς Παρόχους
έως τις 8/12/2023, για την διασύνδεση απλών ταμειακών μηχανών με mobilePOS (4G) και softPOS από ημεδαπούς Παρόχους
έως τις 8/1/2024, για την διασύνδεση των POS με όλα τα σύνθετα ταμειακά συστήματα από ημεδαπούς Παρόχους, καθώς και κάθε διασύνδεση από αλλοδαπούς Παρόχους.

 Τα παραπάνω σχολιάστηκαν και στο

Το briefing της εβδομάδας

Οι αποφάσεις αναλυτικά :

→  Α.1155/2023 Καθορισμός της έκτασης εφαρμογής, του χρόνου, του τρόπου και της διαδικασίας διασύνδεσης των Μέσων Πληρωμών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο σημείο πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS), με τα Ταμειακά τους Συστήματα, τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών και την ΑΑΔΕ…..

Εφαρμογή και εξαιρέσεις με βάση της απόφαση :

Οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 που είναι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών έχουν την υποχρέωση να διασυνδέονται με την ΑΑΔΕ και να παρέχουν δεδομένα για τις συναλλαγές που διενεργούν με τη χρήση Μέσων Πληρωμών που διαθέτουν, μέσω της διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά τους Συστήματα. Τα Ταμειακά Συστήματα, που καταλαμβάνονται από τα διαλαμβανόμενα της απόφασης, λειτουργούν είτε με Παρόχους Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) είτε με Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (ΦΗΜ) που διασυνδέονται με σύστημα λογισμικού (ERP), ανεξαρτήτως του τρόπου που λαμβάνει χώρα η διασύνδεση.

Στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων της απόφασης, δεν εμπίπτουν οι οντότητες που χρησιμοποιούν Φορολογικούς Ηλεκτρονικούς Μηχανισμούς (Φ.Η.Μ.) και δεν κάνουν χρήση συστήματος λογισμικού (ERP) δεδομένου ότι διασυνδέονται υποχρεωτικά με την ΑΑΔΕ σύμφωνα με το πρωτόκολλο επικοινωνίας της υπό στοιχεία Α.1098/2022.

Σε περίπτωση Ταμειακού Συστήματος ΦΗΜ και συγκεκριμένα Φορολογικής Ταμειακής Μηχανής (ΦΤΜ) με σύστημα λογισμικού (ERP), ο Χρήστης υπηρεσιών πληρωμών οφείλει να διασφαλίζει τη συμμόρφωσή του στα οριζόμενα στην παρούσα.Επιπλέον, σε περίπτωση παραστατικών χονδρικής, το Ταμειακό Σύστημα διαβιβάζει αναλυτικά δεδομένα πληρωμών στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA σε συνδυασμό με το εκδοθέν παραστατικό, όπως ορίζεται στην υπό στοιχεία Α.1138/2020 με τον τρόπο που καθορίζεται στο παράρτημα Α της απόφασης

Επίσης συναλλαγές οντοτήτων που εμπίπτουν στις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1002/2014 απόφασης της ΓΓΔΕ και εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση ΦΗΜ, καταλαμβάνονται από τα οριζόμενα στην παρούσα, εφόσον οι ως άνω οντότητες κάνουν χρήση ΦΗΜ ή Παρόχου (Β’ 3/2015).

→  Α.1156/2023 Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, της διαδικασίας και του χρόνου υποβολής της Δήλωσης Συμμόρφωσης, αναφορικά με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την Α.Α.Δ.Ε., των Μέσων Πληρωμών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων στο σημείο πώλησης (Electronic Funds Transfer at the point of sale, EFT/POS)….

→  Α.1157/2023 Καθορισμός του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι οντότητες του άρθρου 1 του ν. 4308/2014 (Α’ 251), από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα…..

Η απόφαση αυτή αφορά τον καθορισμό  του χρόνου και της διαδικασίας αναβάθμισης των Μέσων Πληρωμών από
τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), για την ολοκλήρωση της διαδικασίας
διασύνδεσης αυτών με τα Ταμειακά Συστήματα.

Χρόνος διασύνδεσης

Αμέσως μετά την υποβολή της δήλωσης συμμόρφωσης του άρθρου 15Γ ΚΦΔ, όπως αυτή ρυθμίζεται στηνΑ.1156/2023
απόφαση, οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών
(Αcquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) υποχρεούνται να προβούν
αμελλητί σε όλες τις, κατά περίπτωση, απαιτούμενες ενέργειες, ώστε οι
υπηρεσίες εκτέλεσης πληρωμών που παρέχουν ή/και τα Μέσα Πληρωμών που
διαθέτουν στους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών, να πληρούν τις λειτουργικές
απαιτήσεις των υπό στοιχεία Α.1098/2022 και Α.1155/2023 Αποφάσεων της ΑΑΔΕ.

Οι Πάροχοι
Μέσων Πληρωμών (NSPs) υποχρεούνται να ενημερώνουν την Α.Α.Δ.Ε. το
αργότερο σε ημερήσια βάση για τα Μέσα Πληρωμών διαχείρισής τους, στα
οποία ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση την προηγούμενη ημέρα.

Η Α.Α.Δ.Ε. ενημερώνει κάθε
Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου
των Μέσων Πληρωμών που αυτός διαθέτει. Η ενημέρωση συντελείται με την
αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής
ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη
«myAADE». Οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών υποχρεούνται, εντός τριάντα (30)
ημερών από την αποστολή του ως άνω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
σε αυτούς και το αργότερο έως τις 29/2/2024, εφόσον υπολείπονται
λιγότερες των τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία αποστολής του ως
άνω μηνύματος, να προβούν σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την τυχόν
αναβάθμιση των Ταμειακών Συστημάτων τους και τη διασύνδεσή τους με τα
Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 15Β ΚΦΔ. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 54Θ ΚΦΔ.Εντός της προθεσμίας της προηγουμένης παραγράφου (29.2.2024) και το αργότερο έως τις 15/1/2024,
οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών που προτίθενται να αντικαταστήσουν τα
Ταμειακά Συστήματα ή/και οποιοδήποτε από τα ενεργά Μέσα Πληρωμών που
διαθέτουν, με άλλα Ταμειακά Συστήματα ή/και Μέσα Πληρωμών που δύνανται
να διασυνδέονται μεταξύ τους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις Α.1098/2022 και Α.1155/2023
Αποφάσεις του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε., δηλώνουν την πρόθεσή τους στο
Μητρώο Μέσων Πληρωμών στην ψηφιακή πύλη «myAADE». Δήλωση που υποβάλλεται
μετά την ανωτέρω προθεσμία δεν εμποδίζει την επιβολή των κυρώσεων που
προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 54Θ ΚΦΔ.Προσοχή !!! Σε
κάθε περίπτωση, οι Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών που υποχρεούνται να
χρησιμοποιούν ΦΗΜ ή αντί αυτού, Πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης
Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ), σύμφωνα με τις παρ. 8 και 10 του άρθρου 12 του ν. 4308/2014
ή χρησιμοποιούν προαιρετικά ΦΗΜ, έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν
αποκλειστικά Ταμειακά Συστήματα και Μέσα Πληρωμών που θα έχουν
διασυνδεθεί μεταξύ τους, το αργότερο έως στις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Ειδικά οι επιχειρήσεις που λειτουργούν εποχικά και από την έναρξη ισχύος
της παρούσας έως και την 29η Φεβρουαρίου 2024, δεν βρίσκονται σε
λειτουργία, έχουν υποχρέωση να χρησιμοποιούν αποκλειστικά Ταμειακά
Συστήματα και Μέσα Πληρωμών που θα έχουν διασυνδεθεί μεταξύ τους και θα
πληρούν τα οριζόμενα στις υπό στοιχεία Α.1098/2022 και Α.1155/2023 αποφάσεις του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. κατά την πρώτη ημέρα της επαναλειτουργίας τους.

→  Α.1158/2023 Τροποποίηση της υπό στοιχεία Α.1035/2020 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών «Υποχρεώσεις Παρόχων Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων και διαδικασίες ελέγχου παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων» (Β’ 551).

Με την τελευταία απόφαση αλλάζουν αρκετά σχετικά με τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Τις αλλαγές αναλυτικά μπορείτε να τις δείτε στο σχετικό άρθρο του κόμβου : Πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης – Αλλαγές σχετικά με την απώλεια διασύνδεσης, την έκδοση στοιχείων λιανικής και τις λοιπές υποχρεώσεις τους

 

 

✔ ΑΑΔΕ: Αυτόματη η ενημέρωση του Φορολογικού Μητρώου των Ανωνύμων Εταιρειών για τις μεταβολές τους στο ΓΕΜΗ

Η διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων ΓΕΜΗ και ΑΑΔΕ αφορά τα ακόλουθα στοιχεία των Ανωνύμων :
α) Κεφάλαιο,
β) Κατάσταση,
γ) Λήξη Διάρκειας,
δ) Επωνυμία και
ε) Σχέσεις.

Επίσης η ΑΑΔΕ ενημερώνει σε κάθε περίπτωση την επιχείρηση με τα στοιχεία που ενημερώθηκε το μητρώο από το ΓΕΜΗ μετά από κάθε μεταβολή της εταιρίας.

Τα παραπάνω σχολιάστηκαν και στο Το briefing της εβδομάδας

Η απόφαση  → Α.1151/2023

 

✔ Μητρώο POS: Νέες οδηγίες από την ΑΑΔΕ με ερωτήσεις-απαντήσεις

✔ «Έφυγε» ο πατέρας του Ελληνικού Γενικού Λογιστικού Σχεδίου, Θεόδωρος Γρηγοράκος

 

■ Briefing

Το briefing της εβδομάδας – Προβλήματα στο χαρακτηρισμό εξόδων, διασύνδεση και μητρώο POS κ.ά. (13.10.2023)

 

■Επισημάνσεις – αρθρογραφία – ΔΕΔ

✔ Άρθρα Απομείωση μεταφορικού μέσου σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα

✔ Αμοιβή και ασφάλιση με εργόσημο

✔ Για τους φορολογούμενους που διέκοψαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα, το εισόδημα που απέκτησαν μετά τη διακοπή της (από δικαστική απόφαση), φορολογείται με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013

✔ Παραχώρηση κατοικίας σε εργαζόμενους, μετόχους ή εταίρους: Φορολογικά και ασφαλιστικά θέματα

✔ Τραπεζικοί λογαριασμοί στην αλλοδαπή. Πότε επιμηκύνουν την παραγραφή σε 10ετία;

✔ Λογιστικές διαφορές – Η γενικευμένη χρήση αποδείξεων λιανικής πώλησης, είχε ως συνέπεια την αδυναμία συσχέτισης των υπό κρίση συναλλαγών με τη δραστηριότητα του ελεγχόμενου και τη διενέργεια ελεγκτικών επαληθεύσεων προκειμένου να διαπιστωθεί αν αυτές πραγματοποιήθηκαν προς το συμφέρον της επιχείρησης

✔ Δεν παρέχεται δικαίωμα επιστροφής σε ΦΠΑ που έχει τιμολογηθεί εσφαλμένα – Τιμολόγηση υπηρεσιών διαφήμισης και προώθησης που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα (άρθρο 14, φορολόγηση στη χώρα του λήπτη)

✔ Επισκόπηση πρόσφατης νομολογίας (prorata, παραγραφή τελών χαρτοσήμου, εικονικά, διασφαλιστικά μέτρα, μη κερδοσκοπικές)

✔ Δωρεά η πληρωμή ΦΜΑ από σύζυγο για μεταβίβαση ακινήτου βάσει προσυμφώνου ενόψει της λύσης του γάμου τους, σε εκπλήρωση παροχής εκ του νόμου προς πλήρη ικανοποίηση της αξίωσης συμμετοχής στα αποκτήματα

✔ Επιμερισμός ασφαλιστικών εισφορών στη δήλωση εισοδήματος για διαχειριστή ΙΚΕ που λαμβάνει μέρισμα και αμοιβές διαχείρισης

 

■ Υποχρεώσεις επιχειρήσεων σχετικά με τα προϊόντα

 

✔ Τιμές ελαιόλαδου, επιτραπέζιας ελιάς, κρέατος, αβγών, γάλακτος και γαλακτοκομικών προϊόντων – Η νέα απόφαση με τις ημερομηνίες κοινοποίησης

❖ Στο άρθρο 5 της απόφασης – Εβδομαδιαίες τιμές λιανικής εξαιρετικού παρθένου και παρθένου ελαιολάδου :
Οι 5 πρώτες υπεραγορές λιανικής πώλησης με βάση την κατάταξη του ετήσιου κύκλου εργασιών (τζίρου), σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ετήσιους ισολογισμούς τους της προηγούμενης χρονιάς, υποχρεούνται στην αποστολή της τιμής λιανικής πώλησης εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου και παρθένου ελαιολάδου σε εβδομαδιαία βάση (κάθε Τρίτη μέχρι το πέρας των εργασιών) με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων για την εβδομάδα που προηγήθηκε (Υπόδειγμα VII). Η τιμή αφορά στη μέση σταθμισμένη τιμή (χωρίς ΦΠΑ) που αντιστοιχεί σε:
– συσκευασμένο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο σε δοχεία έτοιμα προς διάθεση στον τελικό καταναλωτή και είναι εκφρασμένη σε € ανά 100 κιλά προϊόντος.
– συσκευασμένο παρθένο ελαιόλαδο σε δοχεία έτοιμα προς διάθεση στον τελικό καταναλωτή και είναι εκφρασμένη σε € ανά 100 κιλά προϊόντος.
– συσκευασμένο βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο σε δοχεία έτοιμα προς διάθεση στον τελικό καταναλωτή και είναι εκφρασμένη σε € ανά 100 κιλά προϊόντος
Η τιμή μπορεί να συμπεριλαμβάνει εκπτώσεις ή εμπορικές συνεργασίες ή προώθηση όταν αυτές τιμολογούνται σε σχέση με το προϊόν και είναι γνωστό κατά τη στιγμή της κοινοποίησης των τιμών.

❖  Στο άρθρο 9 – Τιμές λιανικής κρεάτων :

Οι 5 πρώτες υπεραγορές λιανικής πώλησης με βάση την κατάταξη του ετήσιου κύκλου εργασιών (τζίρου), σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ετήσιους ισολογισμούς τους της προηγούμενης χρονιάς, αποστέλλουν τις τιμές λιανικής πώλησης κρεάτων όπως προβλέπεται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1185, όπως τροποποιήθηκε από τον εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1746, σε εβδομαδιαία βάση (κάθε Τρίτη μέχρι το πέρας των εργασιών) με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την εβδομάδα που προηγήθηκε (Υπόδειγμα VII). Η τιμή αφορά την μέση σταθμισμένη τιμή (χωρίς ΦΠΑ) και πρέπει να είναι εκφρασμένη σε € ανά κιλό προϊόντος. Η τιμή μπορεί να συμπεριλαμβάνει εκπτώσεις ή εμπορικές συνεργασίες ή προώθηση όταν αυτές τιμολογούνται σε σχέση με το προϊόν και είναι γνωστό κατά τη στιγμή της κοινοποίησης των τιμών.

❖  Στο άρθρο 10 – Τιμές νωπού αγελαδινού γάλακτος :

Κάθε επιχείρηση που παραλαμβάνει νωπό αγελαδινό γάλα απ’ ευθείας από παραγωγό/κτηνοτρόφο υποχρεούται να δηλώσει την παραδοθείσα ποσότητα νωπού γάλακτος (σε κιλά) με διάκριση του συμβατικού από το βιολογικό στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ το αργότερο 24 ημέρες μετά το πέρας του κάθε μήνα, για τον μήνα που προηγήθηκε. Χωριστά για κάθε κατηγορία γάλακτος δηλώνεται επιπλέον μαζί με τη μηνιαία ποσότητα, ο μέσος όρος της περιεκτικότητας του γάλακτος σε λίπος και πρωτεΐνες, ως ποσοστό του βάρους του.

Κάθε επιχείρηση που παραλαμβάνει ετησίως περισσότερο από 5.000 τόνους συμβατικό αγελαδινό γάλα ή περισσότερο από 1.000 τόνους βιολογικό αγελαδινό γάλα από παραγωγούς, υποχρεούται στη δήλωση του μέσου όρου της μηνιαίας σταθμισμένης τιμής παραγωγού ανά μονάδα βάρους, για το αντίστοιχο γάλα, μέσω του συστήματος ΑΡΤΕΜΙΣ το αργότερο 24 ημέρες μετά το πέρας του κάθε μήνα. Ο μέσος όρος της τιμής παραγωγού είναι σταθμισμένος ως προς την ποσότητα, για τον μήνα που προηγήθηκε.

❖  Στο άρθρο 11 – Τιμές σκόνης αποκορυφωμένου γάλακτος ή/ και ορού γάλακτος συμπληρωμένης με φυτικά λιπαρά/έλαια :

Κάθε επιχείρηση που παράγει σκόνη αποκορυφωμένου γάλακτος ή/και ορού γάλακτος συμπληρωμένης με φυτικά λιπαρά/έλαια, όπως αυτή περιγράφεται με κωδικό συνδυασμένης ονοματολογίας 1901 90 95, ήτοι «Παρασκευάσματα διατροφής σε σκόνη, που αποτελούνται από μείγμα αποκορυφωμένου γάλακτος ή/και ορού γάλακτος και φυτικών λιπών ή ελαίων, περιεκτικότητας σε λιπαρές ύλες/έλαια που δεν υπερβαίνει το 30% κατά βάρος», υποχρεούται στη δήλωση της συνολικά παραχθείσας ποσότητας καθώς και της τιμής χονδρικής πώλησης αυτής στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ, το αργότερο 24 ημέρες μετά το πέρας του κάθε μήνα, για τον μήνα που προηγήθηκε. Η τιμή είναι εκφρασμένη σε € ανά κιλό σκόνης, χωρίς Φ.Π.Α., και συνοδεύεται από την ποσότητα στην οποία αντιστοιχεί η συγκεκριμένη τιμή πώλησης.

❖  Στο άρθρο 12 – Τιμή χονδρικής πώλησης τυριού ΦΕΤΑ :

Κάθε επιχείρηση που παράγει περισσότερο από 1000 τόνους τυρί Φέτα ετησίως υποχρεούται στην ηλεκτρονική δήλωση, στο σύστημα ΑΡΤΕΜΙΣ, της μηνιαίας τιμής χονδρικής πώλησης του τυριού, με διάκριση της συμβατικής και της βιολογικής, της προσυσκευασμένης και της μη προσυσκευασμένης και του προορισμού της (εσωτερικό/εξωτερικό της χώρας), το αργότερο 14 ημέρες μετά το πέρας του κάθε μήνα, για το μήνα που προηγήθηκε. Η τιμή είναι εκφρασμένη σε € ανά κιλό τυριού Φέτα, χωρίς Φ.Π.Α., και συνοδεύεται από την ποσότητα στην οποία αντιστοιχεί η συγκεκριμένη τιμή πώλησης.

❖  Στο άρθρο 13 – Τιμές λιανικής πώλησης τυριών :
Οι 5 πρώτες υπεραγορές λιανικής πώλησης με βάση την κατάταξη του ετήσιου κύκλου εργασιών (τζίρου), σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ετήσιους ισολογισμούς τους της προηγούμενης χρονιάς, υποχρεούνται στην αποστολή της τιμής λιανικής πώλησης του τυριού Φέτα σε εβδομαδιαία βάση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη Διεύθυνση Αξιοποίησης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την εβδομάδα που προηγήθηκε (Υπόδειγμα VII).

Η απόφαση  → 2973/300212/10-10-2023

✔ Πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής»: Τα προϊόντα για τα οποία προβλέπεται η δυνατότητα επισήμανσης

✔ Τα οπωροκηπευτικά προϊόντα για τα οποία προβλέπεται η ανακοίνωση ενδεικτικών τιμών από τα μεγάλα super markets

✔ Τα προϊόντα για τα οποία προβλέπεται ανακοίνωση ανατιμήσεων από τα μεγάλα super markets

 

 

■Τα νέα της ΑΑΔΕ

 

✔ Νέες επιτυχίες των Τελωνείων σε όλη τη χώρα

✔ ΑΑΔΕ: 24 επιπλέον Τελωνεία εντάσσονται στις ψηφιακές εφαρμογές «Τα Αιτήματά μου» και «Τα Ραντεβού μου»

✔ Ανακαθορισμός χρόνου έναρξης ισχύος αλλαγών σε ορισμένες ΔΟΥ του Νομού Αττικής, καθώς και τη ΔΟΥ Σάμου.
Η απόφαση  →  Δ.ΟΡΓ.Α 1119833 ΕΞ 2023

 

 

■ Προγράμματα αναπτυξιακά και προγράμματα ΔΥΠΑ
 

✔ «Βάζω το μέλλον μου σε πρόγραμμα»: Ξεκινάει ο νέος κύκλος κατάρτισης για 30.000 ανέργους σε ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες

✔ ΔΥΠΑ: Οριστικοί πίνακες Πρωτοβάθμιας Επιτροπής Αττικής για την κάλυψη θέσεων ειδικών κατηγοριών στον ευρύτερο δημόσιο τομέα

✔ Προδημοσίευση της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων»

✔ Προδημοσίευση της Δράσης «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων»

✔ Προηγμένος Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ: Πρώτη απόφαση έγκρισης αποτελεσμάτων αξιολόγησης για τη Δράση

✔ Νέες δράσεις ΕΣΠΑ με συμμετοχή και των επαγγελματιών – Μεταρρύθμιση στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με νέο νόμο και αναβάθμιση του e-ΠΑΔ

 

 

■ Εργατικά Ασφαλιστικά – ΔΥΠΑ

 

✔ Ρυθμίσεις ασφαλιστικών οφειλών: Το 48,9% των οφειλετών έχουν χάσει τις ρυθμίσεις των τελευταίων ετών

Στο τέλος Ιουνίου 2023 από το σύνολο των 1.837.156 αιτήσεων που εντάχθηκαν σε όλες τις ρυθμίσεις (72, 100, 120 δόσεων κ.ά.) ενεργές παραμένουν οι 340.328 με ρυθμισμένο ποσό 4.462.107.610 ευρώ, ολοκληρωμένες είναι οι 598.472, ύψους 2.762.724.738 ευρώ ενώ 898.356 έχουν απολεσθεί.

✔ Διευκρινίσεις e-ΕΦΚΑ για τις πληρωμές των συντάξεων

✔ ΤΕΚΑ: Ψηφιακές υπηρεσίες και αξιοποίηση δυνατοτήτων

✔ Επιθεώρηση Εργασίας: Πρόστιμα 6,6 εκατ. μέσω ελέγχων risk analysis

✔ Απασχόληση συνταξιούχων λόγω γήρατος κατά τους μήνες έναρξης και λήξης της απασχόλησης.
Η απόφαση  → 476265/2023
 

 

■Κλαδικά

 

✔ ΠΟΦΕΕ – Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Συζήτηση για νέο πρόγραμμα επιδότησης λογιστικών γραφείων και το νέο Εθνικό Σύστημα Αυθεντικοποίησης

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ εκπροσώπων της ΠΟΦΕΕ και του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτριου Παπαστεργίου την Τρίτη 10 Οκτωβρίου 2023. Την Ομοσπονδία εκπροσώπησε ο Πρόεδρος της, κ. Βασίλης Καμπάνης, ο Γενικός Γραμματέας, κ. Δημήτρης Χριστοφοράκης και ο Οικονομικός Επόπτης, κ. Θωμάς Γρηγορίου.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν γενικότερα θέματα σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των διαφόρων πλατφορμών που λειτουργούν μέσω του gov.gr, αλλά και τρόποι διευκόλυνσης της χρήσης τους, τόσο από τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, αλλά και από τους συναδέλφους Λογιστές – Φοροτεχνικούς.

Ειδικά όσον αφορά την ενσωμάτωση του νέου Εθνικού Συστήματος Αυθεντικοποίησης των χρηστών στο gov.gr, όπως αυτό θα εξελίσσεται, τονίστηκε πως θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην επηρεάζει την ομαλή λειτουργία των υπηρεσιών που παρέχονται από τα λογιστικά γραφεία.

Επιπλέον, αιτήθηκε τη δημιουργία προγράμματος επιδότησης λογιστικών γραφείων, υπό τη μορφή τύπου voucher, που θα περιλαμβάνει τόσο το απαιτούμενο λογισμικό όσο και τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό. Μία τέτοια πρωτοβουλία θα συμβάλει στην αναβάθμιση της τεχνολογικής υποδομής των λογιστικών γραφείων και θα ενισχύσει την αποτελεσματικότητά τους τόσο προς τους πελάτες τους, πολίτες και επιχειρήσεις, όσο και με τις συναλλαγές τους με τις Δημόσιες Υπηρεσίες.

Τέλος, τονίστηκε η ανάγκη δημιουργίας ειδικής πλατφόρμας διασύνδεσης με το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να διευκολυνθεί η εφαρμογή της επερχόμενης ΚΥΑ που αφορά την Ασθένεια Λογιστή (βλ. άρθρο 67, Ν. 5042/2023, ΦΕΚ Α’ 88/10.04.2023), ώστε η διαδικασία χορήγησης παράτασης προθεσμιών υποβολής φορολογικών και ασφαλιστικών δηλώσεων και καταστάσεων, σε περίπτωση ασθένειας, τοκετού ή θανάτου Λογιστή Φοροτεχνικού, να γίνεται με ευκολία και αποτελεσματικότητα, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.

✔ Οι δημόσιες συμβάσεις για τις υπηρεσίες λογιστή το 3ο τρίμηνο του 2023

✔ Συμβολαιακή γεωργία: Συνάντηση ΠΟΦΕΕ με τον Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

✔ ΑΚΙΟΕ: «Δεν θα κάνουμε χαρακτηρισμούς εξόδων κύριοι της πολιτικής και κύριε Διοικητά» 
 

■ΣτΕ – ΔΕΕ -Α.Π.

✔ ΣτΕ 61/2023 Τα γενικά έξοδα διαχειρίσεως, δηλαδή οι παραγωγικές δαπάνες μιας επιχειρήσεως αφαιρούνται εφάπαξ και εξ ολοκλήρου από τα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν, έστω και εάν ωφελήθηκε από αυτά η επιχείρηση σε περισσότερες χρήσεις

✔ ΣτΕ 53/2023 Δεν συνιστά συμπληρωματικό στοιχείο η πληροφορία από την αλλοδαπή

✔ ΣτΕ 641/2023 Λήψη και καταχώριση εικονικού τιμολογίου – Λογιστικός προσδιορισμός αποτελεσμάτων

✔ ΣτΕ 277/2023 Άρνηση χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου, λόγω τελωνειακών οφειλών ναυτικής εταιρείας – Νόμιμοι εκπρόσωποι ναυτικής εταιρίας

✔ Άρειος Πάγος 840/2023 Καταγγελία σύμβασης εργασίας – Σύνδεση της προσωπικής με την επαγγελματική ζωή – Δεν συνιστά στοιχείο καταχρηστικότητας της καταγγελίας ο ισχυρισμός του εργοδότη ότι απώλεσε την εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του εργαζομένου από περιστατικά που τη δικαιολογούν μεν, αλλά δεν μπορούν να αποδοθούν σε υπαιτιότητα του τελευταίου

✔ Άρειος Πάγος 839/2023 Καταγγελία σύμβασης εργασίας για οικονομικοτεχνικούς λόγους – Συνεκτίμηση κριτηρίων αρχαιότητας, ηλικίας, οικονομικής και οικογενειακής κατάστασης

✔ ΔΕΕ – Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δεν καλύπτονται από την υποχρέωση ασφάλισης μηχανοκίνητων οχημάτων γιατί δεν κινούνται αποκλειστικά με μηχανική ισχύ

✔ Υπόθεση C-670/21 Μη επιτρεπτή η ρύθμιση κράτους μέλους η οποία προβλέπει ότι, για τον υπολογισμό του φόρου κληρονομίας, ένα οικοδομηθέν ακίνητο το οποίο αποτελεί ατομική περιουσία, βρίσκεται σε τρίτο κράτος που δεν είναι συμβαλλόμενο στη Συμφωνία ΕΟΧ και εκμισθώνεται για οικιστική χρήση, αποτιμάται με βάση την πλήρη εμπορική αξία του, ενώ ένα ακίνητο της ίδιας φύσεως το οποίο βρίσκεται στην ημεδαπή, σε άλλο κράτος μέλος ή σε συμβαλλόμενο στη Συμφωνία ΕΟΧ κράτος, αποτιμάται, για τις ανάγκες του υπολογισμού αυτού, στο 90 % της εμπορικής του αξίας

 

 

■ Νομοθεσία
 

✔ Νέο νομοσχέδιο στη Βουλή για τις οδικές και εμπορευματικές μεταφορές

✔Σε διαβούλευση το νέο σύστημα επιλογής διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα

 

 

■Λοιπά ενδιαφέροντα

✔ ΠΟΜΙΔΑ: Επιστολή με τρία αιτήματα που αφορούν τη διαδικασία ολοκλήρωσης του Εθνικού Κτηματολογίου

✔ Επίλυση καθυστέρησης δόσεων δανείων – Πώς θα λειτουργεί η ψηφιακή πλατφόρμα για φυσικά και νομικά πρόσωπα

✔ myNaftiliaLive.gov.gr: Ψηφιακά ραντεβού για ναυτικούς

✔ ΕΛΤΕ: Συμμετοχή στο συνέδριο IFRS Foundation για τους παγκόσμιους ρυθμιστές λογιστικών προτύπων

✔ Την απόσυρση του οδηγού επίλυσης εργατικών διαφορών από την ιστοσελίδα της Επιθεώρησης Εργασίας ζητά η ΓΣΕΕ

✔ Την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου το τρίτο Law Forum on Taxation

 

■ Λοιπές Αποφάσεις 

✏ Ε.2058/2023 Οδηγίες αναφορικά με την εφαρμογή της Κ.Υ.Α των Υπουργών Οικονομικών και Γεωργίας Π.2869/2389/ΠΟΛ.137/4.5.1987 (Β236) κατά την απόκτηση στο εσωτερικό της χώρας ή την εισαγωγή μηχανολογικού εξοπλισμού για την επαναεριοποίηση υγροποιημένου φυσικού αερίου σε πλωτούς τερματικούς σταθμούς

✏ Εξοικονομώ – Αυτονομώ: Παράταση καταληκτικής προθεσμίας ολοκλήρωσης των έργων των ωφελουμένων.
Η απόφαση  →ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/103438/1318/2023

✏ Ενίσχυση επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων πανελλήνιας κυκλοφορίας – Τροποποίηση της Ε/300/2023.
Η απόφαση  → Ε/1096/2023

✏ Δ3(α) 36539/11-10-2023 Δελτίο τιμών: α) νέων φαρμάκων 1ου τριμήνου 2023 και β) ανατιμολόγησης φαρμάκων αναφοράς λόγω λήξης της προστασίας δεδομένων τους και γενοσήμων αυτών

 

■ Αρωγή – Φυσικές καταστροφές, ενισχύσεις και λοιπά μέτρα

✔ Αναστολή συμβάσεων εργασίας και αποζημίωση ειδικού σκοπού για τους πληγέντες από τις πυρκαγιές Ιουλίου και Αυγούστου 2023

✏ Παράταση έως 31.10.2023 για τις αιτήσεις πολιτών και επιχειρήσεων που επλήγησαν από τις πλημμύρες – Αλλαγές στους δικαιούχους

Δημοσιεύθηκαν 3 νέες αποφάσεις με τις οποίες τροποποιούνται οι ΚΥΑ που αφορούν τις διαδικασίες, τους δικαιούχους και τις λοιπές λεπτομέρειες για τις ενισχύσεις των πλημμυροπαθών. 
Αναλυτικά:
α) Με την ΚΥΑ 21932/09.10.2023:
– παρατείνεται έως την 31η Οκτωβρίους (από 9 Οκτωβρίου) η προθεσμία για την αίτηση χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης για την αντιμετώπιση πρώτων βιοτικών αναγκών και απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής, σε πολίτες που επλήγησαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν από την 4η ως την 11η Σεπτεμβρίου 2023 στη χώρα.

β) Με την ΚΥΑ 21933/09.10.2023:
– παρατείνεται έως την 31η Οκτωβρίους (από 9 Οκτωβρίου) η προθεσμία για την αίτηση χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε ιδιοκτήτες που επλήγη-σαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν αρχής γενομένης από την 4η ως την 11η Σεπτεμβρίου 2023
– Τροποποιείται το άρθρο 2 και για εφόσον οι δικαιούχοι έχουν αποκτήσει ακίνητο η μεταβλήθηκε η κατάσταση του ακινήτου από 1.1.2023,  για να αποδείξουν την κτήση ή την μεταβολή, λαμβάνεται υπόψη η δήλωση ακινήτων που έχει υποβληθεί μέχρι 5 Οκτωβρίου (αντί 8 Σεπτεμβρίου).

γ) Με την ΚΥΑ 21945/09.10.2023:
– παρατείνεται έως την 31η Οκτωβρίους (από 9 Οκτωβρίου) η προθεσμία για την Διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη αρωγή, έναντι επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών, σε επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που επλήγησαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν από την 4η ως την 11η Σεπτεμβρίου 2023
– Τροποποιείται το άρθρο 2 της ΚΥΑ και στους δικαιούχους εντάσσονται και οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην περίπτωση ζ του ιδίου άρθρου, ενώ το ύψος ενίσχυσης για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις, (εξαιρουμένων των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων), καθορίζεται στο ποσό των δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ, ανά αγροτική εκμετάλλευση, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις που έγιναν στο άρθρο 3.
Δείτε τις κωδικοποιημένες αποφάσεις στο φορολογικό αρχείο του κόμβου:
✔ 17143/11.09.2023 Διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης για την αντιμετώπιση πρώτων βιοτικών αναγκών και απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής, σε πολίτες που επλήγησαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν από την 4η ως την 11η Σεπτεμβρίου 2023 στη χώρα
✔ 17176/11.09.2023 Διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτη αρωγή, έναντι στεγαστικής συνδρομής, σε ιδιοκτήτες που επλήγησαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν αρχής γενομένης από την 4η ως την 11η Σεπτεμβρίου 2023 στη χώρα
✔17173/11.09.2023 Διαδικασία χορήγησης εφάπαξ έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως πρώτης αρωγής, έναντι επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών, σε επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που επλήγησαν από τις πλημμύρες που εκδηλώθηκαν από την 4η ως την 11η Σεπτεμβρίου 2023 στη χώρα.
 

✏ Κρατική Αρωγή: Διαθέσιμη για πλημμυροπαθείς αγροτικές εκμεταλλεύσεις

✏ Στεγαστική συνδρομή για αποκατάσταση ζημιών σε κτήρια από την πλημμύρα της 18ης Μαΐου 2022 σε περιοχές του Δήμου Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Άννας στην Εύβοια.
Η απόφαση  → 21501/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε /Α325/2023

 

Εύχομαι σε όλους υγεία και καλή συνέχεια.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό