17.6 C
Athens
Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024

Το Πεκίνο αντιδρά στην “προστατευτική” έρευνα της Ε.Ε.

Ειδήσεις Ελλάδα

Δεν πιστεύω ότι υπήρχε οποιοσδήποτε στον κόσμο που θεωρούσε ότι η Κίνα δεν θα απαντούσε άμεσα και εμφατικά στην κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ανοίξει μία έρευνα στις τιμές των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εισάγονται στο bloc από την Κίνα. Μία έρευνα που επί της ουσίας στηλιτεύει ακόμα και με την ύπαρξη της και μόνο την πρακτική κρατικών επιδοτήσεων που έχει υιοθετήσει εδώ και χρόνια η Κίνα και προφανώς, θεωρεί αθέμιτη, ανήθικη και άδικη η Ευρώπη καθώς απειλεί άμεσα τα συμφέροντα των ευρωπαίων κατασκευαστών οι οποίοι δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τις τιμές των αντίστοιχων, κινεζικών προϊόντων.

Από την άλλη, η Κίνα πιστεύει ότι η έρευνα “είναι μία ξεδιάντροπη πράξη προστατευτισμού που θα διαταράξει και θα διαστρεβλώσει την παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου και ανεφοδιαστική αλυσίδα, συμπεριλαμβανομένης της Ε.Ε. και θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης”. Αυτό δήλωσε το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας για να συμπληρώσει ότι “θα παρακολουθεί στενά τις τάσεις προστατευτισμού της Ε.Ε. και θα περιφρουρήσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των κινεζικών εταιριών”.

Να σημειώσουμε ότι η έρευνα που άνοιξε η Ε.Ε. μπορεί να διαρκέσει έως 9 μήνες και εφόσον τα αποτελέσματα δικαιολογούν περαιτέρω ενέργειες, μπορεί να οδηγήσει στην επιβολή εισαγωγικών δασμών ύψους 27.5% όπως ήδη κάνουν οι Η.Π.Α. στα κινέζικα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Φυσικά, το ίδιο μπορεί να κάνει και η Κίνα ως αντίμετρο και αυτό σίγουρα δεν θα εξελιχθεί καλά για τους ευρωπαίους κατασκευαστές. Μέσω της China Passenger Car Association δε, οι κινέζοι κατασκευαστές απαντούν ότι οι ακμάζουσες εξαγωγές δεν οφείλονται στις κρατικές επιδοτήσεις αλλά στην εξαιρετικά υψηλή ανταγωνιστικότητα της ανεφοδιαστικής αλυσίδας ενώ συμπληρώνουν ότι τα κράτη του δυτικού κόσμου αντέδρασαν τώρα που οι κινέζικες εταιρίες αρχίζουν να απειλούν το status quo!

Άξιο αναφορά είναι και το γεγονός ότι από την πλευρά της η Κίνα ισχυρίζεται ότι τα κινέζικα αυτοκίνητα που εξάγονται στην Ευρώπη κοστίζουν σχεδόν τα διπλάσια χρήματα απ’ ότι στην εγχώρια αγορά ενώ η Ευρώπη θεωρεί ότι τα κινέζικα ηλεκτρικά είναι περίπου 20% φθηνότερα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά και αυτό ασκεί έντονες πιέσεις στους κατασκευαστές. Το μερίδιο αγοράς των κινέζικων προϊόντων δε, έχει αυξηθεί στο 8% και με την επιθετική στρατηγική που ακολουθούν οι εταιρίες μπορεί να φτάσει έως και το 15% έως το 2025. Τυπικά όμως, δεν είναι οι κατασκευαστές που ξεκίνησαν με κάποιο επίσημο παράπονο αυτή την έρευνα αλλά η ίδια η Κομισιόν και μένει να δούμε στο προσεχές μέλλον πώς θα εξελιχθούν οι ούτως ή άλλως τεταμένες σχέσεις της Ευρώπης με το Πεκίνο.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό