20.2 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Νέο Peugeot E-3008 – Μοντέρνο design και 700 χλμ. αυτονομίας!

Ειδήσεις Ελλάδα

Επτά χρόνια είναι πάρα πολλά για μία κατηγορία τόσο ανταγωνιστική όσο αυτή των μεσαίων SUVs και η Peugeot το γνωρίζει πάρα πολύ καλά. Γι’ αυτό παρουσιάζει σήμερα επίσημα τη νέα γενιά του C-SUV της που θα διεκδικήσει σύντομα το μερίδιο αγοράς που του αναλογεί με όπλα το μοντέρνο design, την άνεση, την πρακτικότητα και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα.

Γιατί το ολοκαίνουριο Peugeot E-3008 είναι το πρώτο μοντέλο της γαλλικής μάρκας που βασίζεται στην STLA Medium αρχιτεκτονική της μητρικής Stellantis. Μία αρχιτεκτονική που σχεδιάστηκε εξ αρχής με βασικό χαρακτηριστικό την ηλεκτροκίνηση και κατά συνέπεια προσφέρει την βελτιστοποίηση που δεν θα μπορούσε να προσφέρει ποτέ η προηγούμενη πλατφόρμα της Peugeot. Το νέο E-3008 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ήδη από το λανσάρισμα: η πρώτη θα έρχεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 210 ίππων τοποθετημένο στον εμπρός άξονα και μία μπαταρία 73 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 525 χιλιομέτρων. Η κορυφαία από πλευράς ιπποδύναμης έκδοση, έρχεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) και επομένως δυνατότητες τετρακίνησης έστω και σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 135 km/h, όπως δηλώνει η Peugeot. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι ικανοί για 320 ίππους και η μπαταρία των 73 kWh φροντίζει ώστε η αυτονομία των 525 χιλιομέτρων να μην δεχθεί πλήγμα τουλάχιστον όσον αφορά στα απόλυτα νούμερα… Η κορυφαία από πλευράς εμβέλειας έκδοση δε, εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων στον εμπρός άξονα και μπαταρία 98 kWh που επιτρέπει στο E-3008 να διανύει έως και 700 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις.

Όταν το φορτίο της μπαταρίας υψηλής τάσης (400V) εξαντληθεί, η φόρτιση μπορεί να γίνει είτε με έναν εκ των δύο τύπων on-board φορτιστών (standard: 11 kW, προαιρετικά: 22kW), είτε σε έναν DC ταχυφορτιστή με ρυθμό που αγγίζει τα 160 kW επιτρέποντας στο ηλεκτρικό SUV να φορτίσει από το 20, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας σε 30 λεπτά για την βασική και την Dual Motor έκδοση και σε λιγότερο από 30 λεπτά για την Long Range έκδοση. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι ο οδηγός έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 3 διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση (Low, Medium και High) με τα δύο τελευταία να προσφέρουν αρκετή επιβράδυνση ώστε να ενεργοποιούνται αυτόματα τα φώτα πέδησης.

Στο θέμα της… ενέργειας, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε ότι το Peugeot E-3008 είναι συμβατό με την “Smart Charging” λειτουργία εφόσον το επιτρέπει ο πάροχος και προσαρμόζει τόσο την ώρα όσο και την ταχύτητα φόρτισης ώστε να βελτιστοποιεί το κόστος ενώ προσφέρει και V2L λειτουργία με την οποία το E-3008 “μεταμορφώνεται” σε power-bank και παρέχει έως 3kW και 16A ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές. Αργότερα, θα προστεθούν στην γκάμα και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις (υβριδικές και plug-in υβριδικές), ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αγορές με την Peugeot να υπόσχεται περισσότερες πληροφορίες στο μέλλον.

Όσον αφορά στο design, δεν έχει νόημα να επεκταθούμε περαιτέρω δεδομένου ότι δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το νέο E-3008, αλλά μπορούμε να προσθέσουμε ότι το μήκος του αγγίζει τα 4.54 μέτρα, το πλάτος τα 1.89 και το ύψος τα 1.64 μέτρα και να σχολιάσουμε ότι υιοθετεί την τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής γλώσσας της Peugeot με ακόμα πιο εκφραστικό εμπρός μέρος, χαρακτηριστικό πίσω μέρος και σιλουέτα που θολώνει τις γραμμές ανάμεσα σε ένα καθαρόαιμο SUV και ένα SUV-coupe. Το E-3008 εφοδιάζεται με τα Pixel LED φωτιστικά σώματα και προσφέρεται σε 6 διαφορετικά χρώματα με αυτό που τραβάει περισσότερο την προσοχή να είναι το εντυπωσιακό “Obsession Blue” που αλλάζει αποχρώσεις ανάλογα με την γωνία θέασης και το φως.

Στην καμπίνα, το highlight είναι αναμφίβολα η μεγάλη, κυρτή οθόνη 21 ιντσών του Panoramic i-Cockpit, η οποία ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης σε ένα πάνελ και συνδυάζεται με μία επιπλέον οθόνη χαμηλότερα στο ταμπλό η οποία φιλοξενεί τα πλήρως παραμετροποιήσιμα “i-Toggles” – κουμπιά αφής που μπορούν να προγραμματιστούν ώστε να παρέχουν ταχεία πρόσβαση σε 10 από τις αγαπημένες λειτουργίες του χρήστη. Η κεντρική κονσόλα είναι λιτή και άνετη ώστε να προσφέρει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα, επωφελούμενη και από το γεγονός ότι μετατοπίστηκε ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων ενώ νέο είναι και το compact, εργονομικό και πολυλειτουργικό τιμόνι. Μιας που είμαστε στην καμπίνα, να σημειώσουμε ότι τα εμπρός καθίσματα του νέου E-3008 έχουν βραβευτεί από την AGR, μία κοινότητα Γερμανών γιατρών και θεραπευτών που προωθεί την έρευνα για την πρόληψη του πόνου στην μέση και ότι για πρώτη φορά, μπορούν να εξοπλιστούν με adaptive πλαϊνά που φουσκώνουν ή ξεφουσκώνουν ηλεκτρικά για να προσαρμοστούν πάνω στον σωματότυπο του επιβάτη!

Από το πακέτο του νέου Peugeot E-3008 δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μεγάλοι χώροι (ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 520 λίτρων στις δικίνητες εκδόσεις και 470 λίτρων στην τετρακίνητη ενώ 17 διαφορετικοί χώροι στην καμπίνα προσθέτουν άλλα 34 λίτρα για μικροαντικείμενα), ούτε η τεχνολογία, είτε μιλάμε για συνδεσιμότητα και ψηφιακές υπηρεσίες, είτε για ασφάλεια και υποβοήθηση οδήγησης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό