21.9 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Πολύ χαμηλή η υποβάθμιση της μπαταρίας της Tesla

Ειδήσεις Ελλάδα

Ένα από τα βασικά θέματα που απασχολεί το αγοραστικό κοινό όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ιδίως όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από την αγορά τους, είναι η διάρκεια της μπαταρίας. Ο κόσμος βλέπει το πώς, πόσο και πόσο γρήγορα εκφυλίζεται η μπαταρία του smartphone του ή του laptop του και (δικαίως) ανησυχούν για το πώς συμπεριφέρεται η μπαταρία ενός αυτοκινήτου, πόσο μειώνεται η διάρκεια της και μετά από πόσο καιρό. Στην ετήσια αναφορά της για το 2022 η Tesla απαντά σε αυτά τα ερωτήματα δημοσιεύοντας ένα ενδιαφέρον γράφημα που δείχνει την υποβάθμιση της μπαταρίας των Model S και Model X.

Η Tesla λοιπόν, δηλώνει ότι έπειτα από 200.000 μίλια (περί τα 322.000 χιλιόμετρα) η μπαταρία χάνει μόλις το 12% της μέγιστης χωρητικότητας της που ως νούμερο είναι εντυπωσιακό αλλά από μόνο του δεν λέει όλη την ιστορία. Στις Η.Π.Α. η κυβέρνηση επιβάλει στους κατασκευαστές να παρέχουν εγγύηση 8 ετών ή 100.000 μιλίων στις μπαταρίες τους ενώ η Καλιφόρνια συγκεκριμένα, επιμηκύνει την εγγύηση στα 10 χρόνια ή 150.000 μίλια. Με λίγα λόγια, η Tesla δηλώνει πως η μπαταρία θα παρουσιάσει πολύ μικρή υποβάθμιση ακόμα και μετά την απόσταση που καλύπτει η μπαταρία αλλά δεν κάνει λόγο για άλλους σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την μακροζωία της μπαταρίας όπως τα χρόνια, ο αριθμός των κύκλων φόρτισης και σε ποιον βαθμό χρησιμοποιείται η διαδικασία της ταχείας φόρτισης, η θερμοκρασία κ.ά. Έτσι, το νούμερο παραμένει εντυπωσιακό είναι σίγουρα κάτω από τον θεωρητικό μέσο όρο του 2.3% ανά έτος (αν υποθέσουμε ότι τα 200.000 μίλια έγιναν σε 10 χρόνια) αλλά θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν είχαμε και τα υπόλοιπα στοιχεία.

Ένα ακόμα θέμα που αγγίζει η “Impact Report 2022” έχει να κάνει με το κόστος ιδιοκτησίας του Tesla Model 3 που σύμφωνα με την ίδια την εταιρία δεν ξεπερνά τα $0.49 ανά διανυθέν μίλι. Αυτό το νούμερο είναι ελαφρώς υψηλότερο αλλά στην ίδια τάξη μεγέθους με το κόστος ιδιοκτησίας της Toyota Corolla που φτάνει τα $.046 ανά μίλι παρά την μεγάλη διαφορά στο κόστος αγοράς ανάμεσα στα δύο οχήματα. Ενδεικτικά, να αναφέρουμε ότι μία βασική Corolla ξεκινά από τα $21.550 ενώ το βασικό Model 3 από τα $39.990 αλλά το ηλεκτρικό μοντέλο επωφελείται σημαντικά από το χαμηλότερο κόστος συντήρησης, το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας (σε σύγκριση με την βενζίνη) και φυσικά, την υψηλότερη αξία μεταπώλησης με αποτέλεσμα να μειώνεται εμφατικά η διαφορά στο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας. Τέλος, η Tesla δεν χάνει την ευκαιρία να καυχηθεί και για το Semi, αναφέροντας ότι ενώ τα βαριά φορτηγά αναπαριστούν το 1% του στόλου οχημάτων στις Η.Π.Α., είναι υπεύθυνα για το 18% των συνολικών εκπομπών ρύπων και το Semi έχει την δυναμική να το αλλάξει αυτό. Το φορτηγό της Tesla καταναλώνει μόλις 2 kW ενέργειας ανά μίλι και έχει αυτονομία της τάξης των 805 χιλιομέτρων με πλήρες φορτίο ενώ η φόρτιση του κοστίζει περίπου 2.5 φορές λιγότερο ανά μίλι σε σύγκριση με τον ανεφοδιασμό με πετρέλαιο, που σημαίνει ότι τα τρία πρώτα χρόνια χρήσης, το Semi μπορεί να εξοικονομήσει έως και $200.000 στον ιδιοκτήτη – μπορείς λοιπόν να φανταστείς το όφελος για έναν ολόκληρο στόλο!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό