17 C
Athens
Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Ο Euro NCAP προειδοποιεί για τα μεγάλα, βαριά SUV!

Ειδήσεις Ελλάδα

Καθώς το 2023 πλησιάζει στο τέλος του, ο Euro NCAP έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα για τον τελευταίο κύκλο δοκιμών που περιλάμβανε 11 μοντέλα. Σε γενικές γραμμές, τα μοντέλα αυτά στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και κατέκτησαν εύκολα ή δύσκολα 5 αστέρια. Το Volkswagen ID.7 βαθμολογήθηκε με 95% στην προστασία ενηλίκων για παράδειγμα ενώ και η νέα BMW 5 Series πήρε τα πέντε αστέρια της με άνεση. Η Mercedes-EQ EQE πήρε επίσης πέντε αστέρια αν και προβλημάτισε λίγο με την απόδοση του κεντρικού αερόσακου που έδειξε μία πιθανότητα τραυματισμού για τους μπροστά επιβάτες και τα δύο μοντέλα της BYD, Tang και Seal, απέδειξαν ότι οι κινέζοι κατασκευαστές έχουν σημειώσει αξιόλογη πρόοδο στον τομέα της ασφάλειας.
Πέντε άνετα αστέρια κατέκτησε και το Kia EV9 ενώ το Xpeng G9 κατάφερε να αποσπάσει την υψηλότερη βαθμολογία τόσο στην ασφάλεια όσο και στο Green NCAP. Το Smart #3 ήταν το τελευταίο μοντέλο της χρονιάς που βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια καθώς το Vinfast VF8, το Honda ZR-V και το Hyundai Kona “έχασαν” από ένα αστέρι για διαφορετικούς λόγους οπότε σταμάτησαν στα τέσσερα αστέρια. Πιο σημαντική από τις επιμέρους βαθμολογίες όμως, ήταν η προειδοποίηση του Euro NCAP σχετικά με την τάση που επικρατεί στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια αλλά μάλλον ο εξηλεκτρισμός επιδεινώνει. Τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και μεγαλύτερα και ολοένα και βαρύτερα!

“Για χρόνια ο Euro NCAP κατηγορούνταν για την αύξηση του βάρους των αυτοκινήτων. Ο κόσμος πίστευε ότι η επιπλέον ασφάλεια σήμαινε επιπλέον μάζα. Αυτό δεν ίσχυε ποτέ και η αύξηση στο βάρος των αυτοκινήτων που παρατηρούμε σήμερα σίγουρα δεν έχει σχέση με την ασφάλεια – οφείλεται στην προτίμηση των καταναλωτών για μεγαλύτερα οχήματα και στον εξηλεκτρισμό, με τις ολοένα και μεγαλύτερες μπαταρίες να χρησιμοποιούνται για να καθησυχάζεται το range anxiety των καταναλωτών. Αλλά αυτή είναι μία τάση που δεν βοηθά ούτε στην ασφάλεια, ούτε το περιβάλλον: μεγάλα, βαριά οχήματα είναι κατά κανόνα λιγότερο αποδοτικά σε σύγκριση με μικρά, ελαφριά και υπάρχει μία ανησυχία για την περίπτωση που αυτοί οι δύο τύποι οχημάτων συγκρουστούν ή ακόμα χειρότερα, όταν εμπλέκονται ευάλωτοι χρήστες του δρόμου.”
Δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP, Dr. Michiel van Ratingen. Πόσο πιο ξεκάθαρα να θέσει το πρόβλημα; Πιθανότατα οι πρόοδοι που θα επιτευχθούν μέσα από την εξέλιξη της τεχνολογία να λύσουν στο απώτερο μέλλον το ζήτημα του βάρους αλλά προς το παρόν, αποτελεί θέμα το γεγονός ότι ένα τυπικό μεσαίο οικογενειακό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ζυγίζει περί τους δύο τόνους. Έχουμε αρχίσει να θεωρούμε φυσιολογικά αυτά τα βάρη και να χρησιμοποιούμε εκφράσεις όπως “καμουφλάρει ή κρύβει εξαιρετικά την μάζα του”. Δεν γίνεται όμως να μιλάμε για βιωσιμότητα με αυτά τα δεδομένα. Ζημιωμένη από αυτή την… παχυσαρκία των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι βεβαίως και η ασφάλεια ενώ στον συγκεκριμένο τομέα διαδραματίζει (συμ)πρωταγωνιστικό ρόλο και το μέγεθος του οχήματος αλλά και το σχήμα του, όπως απέδειξε πρόσφατη έρευνα του IIHS. Τι μπορεί να γίνει; Αν είσαι πεσιμιστής, τότε η απάντηση είναι μάλλον τίποτα. Δεν είναι στο χέρι μας. Αν είσαι αισιόδοξος, μπορεί να ελπίζεις ότι θα αλλάξουν οι συνήθειες του αγοραστικού κοινού και οι εταιρίες θα αντιδράσουν σε αυτό. Σε κάθε περίπτωση, δεν γίνεται να μην εντοπίζεις τις αντιφάσεις και τον παραλογισμό. Βιωσιμότητα και περιβαλλοντική συνείδηση δεν συμβαδίζουν με υπερβολές και σπατάλες.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό