19.6 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Σε οριακή κατάσταση η λειτουργία της γέφυρας Σερβίων

Ειδήσεις Ελλάδα

Ο Στέργιος Μητούλης, καθηγητής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου, μίλησε σήμερα στην εκπομπή Newsroom της ΕΡΤ για τα προβλήματα στην υψηλή γέφυρα Σερβίων, επισημαίνοντας πως η γέφυρα βρίσκεται στα κατώτατα όρια αντοχής της, ενώ είπε πως υπάρχει ένα μικρό ρίσκο στην απόφαση να παραμείνει ανοικτή η γέφυρα για οχήματα βάρους μικρότερων των 3,5 τόνων.
Ο κ. Μητούλης που επιθεώρησε τη γέφυρα το 2020 είπε:
Παρότι [η επιθεώρηση το 2020] ήταν οπτική, ήταν φανερό ότι είχε πολύ μεγάλες μετακινήσεις προς τα κάτω και επιπλέον οι θέσεις στις οποίες αυτή τη στιγμή ενισχύονται με εξωτερική προένταση, θέσεις δηλαδή σύνδεσης των τμημάτων της προβολοδόμησης με τα ανεξάρτητα κομμάτια και το 2020 είχαν δείξει ότι είχαν εκτεταμένες φθορές, οπότε δεν είναι κάτι καινούργιο.
Συνέχισε λέγοντας:
Το πρόβλημα έχει ένα πολύ μεγάλο τεχνικό φάσμα, κατά πόσο έχει μείνει η αντοχή της γέφυρας εκεί, οικονομικές επιπτώσεις, οι οποίες μπορούν να πλήξουν την τοπική κοινότητα, κοινωνικές πολιτικές, ακόμη και επιπτώσεις στη φήμη και στην υπόληψη του τρόπου με τον οποίο διαχειριζόμαστε τις κατασκευές μας.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα σας πω ότι η απομένουσα αντοχή δεν είναι μία και μοναδική απάντηση. Είναι ένα φάσμα απαντήσεων από πολύ μικρή, με πολύ υψηλό κίνδυνο, μέχρι πολύ μεγάλη με ελάχιστο κίνδυνο. Δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή ακριβώς πόσο είναι η απομένουσα αντοχή. Η γνώμη είναι και με τους υπολογισμούς που έχουμε κάνει και αυτά που δείχνουν τα μοντέλα μας είναι ότι έχει μείνει πολύ μικρότερο ποσοστό της αντοχής από αυτό που θα θέλαμε για να έχουμε τη γέφυρα ανοικτή.

Πρόσθεσε δε πως:
Υπάρχει ένα μικρό ρίσκο να κρατάμε τη γέφυρα ανοιχτή, αλλά δεν μπορούμε να κλείσουμε εντελώς, γιατί αυτό θα έχει πολύ μεγάλες έμμεσες συνέπειες στη τοπική κοινωνία. Η γέφυρα έχει σίγουρα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Αυτό είναι σίγουρο.
Αυτά τα τρία χρόνια, από το 2020 που έγινε η πρώτη επιθεώρηση, ίσως να χάθηκε λίγος χρόνος. Δεν ξέρω για ποιους λόγους, ίσως να ήταν και η περίπτωση του κορονοϊού που καθυστέρησε τα πράγματα. Αλλά μέσα σε αυτά τα τρία χρόνια θα μπορούσε να είχε γίνει πλήρης ενίσχυση.
Ο ίδιος έχει διαφορετική άποψη για τον χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών, όπως και το κόστος τους.
Αυτά που ακούγονται ότι θα γίνουν ενισχύσεις μέσα σε ένα δύο μήνες, πιστεύω θα είναι έως και αδύνατο σε αυτή την περίπτωση. Ας δούμε αντίστοιχες περιπτώσεις, για παράδειγμα, σε χώρες οι οποίες κατασκευάζουν πολύ γρήγορα τις κατασκευές όπως η Αγγλία, η επισκευή της γέφυρας Χάμερσμιθ, για παράδειγμα, πήρε ενάμιση χρόνο.
Αυτή η γέφυρα [Σερβίων] είναι ακόμη πιο δύσκολη στην αποκατάσταση της. Επομένως θα πάρει, θα έλεγα, μερικά χρόνια και προφανώς ο προϋπολογισμός που άκουσα για 152.000 ευρώ είναι πάρα πάρα πολύ χαμηλός. Θα μπορούσε να φτιάξει μόνο τοπικά την ενίσχυση της γέφυρας.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό