24.1 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Σοκολάτα: Oι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν πιέζοντας τις μεγάλες μάρκες – Οικονομικός Ταχυδρόμος

Ειδήσεις Ελλάδα

Δυσμενείς εμπορικές συνθήκες αντιμετωπίζουν οι εταιρείες παραγωγής σοκολάτας, καθώς προσπαθούν να μετακυλίσουν το αυξανόμενο κόστος του κακάο στα νοικοκυριά.

Η βιομηχανία σοκολάτας έχει δει ισχυρά κέρδη τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς η ζήτηση για σοκολάτα δεν μειώθηκε παρά τις αυξήσεις των τιμών. Ωστόσο, σύμφωνα με το Reuters, αυτή η τάση μπορεί να «σπάσει», καθώς οι τιμές του κακάο έφτασαν σε υψηλό 46 ετών και οι τιμές της ζάχαρης είναι κοντά στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Σοκολάτα: Πώς οι τιμές του κακάο απειλούν την πιο γλυκιά απόλαυση

Αύξηση 20% στις τιμές της σοκολάτας

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική έχουν ήδη βιώσει μια αύξηση των τιμών κατά περίπου 20% τα τελευταία δύο χρόνια και αρχίζουν να μειώνουν την ποσότητα σοκολάτας που αγοράζουν, σύμφωνα με στοιχεία υης εταιρείας Nielsen.

Η Mondelez, παρασκευάστρια εταιρεία της διάσημης σοκολάτας Cadbury, αναμένει ότι ο πληθωρισμός στο κακάο και τη ζάχαρη θα συνεχιστεί.

«Η αύξηση τιμών της ζάχαρης και του κακάο είναι υπέρογκη», δήλωσε ο Luca Zaramella, CFO της Mondelez τον Ιούλιο. «Μιλάμε πιθανότατα για αύξηση 30% αν κοιτάξετε τους τελευταίους 12 μήνες, ή ακόμα περισσότερο, ιδιαίτερα στο κακάο», πρόσθεσε.

Αλλά μετά από περισσότερα από δύο χρόνια υψηλότερων τιμών, οι έμποροι αρχίζουν να πιέζονται, ανέφεραν οι αναλυτές, με αποτέλεσμα να τίθενται σε κίνδυνο τα περιθώρια κέρδους και η κερδοφορία των σοκολατοποιών.

Επιβράδυνση πωλήσεων

Οι βιομηχανίες παραγωγής σοκολάτας απολαμβλάνουν παραδοσιακά μια ανθεκτικότητα στα προϊόντα τους παρά τις ανατιμήσεις. Η Mondelez ανέβασε τις ετήσιες προβλέψεις της για τα έσοδα της τον προηγούμενο μήνα, ενώ η Hershey αύξησε τις προβλέψεις της για τα κέρδη.

Ωστόσο, η αύξηση του όγκου πωλήσεων σοκολάτας της Mondelez έχει επιβραδυνθεί σημαντικά φέτος – από 14,8% τις 4 εβδομάδες έως τις 25 Φεβρουαρίου σε 3,2% τις 4 εβδομάδες έως τις 15 Ιουλίου σε ετήσια βάση.

Επιπλέον, οι πωλήσεις της Hershey μειώθηκαν, καθώς η εταιρεία αύξησε τις τιμές.

Αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών

«Βλέπουμε τους καταναλωτές να αρχίζουν να αντιδρούν περισσότερο από ό, τι πριν, θα ήμουν πολύ προσεκτικός με τις αυξήσεις των τιμών», δήλωσε ο Dan Sadler της IRI. «Βλέπουμε τους καταναλωτές να αρχίζουν να διαπραγματεύονται», πρόσθεσε.

Ο Barry Callebaut, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σοκολάτας στον κόσμο που προμηθεύει τα περισσότερα μεγάλα εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένης της Nestle, δεν αναμένει αύξηση του όγκου των πωλήσεων φέτος. Τον προηγούμενο μήνα μάλιστα, ανέφερε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,7% κατά τους εννέα μήνες μέχρι τον Μάιο.

Στροφή στις φθηνές σοκολάτες

Εν τω μεταξύ, η σοκολάτα ιδιωτικής ετικέτας με χαμηλότερες τιμές συνεχίζει να κερδίζει μερίδιο αγοράς.

Στις ΗΠΑ, ο όγκος πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε σχεδόν κατά 9% το έτος έως τα μέσα Ιουνίου παρά τις σχεδόν διψήφιες αυξήσεις των τιμών, σύμφωνα με τα στοιχεία του IRI.

Το Ελ Νίνιο πιέζει τις τιμές

Το κόστος των υλικών πιέζει τις τιμές. Μάλιστα, αυτή η πίεση θα μπορούσε να συνεχιστεί και το επόμενο έτος λόγω του καιρικού φαινομένου Ελ Νίνιο στη Δυτική Αφρική και της έλλειψης εναλλακτικών παραγωγών.

Οι κορυφαίοι παραγωγοί κακάο, η Ακτή Ελεφαντοστού και η Γκάνα, έχουν αντιμετωπίσει ξηρασία, υπερβολικές βροχοπτώσεις και ασθένειες στα κακαόδεντρα τα τελευταία δύο χρόνια. Και οι δύο χώρες μαζί συμβάλλουν στα δύο τρίτα της παγκόσμιας παραγωγής παγκοσμίως.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό