14.9 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Οι ευρωπαϊκές εταιρίες δεν θα προσβάλλουν το 2035!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Ευρώπη έχει αποφασίσει: όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ήπειρο από το 2035 και έπειτα δεν θα εκπέμπουν ρύπους και πιο συγκεκριμένα, διοξείδιο του άνθρακα. Αν εκπέμπουν, δεν θα έχουν δικαίωμα να πωλούνται. Τόσο απλά. Συμφώνησε η Κομισιόν, συμφώνησε το Ευρωκοινοβούλιο και συμφώνησαν και τα κράτη-μέλη. Ok, υπάρχει η εξαίρεση που “κέρδισε” η Γερμανία και αφορά στα συνθετικά καύσιμα αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το τοπίο στην αγορά αυτοκινήτου θα αλλάξει δραστικά και η… γκρίνια μερικών δεν πρόκειται να έχει κανέναν αντίκτυπο πάνω σε αυτό. Είτε συμφωνείς είτε όχι, η έμμεση απαγόρευση των Μ.Ε.Κ. θα ισχύσει και οι εξαγγελίες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος για την… απαγόρευση της απαγόρευσης ενδεχομένως να μην είναι κάτι περισσότερο από μία ψηφοθηρική παραφωνία.
Οι κατασκευαστές πάντως, εξέφρασαν μέσω του Προέδρου της ACEA, Luca de Meo την έστω και απρόθυμη στήριξη τους στις αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο de Meo που εκτός από Πρόεδρος της ACEA είναι και CEO της Renault, δήλωσε ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δεν πρόκειται να προσβάλλουν το 2035 για να συμπληρώσει ότι το καθήκον της βιομηχανίας αυτοκινήτου δεν είναι να φέρνει αντιρρήσεις όσον αφορά στους κανονισμούς αλλά να υπακούει και να προσαρμόζεται σε αυτούς. Ο de Meo δεν παρέλειψε να σχολιάσει το γεγονός ότι η διαφαινόμενη έμμεση απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035 “είναι πιθανώς εφικτή” αλλά μονάχα υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Σε κάθε περίπτωση, εν έτη 2024 είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξει η οποιαδήποτε υποχώρηση καθώς ολόκληρη η βιομηχανία και όχι μονάχα στην Ευρώπη, έχει επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης και όλα αυτά θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων αν η απαγόρευση ανακληθεί.

“Δεν υπάρχει περίπτωση να γυρίσει πίσω η βιομηχανία αυτοκινήτου. Είναι κακό για το περιβάλλον.“
Τόνισε ο Ιταλός που έκανε όλες αυτές τις δηλώσεις στο περιθώριο της έκθεσης της Γενεύης και ενώ ο ρυθμός με τον οποίο επεκτείνεται η ηλεκτροκίνηση μειώνεται. Αυτό προφανώς προκαλεί ανησυχία σε ολόκληρη την βιομηχανία η οποία όμως προσπαθεί, σωστά κατά την ταπεινή γνώμη μου, να τονώσει το ενδιαφέρον παρουσιάζοντας πιο προσιτά μοντέλα με το πλέον χαρακτηριστικό και πρόσφατο παράδειγμα να είναι αυτό του Renault 5. Το θέμα είναι ότι όσα μοντέλα και αν λανσάρουν οι κατασκευαστές, αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές η τεχνολογία δεν πρόκειται να διαδοθεί. Το 2035 απέχει πολλά χρόνια ακόμα και για όποιον πιστεύει ότι μπορεί να προβλέψει τις εξελίξεις υποθέτω ότι είχε προβλέψει πριν από 11 χρόνια ότι θα βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο (ειρωνεία είναι αυτό καθώς πριν από 11 χρόνια κοροϊδεύαμε την πρώτη γενιά του Tesla Roadster και όποιον οδηγούσε Toyota Prius) όμως είναι αλήθεια ότι πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες όσον αφορά στις υποδομές φόρτισης και περαιτέρω μείωση του κόστους ώστε να μειωθεί με την σειρά της και η τιμή πώλησης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό