20.3 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Προσθήκη υβριδικής έκδοσης εξετάζει η Fiat για το 500e

Ειδήσεις Ελλάδα

Βρισκόμαστε σε ένα περίεργο σταυροδρόμι στον δρόμο του εξηλεκτρισμού. Από τη μία έχουμε την αδιαμφισβήτητη ανάγκη για νέα, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα προσφέρουν κάτι διαφορετικό με την ελπίδα ότι θα προσελκύσουν νέους πελάτες στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι σχεδόν κάθε εβδομάδα αναφέρουμε ή παρουσιάζουμε κάτι σχετικό. Από την άλλη, οι κατασκευαστές βλέπουν ότι οι κυβερνήσεις αρχίζουν να υποχωρούν όσον αφορά στις επιδοτήσεις που προσφέρουν για την αγορά 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι υποδομές φόρτισης δεν αναπτύσσονται με τον απαιτούμενο ρυθμό και ο κόσμος, αναγκαστικά λόγω της κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης απομακρύνεται από την τεχνολογία. Ή τουλάχιστον δεν τρέχει προς αυτήν όπως ήλπιζαν κάποιοι.
Έτσι, από τη μία οι εταιρία λανσάρουν το ένα ηλεκτρικό μετά το άλλο και από την άλλη, προσθέτουν στην γκάμα των εν λόγω ηλεκτρικών εξηλεκτρισμένες θερμικές εκδόσεις. Το τελευταίο παράδειγμα αν αληθεύουν τα δημοσιεύματα προέρχεται από την Fiat που ενώ είναι έτοιμη να… συνταξιοδοτήσει το θερμικό 500, ετοιμάζεται να εμπλουτίσει την γκάμα του ηλεκτρικού 500e με μία υβριδική έκδοση. Γιατί όχι άλλωστε; Η Jeep το έκανε με το Avenger, η Lancia θα το κάνει με τη νέα Ypsilon έστω και αν αυτές είναι κάπως διαφορετικές περιπτώσεις. Η Fiat λοιπόν επέλεξε να μην επενδύσει στον εκσυγχρονισμό του γερασμένου 500 αλλά να “ρίξει” αυτά τα κεφάλαια στον έτερο πυλώνα του σπιτιού της, το Panda που μετονομάζεται σε Pandina για να ανοίξει δρόμο για την επερχόμενη, ολοκαίνουρια γενιά αργότερα μέσα στο 2024.

Η μετατροπή ενός ηλεκτρικού σε θερμικό, έστω και εξηλεκτρισμένο, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση όμως και η Fiat το μαθαίνει με τον δύσκολο τρόπο. Πρέπει να κάνει τον 3-κύλινδρο 1000άρη, ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα να νιώσει άνετα στο νέο του σπίτι, να κάνει δοκιμές και να ομολογκάρει το νέο μοντέλο, μία διαδικασία που απαιτεί χρόνο και χρήμα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το υβριδικό Νέο 500 δεν θα είναι έτοιμο πριν τα τέλη του 2025 όσο και να επισπευσθεί η εξέλιξη του, οπότε οι αντιπρόσωποι της ιταλικής εταιρίας πιθανώς να βρεθούν σε δύσκολη θέση. Το άλλο ζήτημα έχει να κάνει με την παραγωγή καθώς το θερμικό 500 παράγεται στο Thychy της Πολωνίας αλλά εξετάζεται ενεργά η μεταφορά της νέας έκδοσης στο Mirafiori, προοπτική που αν τελικά εγκριθεί θα τονώσει το ιταλικό εργοστάσιο και θα βελτιώσει τις σχέσεις της Stellantis με την ιταλική κυβέρνηση που θέλει μεγαλύτερη εγχώρια παραγωγή. Οι κινητήρες όμως παράγονται στην Πολωνία, οπότε ο λογιστικός εφιάλτης που πρέπει να λύσει η Fiat δεν είναι μικρός. Ο όγκος των πωλήσεων που προσδοκά από την φημολογούμενη θερμική έκδοση είναι επίσης μεγάλος οπότε πρέπει να εξεταστούν όλα τα ενδεχόμενα χωρίς βιασύνη αλλά και χωρίς καθυστερήσεις.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό