20.2 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Το νέο αυτόματο κιβώτιο της Toyota “αλλάζει το παιχνίδι”!

Ειδήσεις Ελλάδα

Τα τελευταία χρόνια η Toyota έχει μεταμορφωθεί σε μία εξαιρετικά δραστήρια και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εταιρία. Έχοντας πρωταγωνιστήσει στο κίνημα του εξηλεκτρισμού της βιομηχανίας αυτοκινήτου δημιουργώντας μία ολοκληρωμένη γκάμα υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, η Toyota βρίσκεται και στο προσκήνιο των motorsports διατηρώντας εργοστασιακές συμμετοχές τόσο στο WRC όσο και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και σαν να μην έφτανε αυτό, θέλει να φέρει όσο το δυνατόν περισσότερους στον κόσμο των αγώνων.
Για κάποιους, όσο μικρό κι αν ακούγεται, ένας αποτρεπτικός παράγοντας είναι το μηχανικό κιβώτιο με το οποίο εξοπλίζεται η πλειοψηφία των αγωνιστικών αυτοκινήτων και για αυτούς ακριβώς η Toyota έχει δημιουργήσει ένα ολοκαίνουριο αυτόματο κιβώτιο που ονομάζεται “Direct Automatic Transmission” ή DAT. Ένα κιβώτιο που η Toyota εξελίσσει από το δεύτερο μισό του 2020 και που υπόσχεται ότι είναι ταχύτερο όχι μόνο από τα συμβατικά αυτόματα, αλλά και από τα χειροκίνητα κιβώτια – στον δρόμο σίγουρα αλλά και στο εξαιρετικά απαιτητικό περιβάλλον μίας πίστας όπου κάθε δέκατο έχει σημασία. Πώς διαφέρει όμως το DAT από ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο;
“Στην πίστα, ένα κανονικό αυτόματο δίνει μία αίσθηση ολισθηρότητας και δεν παρέχει άμεση σύνδεση. Εκεί είναι που μπαίνει το “D” του “DAT”: Direct (άμεσο). Κλειδώνει από τη στιγμή που θα ξεκινήσει και αποκρίνεται γραμμικά στο πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στον οδηγό να μειώσει τον χρόνο του χωρίς απώλειες.
Για παράδειγμα, σε ένα μηχανικό κιβώτιο, συνήθως κατεβάζεις ταχύτητα πριν μπεις στην στροφή. Το DAT διαισθάνεται πότε φρενάρεις και κατεβάζει ταχύτητα ώστε να προετοιμαστεί για την επόμενη επιτάχυνση. Προβλέπει τι θα χρειαστεί να κάνει, όπως κάνουμε συνήθως όταν οδηγούμε.“
Δήλωσε ο Hiroaki Ishiura που έχει εμπειρία από το καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο της Toyota. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε στις δηλώσεις του και ο Πρόεδρος της ιαπωνικής μάρκας, Akio Toyoda. Ο γνωστός στους… αγωνιστικούς κύκλους και ως Morizo, έχοντας λάβει μέρος στον κύριο αγώνα του Super Taikyu Motegi με ένα αγωνιστικό που διέθετε το DAT ανέφερε ότι δεν υπήρχε χαμένος χρόνος κατά τις αλλαγές ταχυτήτων οπότε η διαφορά ανάμεσα στον ίδιο και τους επαγγελματίες ήταν μικρότερη απ’ ότι συνήθως. Ο Toyoda-san συμπλήρωσε εύστοχα ότι τα αυτόματα κιβώτια δεν χρειάζεται να είναι “πιο αργές εκδόσεις των μηχανικών που ανεχόμαστε μόνο και μόνο επειδή κάνουν ευκολότερη την οδήγηση” και το DAT είναι ένα αποφασιστικό βήμα προς την σωστή κατεύθυνση… Θα το δούμε (μάλλον) και στο ανανεωμένο Yaris, οπότε κοντός ψαλμός…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό