22.3 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Πόρισμα FIA: Ο Masi ενήργησε καλή τη πίστει, έκανε ανθρώπινο λάθος

Ειδήσεις Ελλάδα

Η FIA έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το πόρισμα της έρευνας της (PDF) αλλά και τις τελικές της αποφάσεις σχετικά με το τι συνέβη στο τελευταίο GP της περσινής χρονιάς, σε αυτό του Άμπου Ντάμπι, όπου κρίθηκε ο τίτλος του πρωταθλητή.
Όπως αναφέρει, ο Michael Masi ο πρώην διευθυντής αγώνων απέτυχε να εφαρμόσει τουλάχιστον δύο άρθρα των κανονισμών (τα 48.12 και 48.13), ενεργώντας όμως καλή τη πίστει, αφού θεώρησε πως τα ενδιαφερόμενα μέρη της Formula 1 (FIA, Formula 1, ομάδες και οδηγοί) προτιμούσαν να μην τελειώσει ο αγώνας υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά να υπήρχε μάχη στον τελευταίο γύρο.

Έτσι έκρινε εσφαλμένα, -ανθρώπινο λάθος το χαρακτηρίζει η FIA στο πόρισμά της- να επιτρέψει μόνο στα μονοθέσια που βρισκόταν ανάμεσα στον Hamilton και στον Verstappen να προσπεράσουν τον Hamilton και το αυτοκίνητο ασφαλείας, καλώντας το safety car στα pit προτού τα μονοθέσια πάρουν την κανονική τους σειρά ανάλογα με την θέση τους στη κατάταξη, έτσι ώστε να διεξαχθεί κανονικά ο τελευταίος γύρος του αγώνα, ο οποίος ήταν και αυτός που έκρινε τον πρωταθλητή.
Η FIA τονίζει στο πόρισμα της πως το αποτέλεσμα του αγώνα του GP του Άμπου Ντάμπι είναι “έγκυρο, τελεσίδικο, οριστικό και μη αναστρέψιμο”, ειδικά από τη στιγμή που η Mercedes δεν κατέφυγε στο Διεθνές Εφετείο της FIA. Εδώ να σημειωθεί πως ακόμη και αν η Mercedes πήγαινε στο Εφετείο και οι δικαστές έκριναν πως οι αποφάσεις του Masi ήταν διαφορετικές αυτές που αναφέρουν οι κανονισμοί, θα ακύρωναν τα αποτελέσματα του αγώνα.
Ακόμη και τότε, αν ακυρωνόταν τα αποτελέσματα του GP του Άμπου Ντάμπι, ο Max Verstappen θα ήταν και πάλι παγκόσμιος πρωταθλητής, αφού προηγούνταν στη βαθμολογία πριν την διεξαγωγή του (ήταν ισόβαθμος με τον Hamilton αλλά είχε περισσότερες νίκες). Αυτό είχε δηλώσει στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου ο νέος Διευθυντής Μονοθέσιου της FIA Peter Bayer.

Τέλος το πόρισμα αναφέρει τις αλλαγές που έγιναν έτσι ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Πρόκειται για αλλαγές που έχουν ήδη ανακοινωθεί, όπως η αλλαγή του σχετικού κανονισμού (άλλαξε η λέξη “όποια” με τη λέξη “όλα”, οι δύο νέοι διευθυντές αγώνων (Niels Wittich και Eduardo Freitas), η ύπαρξη του αντίστοιχου συστήματος με το VAR στο ποδόσφαιρο που έχει ονομαστεί ROC (Remote Operations Centre) και βρίσκεται κεντρικά γραφεία της FIA στη Γενεύη και η παύση των απευθείας ενδοεπικοινωνιών κατά τη διάρκεια του αγώνα που μεταδίδονται ζωντανά.
Επιπλέον, η διαδικασία εντοπισμού των μονοθεσίων που έχουν βρεθεί ένα γύρο πίσω ήταν χειροκίνητη μέχρι τώρα, αλλά από φέτος αυτό θα γίνεται μέσω λογισμικού που ειδοποιεί αυτόματα ποια μονοθέσια πρέπει να προσπεράσουν τον πρωτοπόρο.
Επίσης θα προσληφθεί ένας νέος αθλητικός διευθυντής της F1 (F1 Sporting Director) που θα επιβλέπει τους κανονισμούς, κάτι που μέχρι σήμερα βάραινε τον διευθυντή αγώνων, με την FIA να προσθέτει επίσης έναν επιπλέον ανώτερο ρυθμιστικό νομικό σύμβουλο για να ενισχύσει τη “νομική υποστήριξη κατά τη διάρκεια των αγώνων F1 και ειδικά κατά τη διάρκεια των σαββατοκύριακων των αγώνων και σε άλλα αθλητικά θέματα της F1”.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό