23.7 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Ξεκίνησε η παραγωγή του ηλεκτρικού Mini Countryman

Ειδήσεις Ελλάδα

Τέσσερις μήνες μετά την έναρξη της παραγωγής του MINI Countryman με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ξεκινά να βγαίνει τώρα από τις γραμμές παραγωγής και στη Λειψία. Μετά τη σταδιακή διακοπή της παραγωγής του BMW i3, ο κόμβος ηλεκτρικής κινητικότητας του BMW Group υποδέχεται ένα ακόμη αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στους κόλπους του. Τώρα κατασκευάζει τέσσερα μοντέλα με τρεις τύπους συστημάτων κίνησης από δύο μάρκες, όλα σε μία ενιαία γραμμή παραγωγής: BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 Active Tourer (συμπεριλαμβανομένης της plug-in υβριδικής έκδοσης), BMW Σειρά 2 Gran Coupe και MINI Countryman τόσο στην αμιγώς ηλεκτρική όσο και στην έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Για να καταστεί δυνατή η παραγωγή έως και 350.000 οχημάτων ετησίως – 100.000 περισσότερα από ό,τι προηγουμένως – το εργοστάσιο της Λειψίας αναβαθμίζεται συνεχώς από το 2018, με εκτεταμένες προσθήκες και βελτιώσεις στο τμήμα αμαξωμάτων, το βαφείο, τη συναρμολόγηση και τα logistics. Οι ευέλικτες δομές συναρμολόγησης επέτρεψαν την απρόσκοπτη ενσωμάτωση του ηλεκτρικού MINI Countryman στην παραγωγή. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τα διαφορετικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα οποία παράγονται όλα στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης και προετοιμάζονται για το λεγόμενο «πάντρεμα» με το αμάξωμα. Τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, τα κιβώτια ταχυτήτων και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου (ενοποιημένα όλα σε μια ενιαία μονάδα υψηλής ενσωμάτωσης, γνωστή με την ονομασία HEAT) για τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, συνδέονται απευθείας στο εργοστάσιο. Μια νέα γραμμή παραγωγής χρειάστηκε να δημιουργηθεί μόνο για τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου.

Φυσικά ο υψηλότερος όγκος παραγωγής σημαίνει διασφάλιση της απασχόλησης με έως και 900 επιπλέον εργαζόμενους να προστίθενται μόνο στην παραγωγή οχημάτων. Μέχρι το τέλος του 2024, το εργοστάσιο της BMW στη Λειψία θα απασχολεί περίπου 7.000 άτομα. Οι ώρες εργασίας θα πρέπει να προσαρμοστούν σε όλες τις τεχνολογίες ενώ νυχτερινές βάρδιες στη συναρμολόγηση ξεκινούν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και τα αυτοκίνητα θα παράγονται όλο το εικοσιτετράωρο σε τρεις βάρδιες. Με την έναρξη της παραγωγής του ηλεκτρικού MINI Countryman δε, το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία θα διαχειρίζεται ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής για τις μπαταρίες υψηλής τάσης πέμπτης γενιάς, η οποία αποτελείται από τρία στάδια: επίστρωση κυψελών, παραγωγή μονάδων και συναρμολόγηση μπαταριών. Οι διαδικασίες και στα τρία αυτά στάδια ενισχύονται αυτή τη στιγμή με τη λειτουργία πέντε γραμμών επίστρωσης κυψελών, τριών για την παραγωγή μονάδων και δύο για τη συναρμολόγηση μπαταριών υψηλής τάσης. Για να καταστεί δυνατή η παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης, οι χώροι που χρησιμοποιούνταν προηγουμένως για τα μοντέλα BMW i3 και BMW i8 έχουν τροποποιηθεί ενώ έχουν προστεθεί νέα κτίρια. Ένα από αυτά είναι μια νέα αίθουσα με επιφάνεια περίπου 61.000 m2. Εκεί στεγάζονται δύο γραμμές ικανές να παράγουν έως και 300.000 μπαταρίες υψηλής τάσης ετησίως. Το BMW Group έχει επενδύσει μέχρι σήμερα πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ στην παραγωγή εξαρτημάτων για εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιο της Λειψίας.

Στο λανσάρισμα, το ηλεκτρικό MINI Countryman θα διατίθεται σε τρία επιπλέον χρώματα αμαξώματος, τα British Racing Green, Chili Red και Blazing Blue, καθώς και με οροφή αντίθεσης, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας MINI. Αυτή βάφεται με μια νέα μέθοδο, γνωστή ως βαφή χωρίς υπερψεκασμό που αποτρέπει τη σπατάλη πόρων και επί του παρόντος ετοιμάζεται για χρήση στην ευρεία παραγωγή. Με τη νέα τεχνική, η συγκέντρωση σταγονιδίων δεν εμφανίζεται πλέον, κάτι που διευκολύνει την παραγωγή επιφανειών με περισσότερα από ένα χρώματα, καθώς δεν απαιτείται πλέον η επίπονη διαδικασία κάλυψης με μάσκες. Η συγκεκριμένη μέθοδος συμβάλλει επίσης στη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς ο αέρας που εξέρχεται από τον περιβάλλοντα χώρο χρειάζεται λιγότερο καθαρισμό. Επίσης, απαιτεί λιγότερο αέρα σε καθορισμένη θερμοκρασία και υγρασία. Ως αποτέλεσμα, καταναλώνεται λιγότερη ενέργεια τόσο για την επίτευξη μιας συγκεκριμένης θερμοκρασίας όσο και για την επεξεργασία. Η τεχνολογία καυστήρα που χρησιμοποιείται για το στέγνωμα του χρώματος στην οροφή υπέστη επίσης μετατροπές για την έναρξη παραγωγής του MINI Countryman και τώρα αποτελείται από ένα δισθενές σύστημα. Οι καυστήρες είναι ευέλικτοι ως προς το καύσιμο που χρησιμοποιούν καθώς μπορούν να καταναλώνουν υδρογόνο (H2), φυσικό αέριο (μεθάνιο – CH40), ένα μείγμα των δύο αυτών καυσίμων ή να τα εναλλάσσουν μεταξύ τους χωρίς να χρειάζεται να διακόπτεται η λειτουργία τους. Πέντε τέτοιοι δισθενείς καυστήρες με δυνατότητα να καταναλώνουν υδρογόνο χρησιμοποιούνται τώρα για την παραγωγή των οροφών του MINI Countryman.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό