22.6 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Να γιατί ήταν αναμενόμενη η καταστροφή του Titan

Ειδήσεις Ελλάδα

Eρευνες για τα αίτια της τραγωδίας με το βαθυσκάφος Titan στον βόρειο Ατλαντικό ξεκίνησε η κυβέρνηση του Καναδά, καθώς απασχολούν τους ειδικούς σε όλον τον κόσμο.

Το βαθυσκάφος μεταφέρθηκε κοντά στο ναυάγιο του «Τιτανικού» από πλοίο με καναδική σημαία, επομένως ο Καναδάς είναι υπεύθυνος για την έρευνα. Οι «συνθήκες» που περιβάλλουν το ταξίδι του υποβρυχίου πρέπει να αναλυθούν, εξήγησε η καναδική Αρχή Ασφάλειας Κυκλοφορίας. Η υπηρεσία αυτή είναι υπεύθυνη για τη διερεύνηση ατυχημάτων αεροπορικών, σιδηροδρομικών και θαλασσίων με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας της κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την αρχή, Καναδοί ανακριτές στάλθηκαν στο Σεντ Τζον στο καναδικό νησί Νιουφάουντλάντ, από όπου απέπλευσε το πλοίο «Polar Prince» που μετέφερε το Titan .Θα πρέπει να συλλέξουν πληροφορίες εκεί και να ανακρίνουν μάρτυρες.

Το βαθυσκάφος ξεκίνησε την περασμένη Κυριακή το ταξίδι προς το ναυάγιο του «Τιτανικού» με πέντε επιβαίνοντες. Μετά από περίπου μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κάθοδό του, η επαφή με το πλοίο συνοδείας διακόπηκε. Η παροχή οξυγόνου για 96 ώρες στο βαθυσκάφος είχε δημιουργήσει ελπίδες ότι μπορεί να βρεθεί άθικτο ή ακόμα και στην επιφάνεια. Ύστερα από τετραήμερη έρευνα, ένα καταδυτικό ρομπότ βρήκε συντρίμμια στον βυθό της θάλασσας σε βάθος 3.800 μέτρων την Πέμπτη, που ήταν τα υπολείμματα του «Τιτάνα». Σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ, το υποβρύχιο «κατέρρευσε εσωτερικά»υπό την τεράστια πίεση του νερού, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ακαριαία οι πέντε επιβαίνοντες.

Οι ειδικοί επικρίνουν την κατασκευή

Ορισμένοι ειδικοί υποψιάζονται ότι ο ασυνήθιστος σχεδιασμός του Τιτάνα για τα υποβρύχια ήταν η αιτία της καταστροφής του.Οπως εξήγησε στο BBC ένας καθηγητής θαλάσσιας βιολογίας ,τα περισσότερα υποβρύχια βαθέων υδάτων είναι στρογγυλά για να κατανέμουν την ακραία πίεση των μαζών του νερού ομοιόμορφα πάνω στην κάψουλα . Αλλά ο «Τιτάν», από την άλλη πλευρά, είχε τη μορφή «σωλήνα» ον αντισυμβατικό σχεδιασμό του Titan. Ο Τομ Σούγκαρτ, ανώτερος συνεργάτης στο Κέντρο για τη Νέα Αμερικανική Ασφάλεια και πρώην διοικητής υποβρυχίων του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, είπε στο Newsweek ότι ήταν «πολύ ασυνήθιστο» να υπάρχει ένας κύλινδρος από ανθρακονήματα στο κύτος του βαθυσκάφους ,ενώ άλλα υποβρύχια βαθέων υδάτων είναι κατασκευασμένα από μεταλλικές σφαίρες.

Ο Οφερ Κέτερ, πρόεδρος της SubMerge, η οποία παρέχει συμβουλές για την ασφάλεια των υποβρυχίων, συμφωνεί με την άποψη αυτή προσθέτοντας ότι, ενώ η βιομηχανία δεν ήταν αντίθετη στην καινοτομία, η OceanGate, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Titan , είχε λάβει «προειδοποιήσεις»σχετικά με τον νέο σχεδιασμό του.

«Από την πλευρά μου υπάρχει μόνο μία εξήγηση για την τραγωδία και αυτή είναι το σφάλμα με τον μηχανικό σχεδιασμό της ίδιας της κάψουλας» λέει ο Κέτερ στο Newsweek . «Το επαναλαμβανόμενο «στρες»από τα ταξίδια στο ναυάγιο του Τιτανικού σε ένα βαθυσκάφος κατασκευασμένο από ένα ασυνήθιστο υλικό σήμαινε ότι το «απλώς δεν ήταν σχεδιασμένο να αντέχει την πίεση σε τόσο μεγάλα βάθη».

Για την καταστροφική έκρηξη, «υπάρχει μόνο μία εξήγηση – και αυτή είναι ένα μηχανικό σφάλμα», είπε ο Κέτερ Ketter, ο οποίος έχει περάσει πάνω από 20 χρόνια κάνοντας ταξίδια με βαθυσκάφη σε βάθος περίπου 1.600 ποδών κάτω από την επιφάνεια.

Δεν ήταν παρθενικό ταξίδι

Ωστόσο , το ταξίδι της Κυριακής δεν ήταν το πρώτο του Titan . Το υποβρύχιο είχε κάνει ταξίδια μέχρι το ναυάγιο το 2021 και το 2022 και αρκετοί άνθρωποι που ταξίδεψαν σε αυτό στο παρελθόν έχουν μιλήσει για την εμπειρία τους από την εξαφάνισή του. Ο Κέτερ εξηγεί όμως Ketter ότι ένας «πολύ, πολύ σημαντικός παράγοντας για το σχεδιασμό ενός βαθέως υποβρυχίου» ήταν «το πώς το υλικό αντιδρά σε επαναλαμβανόμενους κύκλους καταδύσεων».

Οπως λέει, «είναι άλλο πράγμα να το κάνεις μία φορά, ενώ στην πραγματικότητα είναι εντελώς άλλο πράγμα να έχεις την ίδια δομή πίεσης και το ίδιο υλικό να ανεβοκατεβαίνει και να αντέχει τις ακραίες αλλαγές».

Ο Κέτερ ανέφερε την πιθανότητα να είχαν παρουσιαστεί μικροσκοπικές ρωγμές στο κύτος καθ’ όλη τη διάρκεια των προηγούμενων ταξιδιών και η τελευταία κατάδυση να οδήγησε στην καταστροφή,ακριβώς όταν η πίεση έγινε υπερβολική για τη δομή

Οι νόμοι της φυσικής

Ο Κέτερ εξήγησε ότι οι νόμοι της φυσικής «είναι γνωστοί» και «δεν αλλάζουν», προσθέτοντας: «Αυτό σημαίνει, από μηχανικής και επιχειρησιακής άποψης, ξέρουμε τι συνέβη,δεν είναι κάτι που πρέπει να ανακαλυφθεί».

«Εμείς, ως βιομηχανία και ως ανθρωπότητα, έχουμε καταδυθεί τρεις φορές πιο βαθιά από το βάθος του Τιτανικού, στην «Τάφρο των Μαριανών νήσων», στον δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό Είναι το βαθύτερο σημείο των ωκεανών του πλανήτη, καθώς φτάνει στα 10.994 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Έχουμε κατέβει εκεί και έχουμε επιστρέψει με ασφάλεια», είπε ο Κέτερ , που έχει έδρα την Κόστα Ρίκα.

«Αυτό μας αφήνει μόνο αυτή την επιλογή: ότι το συγκεκριμένο υποβρύχιο δεν σχεδιάστηκε για να αντέχει την πίεση στην οποία κατέβηκε», είπε ο Κέτερ . «Αυτό είναι το μόνο συμπέρασμα που υπάρχει για αυτό το σενάριο».

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό