23.8 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Ο Tavares καλεί για υψηλότερους δασμούς στα κινέζικα αυτοκίνητα

Ειδήσεις Ελλάδα

Αν η έκθεση του Παρισιού έκανε ένα πράγμα σαφές, είναι ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές βρίσκονται προ των πυλών της ευρωπαϊκής αγοράς με μάρκες όπως η BYD, η MG που ανήκει στην SAIC, η Great Wall αλλά ακόμα και η Polestar να ξεκινούν μία σοβαρή προσπάθεια καθιέρωσης στην Ευρώπη. Προς το παρόν, οι μάρκες που έρχονται από την Κίνα έχουν μερίδιο αγοράς που δεν ξεπερνά το 5% στα ηλεκτρικά οχήματα αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει πολύ γρήγορα και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να ανησυχούν.

Την ανησυχία αυτή εξέφρασε ο Carlos Tavares, ο ισχυρός άνδρας της Stellantis, που δήλωσε πως οι κινέζικες εταιρίες πρέπει να υπόκεινται στους ίδιους δασμούς κατά την εξαγωγή των προϊόντων τους στην Ευρώπη, με αυτούς που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι όταν εξάγουν προς την Κίνα. Ο Tavares σημείωσε ότι οι δασμοί για τις κινέζικες μάρκες που εισάγουν αυτοκίνητα στην Ε.Ε. περιορίζονται στο 10% ενώ οι Ευρωπαίοι που εξάγουν προς την Κίνα αντιμετωπίζουν ποσοστά που κυμαίνονται από το 15 έως το 25%. Μία ακόμα ανησυχία πηγάζει από το γεγονός ότι η μακροπρόθεσμη στρατηγική των Κινέζων παραμένει άγνωστη και δεν αποκλείεται να περιλαμβάνει και… αθέμιτα μέσα.

“Η ευρωπαϊκή αγορά είναι ορθάνοιχτη για τους Κινέζους και δεν γνωρίζουμε αν η στρατηγική τους είναι να αρπάξουν ένα μερίδιο με τιμολόγηση κάτω του κόστους, αυξάνοντας τις τιμές τους αργότερα.“

Ανέφερε ο Tavares που βρήκε συμπαραστάτη σε αυτή τη ρητορική τον Πρόεδρο της Γαλλίας, Emmanuel Macron. Αυτός, δήλωσε σε γαλλικό μέσο πως δεν είναι μονάχα η ανισορροπία στους δασμούς ανάμεσα στην Ευρώπη και την Κίνα που δημιουργεί προβλήματα.

“Οι Αμερικάνοι αγοράζουν αμερικάνικα και επιδιώκουν μια πολύ επιθετική στρατηγική κρατικής επιχορήγησης. Οι Κινέζοι κλείνουν την αγορά τους. Δεν μπορούμε να είμαστε η μοναδική περιοχή, οι πιο ενάρετοι αναφορικά στο κλίμα, που θεωρεί πως δεν υπάρχει ευρωπαϊκή προτίμηση.“

Φυσικά, οποιοδήποτε πλάνο για αύξηση των δασμών στα κινέζικα προϊόντα μπορεί να αντιμετωπιστεί ως πρόκληση από την Κίνα, όπου το αγοραστικό κοινό έχει αποδείξει τα ταχύτατα αντανακλαστικά του σε “επιθέσεις” ενάντια στην χώρα και τα συμφέροντά της, μποϋκοτάροντας ξένα προϊόντα, οπότε το πλάνο αυτό δεν θα έχει την ομόφωνη στήριξη που απαιτεί μία τέτοια κίνηση. Η Ε.Ε. οφείλει ωστόσο να αντιδράσει για να προστατεύσει τους κατασκευαστές, εξασφαλίζοντας το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός “παίζει” επί ίσοις όροις κι αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς, όχι απαραίτητα επιθετικούς, τρόπους.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό