18.8 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Το ραντεβού Σκυλακάκη – ΣΕΒ, η μεγάλη σκυροδέτηση στο Ελληνικό και το τίμημα για το αεροδρόμιο Καλαμάτας – Οικονομικός Ταχυδρόμος

Ειδήσεις Ελλάδα

Ο ΣΕΒ

Ο ΣΕΒ στη διάρκεια του συνεδρίου του στις 9 και της γενικής συνέλευσης των μελών του στις 10 Οκτωβρίου ξεδίπλωσε μία μεταρρυθμιστική ατζέντα, όπως άλλωστε ενημερωθήκατε και από τον ot.gr

Για αυτές «τις τομές», όπως τις χαρακτηρίζει ο κορυφαίος σύνδεσμος εκπροσώπησης των εργοδοτών, είχε προηγηθεί τον Σεπτέμβριο και ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, τους αρμόδιους οικονομικούς υπουργούς και τη συμμετοχή των ισχυρότερων βιομηχάνων της χώρας.

Σε αυτή τη σύσκεψη της 26ης Σεπτεμβρίου, όπως μαθαίνω, συμφωνήθηκε πως τα επιμέρους θέματα που απασχολούν τους επιχειρηματίες της χώρας θα εξεταστούν σε επιμέρους συναντήσεις στελεχών του ΣΕΒ με τις αντίστοιχες ηγεσίες των υπουργείων.

Ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης

Να θυμίσω δε πως δημόσια και ανοιχτά στη διάρκεια της συζήτησης που είχαν στη γενική συνέλευση του ΣΕΒ ο πρόεδρος του κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος με τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο τελευταίος απάντησε σε ένα, ένα από τα μεγάλα αιτήματα που έθεσε ο πρώτος.

Και στα πέντε που άνοιξε ο κ. Παπαλεξόπουλος, όπως το ενεργειακό κόστος, η φορολόγηση των μεσαίων εισοδημάτων, ο κατακερματισμός των κοινοτικών κονδυλίων, η κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού και η σύσταση του υπουργείου Βιομηχανίας, οι απαντήσεις που έλαβε από τον πρωθυπουργό συνοδεύονταν από ένα «όχι» ή και ένα «ναι μεν αλλά…»

Το ενεργειακό κόστος

Το κορυφαίο και πιο άμεσο ζήτημα που καίει τις ενεργοβόρες βιομηχανίες και μέλη του ΣΕΒ είναι το ενεργειακό κόστος.

Σε συνδυασμό και με την απουσία ευρωπαϊκής πολιτικής, οι ελάχιστες εγχώριες μεγάλες βιομηχανίες π.χ. Αλουμίνιον της Ελλάδος, Τιτάν, Βιοχάλκο και άλλες μεσαίου μεγέθους, κυριολεκτικά καίγονται από τις υψηλές τιμές και τον ανταγωνισμό εκτός συνόρων.

Και ο ΣΕΒ, όπως πληροφορούμαι, θα διεκδικήσει ότι μπορεί να πάρει μέχρι τέλους…

Ο κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης

Καλή πηγή μου, μου λέει, πως για το λόγο αυτό προετοιμάζεται συνάντηση ανάμεσα στον ΣΕΒ και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη.

Η ίδια πηγή δεν μου λέει το πότε ακριβώς, αλλά μου σημειώνει πως «το ραντεβού θα γίνει πολύ σύντομα».

Κι εκεί τα αρμόδια στελέχη του Συνδέσμου – πιθανότατα θα συμμετέχουν και μεγάλοι βιομήχανοι – θα απλώσουν τον τραχανά…, όπως λένε και στο χωριό μου.

Βέβαια, είναι σε γνώση τους πως ο κ. Σκυλακάκης δεν είναι και ο πιο εύκολος συνομιλητής. Μου σχολίαζε δε, βιομήχανος που του αρέσει να κρατάει σημειώσεις με ημερομηνίες γέννησης αλλά και με αστρολογικούς χάρτες προσωπικοτήτων, πως ο κ. Σκυλακάκης είναι γεννημένος στις 18 Οκτωβρίου – γενέθλια επίσης ημερομηνία των αείμνηστων Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και Μελίνας Μερκούρη. Είναι στο ζώδιο ζυγός και αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι ζυγίζει τα πράγματα καλά, αλλά… είναι και αρκετά ισχυρογνώμων αν θεωρεί πως η θέση που υποστηρίζει είναι τεκμηριωμένη…

Κάπως έτσι, μου λέει ο ίδιος ο βιομήχανος, ήταν και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης και η Μελίνα Μερκούρη…

Ο φόρος

Επειδή, όμως, και οι βιομήχανοι δεν είναι και οι πιο εύκολοι διαπραγματευτές, και όπως σας είπα έχουν αποφασίσει να το πάνε μέχρι τέλους με τα ζητήματα της ενέργειας, σκοπεύουν να θυμίσουν στον κ. Σκυλακάκη, έναν ξεχασμένο φόρο ή τέλος στο φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται για την ηλεκτροπαραγωγή.

Τον είχε επιβάλλει ο προκάτοχος του ο κ. Κώστας Σκρέκας ως αντικίνητρο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας – το μεγαλύτερο μερίδιο παραγωγής κατέχουν οι μονάδες φυσικού αερίου – και αυτός ο φόρος φουσκώνει τα τιμολόγια ρεύματος…

Έχει οριστεί στο 5% της τιμής του φυσικού αερίου TTF και μία από τις μεγάλες στρεβλώσεις που έχει προκαλέσει είναι να ευνοούνται οι εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας από γειτονικά εργοστάσια μη αποδοτικά και όχι και τόσο φιλικά προς το περιβάλλον.

Και φυσικά να φουσκώνουν τα τιμολόγια ρεύματος για μικρούς και μεγάλους καταναλωτές.

Η δέσμευση

Οι βιομήχανοι θεωρούν πως επειδή ο κ. Σκυλακάκης είναι επίσης πρακτικός άνθρωπος και τεχνοκράτης θα ακούσει και θα πειστεί για την κατάργηση του φόρου, ο οποίος, να θυμίσω ότι επιβλήθηκε ως έκτακτο μέτρο στη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης.

Για να δούμε θα τα καταφέρουν οι βιομήχανοι…;

Γιατί από την άλλη μεριά ο υπουργός έχει βρει τον τρόπο και με αυτόν τον φόρο μαζεύει έσοδα για τις επιδοτήσεις ρεύματος. Αν και βέβαια ο ίδιος έχει ανακοινώσει την κατάργηση τους από την 1η Ιανουαρίου του 2024.

Άρα θα τηρήσει κι εκείνος τη δέσμευση του…;

——————–

Μυστήριο φως

Πολλές φορές κάποια βράδια κοιτώντας από ύψωμα το λεκανοπέδιο της Αθήνας θα έχετε αντικρίσει διάφορους περίεργους φωτισμούς. Για παράδειγμα κάποιες στήλες φωτός που μοιάζουν σαν να ξεκινούν από ψηλά και να φτάνουν στη γη…

Κι εκεί κάποιοι αρχίζουν τις θεωρίες περί εξωγήινων κλπ.

Όλο το βράδυ του Σαββάτου ήταν ορατό στην Αθήνα ένα τέτοιο φως. Μία στήλη που για την ακρίβεια ξεκινούσε από το Ελληνικό και έφτανε μέχρι τον ουρανό…

Τι ήταν; Φωτίζονταν οι μεγάλες εργασίες σκυροδέτησης του ουρανοξύστη που κατασκευάζεται στην έκταση του Ελληνικού. Οικοδόμοι, μπετονιέρες, μεγάλα γερανοφόρα οχήματα εργάζονταν από την Παρασκευή 20 του μηνός, όλο το Σάββατο και τελείωσαν χθες Κυριακή 22 Οκτωβρίου.

Ρεκόρ

Σας είχα γράψει και το Σάββατο για αυτές τις εργασίες.

Κι επανέρχομαι γιατί με αυτές καταρρίπτεται ένα ρεκόρ στην οικοδομική δραστηριότητα της χώρας.

Μου είπαν, λοιπόν, πως επρόκειτο για τη μεγαλύτερη, συνεχούς διάρκειας, σκυροδέτηση που έχει γίνει στην Ελλάδα. Αφορούσε στη θεμελίωση του Riviera Tower, του πρώτου πράσινου ουρανοξύστη στην χώρα μας, ύψους 200 μέτρων και 50 ορόφων.

Οι ίδιοι άνθρωποι, μου σημειώνουν ακόμα ότι το σύστημα θεμελίωσης του Riviera Tower, ακολουθεί τα πρότυπα μελετών και κατασκευών των αντίστοιχων ψηλότερων κτιρίων στο κόσμο, όπως του Burj Khalifa και Petronas Towers. Η πλάκα θεμελίωσης του Πύργου εδράζεται σε 111 πασσάλους διαμέτρου 1,5 μέτρων και μήκους 50 μέτρων. Αξίζει δε να σημειωθεί πως το συνολικά σκυρόδεμα έφθασε τα 7.500 κυβικά μέτρα.

Πολύ μπετό…

——————–

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Το Υπερταμείο ως γνωστόν έχει αναλάβει την αξιοποίηση 23 περιφερειακών αεροδρομίων.

Για το ένα εξ αυτών, τον Διεθνή Αερολιμένα της Καλαμάτας «Καπετάν Βασ. Κωνσταντακόπουλος» είναι σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία.

Και μάλιστα έχουν περάσει στην τελευταία φάση τέσσερα επενδυτικά σχήματα.

Μαθαίνω, λοιπόν, ότι οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν περί το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Οι προσδοκίες του CEO κ. Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη είναι υψηλές.

Μένει να φανούν και στο ταμείο…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό