23.9 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024

Τέλος το 2022 για τις Ferrari F1-75 και Mercedes W13

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Scuderia έφερε την τελευταία αναβάθμιση της F1-75 στο GP Ιαπωνίας και η Mercedes θα έχει τη δική της τελευταία στο Τέξας (21-23/10), καθώς στρέφουν πλέον την προσοχή -και τις περιορισμένες τους δαπάνες- αποκλειστικά στα μονοθέσια του 2023.

Η Ferrari ξόδεψε τα τελευταία χρήματα του προϋπολογισμού της για την εξέλιξη της F1-75 στα GP Σιγκαπούρης και Ιαπωνίας, εισάγοντας ένα τροποποιημένο δάπεδο με στόχο να ελέγξει καλύτερα τους στροβιλισμούς του αέρα που προκύπτουν από τους εμπρός τροχούς, για να κάνει αποδοτικότερη την παραγωγή άντωσης από το πίσω μέρος του δαπέδου.

Ο διευθυντής της Scuderia, Ματία Μπινότο, είπε ότι αυτό το νέο δάπεδο ήταν η τελευταία εξέλιξη που δέχθηκε το φετινό cavallino, καθώς “φτάσαμε στο όριο δαπανών αυτής της χρονιάς”. Ο Ιταλός δήλωσε ότι “τα δεδομένα που συλλέξαμε [στην Ιαπωνία] από το νέο δάπεδο επιβεβαίωσαν ότι πρόκειται για ένα βήμα προόδου στην απόδοση [του αυτοκινήτου]”.

Παρόλα αυτά, η εξέλιξη αυτή δεν φάνηκε να επιλύει το βασικό πρόβλημα της F1-75 στους τελευταίους έξι αγώνες, που είναι η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών της – όπως φάνηκε με την πλήρως φθαρμένη ενδιάμεση γόμα του Σαρλ Λεκλέρ στο τέλος του αγώνα της Σουζούκα. Και ο Μονεγάσκος το επιβεβαίωσε: “Είμαστε πολύ δυνατοί στη θέρμανση των ελαστικών, αλλά μετά από τρεις ή τέσσερις γύρους τα καταστρέφουμε”, τόνισε.

Η παύση της εξέλιξης της Ferrari F1-75 ίσως να μην τη βοηθήσει να κερδίσει μια πέμπτη ή περισσότερες νίκες φέτος, στους τέσσερις αγώνες που απομένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Ενδεχομένως να μην βοηθήσει τον Λεκλέρ να κερδίσει τη 2η θέση του πρωταθλήματος οδηγών από τον Σέρτζιο Πέρεζ, ή τον Κάρλος Σάινθ την 4η από τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes.

Αλλά πιθανότατα δεν θα βλάψει της Scuderia και τόσο στη μάχη της με τη Mercedes για τη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Όχι μόνο γιατί η ιταλική ομάδα έχει προβάδισμα 67 βαθμών από την ομάδα του Μπράκλεϊ, αλλά και επειδή και η πρωταθλήτρια θα παύσει, μετά τον επόμενο αγώνα στο Όστιν του Τέξας, την εξέλιξη της W13.

“Εκεί θα έχουμε το τελευταίο βήμα της αεροδυναμικής μας αναβάθμισης για φέτος”, επιβεβαίωσε ο επικεφαλής μηχανικός της Mercedes Άντριου Σόβλιν. “Υπάρχουν και ορισμένα σημεία τα οποία έχουμε κάνει λίγο ελαφρύτερα, κι ελπίζουμε ότι αυτό θα φέρει το αυτοκίνητο πιο κοντά στο όριο βάρους”, συμπλήρωσε ο Βρετανός.

Όμως το σημαντικό είναι πως όλες αυτές οι εξελίξεις θα μεταφερθούν και στο μονοθέσιο του 2023, που θα αποτελέσει μετεξέλιξη του φετινού – σε σχέση με τα φετινά που σχεδιάστηκαν πέρσι εν λευκώ, λόγω της ριζικής αλλαγής των κανονισμών. “Με κάθε βήμα που κάνουμε, μαθαίνουμε όλο και περισσότερα σχετικά με τα εξαρτήματα που θα κρατήσουμε για του χρόνου”, κατέληξε ο Σόβλιν.

Πιθανές ποινές στο Τέξας για RBR και Ferrari

Πάντως, η παύση της εξέλιξης της Ferrari δεν σημαίνει ότι η F1-75 δεν θα έχει νέα εξαρτήματα εφεξής. Η Scuderia, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, θα είναι μία από τις πολλές ομάδες που θα αλλάξουν μονάδα ισχύος στο GP των ΗΠΑ, στο Τέξας – κι αυτό θα συμβεί διότι η αμερικανική πίστα προσφέρει τις περισσότερες ευκαιρίες προσπεράσεων για την ανάκτηση των χαμένων θέσεων από τις ποινές υπέρβασης του επιτρεπόμενου αριθμού μηχανικών μερών.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και η Red Bull Racing εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να τοποθετήσει νέα μονάδα ισχύος στη RB18 του Μαξ Φερστάπεν, αλλά και του Σέρτζιο Πέρεζ. Επιπλέον, και η Haas προετοιμάζει αλλαγή εξ ολοκλήρου ή επιμέρους τημάτων των μονάδων ισχύος της, όπως και η Alpha Tauri.

Έτσι, στο Τέξας φαίνεται πολύ πιθανό ότι θα έχουμε -λόγω της πληθώρας των αλλαγών μηχανικών μερών από όλες αυτές τις ομάδες- και πάλι το μπέρδεμα με τη σειρά εκκίνησης που είχαμε και στο Σπα και στη Μόντσα. Και ίσως μια ευκαιρία για τον Χάμιλτον να συνεχίσει το σερί 15 σεζόν με τουλάχιστον μία νίκη κάθε χρόνο, σημειώνοντας το ρεκόρ της 16ης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό