18.6 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Πόσο αυξάνει τον κίνδυνο μόλυνσης στις πτήσεις

Ειδήσεις Ελλάδα

Στην εποχή της παραλλαγής Όμικρον του κορωνοϊού αλλάζουν πολλά δεδομένα, η ταχύτητα με την οποία μεταδίδεται, η μειωμένη προστασία των εμβολίων που καθιστά αναγκαία την ενισχυτική δόση, και η αυξημένη πιθανότητα μόλυνσης κατά τη διάρκεια αεροπορικής πτήσης. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει ο κορυφαίος ιατρικός σύμβουλος των αεροπορικών εταιρειών.

Σύμφωνα με τον γιατρό και ιατρικό σύμβουλο της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, Ντέιβιντ Πάουελ λόγω της εμφάνισης της παραλλαγής Όμικρον, οι επιβάτες αεροσκαφών έχουν διπλάσιες ή και τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να κολλήσουν Co-19 κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. 

Όποιος αν ήταν ο κίνδυνος με το στέλεχος της Δέλτα, θα έπρεπε να υποθέσουμε ότι ο κίνδυνος θα είναι δύο έως τρεις φορές μεγαλύτερος με το στέλεχος της Όμικρον, όπως ακριβώς έχουμε δει σε άλλα περιβάλλοντα. Όσο χαμηλός και αν είναι ο κίνδυνος μετάδοσης του ιούσ τα αεροπλάνα, αυξάνεται κατά παρόμοιο τρόπο με την εμφάνιση της Όμικρον.

Ο ίδιος θεωρεί ότι η Business class μπορεί να είναι πιο ασφαλής από τις πιο οικονομικές καμπίνες. Παράλληλα συστήνει στους επιβάτες να συνεχίσουν να τηρούν τα μέτρα, να αποφεύγουν την επαφή πρόσωπο με πρόσωπο και τις επιφάνειες που αγγίζει συχνά πολύς κόσμος.

Μάλιστα καλεί σε προσοχή κατά τη διάρκεια της πτήσης όταν ο επιβάτης βγάζει τη μάσκα κατά τη διάρκεια των γευμάτων- στις πτήσεις μικρής διάρκειας τονίζει να μην αφαιρείται καθόλου- προτείνοντας όταν δύο επιβάτες κάθονται δίπλα δίπλα να μην αφαιρούν την ίδια στιγμή τις μάσκες τους. «Αν κάποιος αφαιρέσει τη μάσκα του, τότε αυτό το άτομο διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο μετάδοσης και ελαφρώς μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης. Αλλά την αφαιρέσεουν δύο άτομα, τότε προφανώς, δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο και ο ιός μπορεί να μεταδοθεί ελεύθερα από τον ένα στον άλλο», λέει χαρακτηριστικά στο Bloomberg. 

 Οι συμβουλές παραμένουν οι ίδιες, αναφέρει ο Πάουελ, απλώς ο σχετικός κίνδυνος έχει έχει αυξηθεί, όπως και ο σχετικός κίνδυνος να πάει κανείς στο σούπερ μάρκετ ή να μπει στο λεωφορείο.

Να σημειωθεί ότι ο κορυφαίος επιδημιολόγος των ΗΠΑ, Άντονι Φάουτσι,εκτιμάει ότι η χρήση της μάσκας κατά τη διάρκεια των αεροπορικών πτήσεων θα παραμείνει για αρκετό. Άλλωστε, κατά τον ίδιο, η μάσκα είναι πάντα μια καλή ιδέα στην πτήση.  «Νομίζω ότι όταν έχεις να κάνεις με έναν κλειστό χώρο, παρόλο που το φιλτράρισμα είναι καλό, θέλεις να κάνεις αυτό το επιπλέον βήμα όταν έχεις γύρω κόσμο…Παρόλο που υπάρχει ένα καλό σύστημα φιλτραρίσματος, εξακολουθώ να πιστεύω ότι οι μάσκες είναι κάτι συνετό και πρέπει να το κάνουμε».

Ο Πάουελ τονίζει παράλληλα ότι ο κίνδυνος μετάδοσης παραμένει πολύ χαμηλότερος από ό,τι σε πολυσύχναστα μέρη στο έδαφος, όπως εμπορικά κέντρα, χάρη στα νοσοκομειακά φίλτρα αέρα που διαθέτουν τα σύγχρονα επιβατικά αεροσκάφη. 

«(Το αεροσκάφος» είναι ένας κλειστός χώρος, αλλά αυτό δεν μου φωνάζει ”ρίσκο”. Μια ιρλανδική παμπ με έναν ανεμιστήρα στη γωνία μου φωνάζει ”ρίσκο” ή ένα γυμναστήριο με πολλούς ανθρώπους να φωνάζουν, να γκρινιάζουν και να ιδρώνουν. Αλλά κάθε πτήση που παίρνετε περιλαμβάνει και αεροδρόμια, τα οποία είναι λίγο λιγότερο ελεγχόμενα. Άρα, υπάρχει κίνδυνος. Τι μπορείς να κάνεις? Εμβολιασμός, τεστ, μάσκα, αποστασιοποίηση. Είναι οι χειρουργικές μάσκες καλύτερες από τις υφασμάτινες μάσκες; Ναι, μάλλον. Κατά μέσο όρο, ίσως 10-20%», εξηγεί.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό