24.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Νέο Mini Cooper C – το τελευταίο του είδους του

Ειδήσεις Ελλάδα

Πέρυσι τον Σεπτέμβριο όταν η Mini παρουσίασε το ολοκαίνουριο Cooper αποκάλυψε μονάχα δύο εκδόσεις, τις αμιγώς ηλεκτρικές “E” και “SE”. Όμως η αγγλική εταιρία πιστεύει στην “δύναμη της επιλογής” και όπως έκανε με το Countryman πριν από λίγες εβδομάδες, εμπλουτίζει την γκάμα του κλασικού hatchback με την θερμική εναλλακτική. Μόνο που σε αντίθεση με το Countryman που είναι διαθέσιμο και ως Countryman C με έναν 3-κύλινδρο βενζινοκινητήρα, το Cooper προσθέτει στην οικογένεια τόσο την “C” έκδοση, με τον ίδιο 3-κύλινδρο turbo όσο και την “S” έκδοση με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα.

Εξωτερικά, λίγα πράγματα υποδηλώνουν την δραστική αλλαγή στην τεχνολογία και τον χαρακτήρα του μοντέλου. Η βασική ιδέα είναι ίδια: μοντέρνος μινιμαλισμός με έμφαση στην ελαχιστοποίηση του αντίκτυπου στο περιβάλλον. Τα θερμικά Mini Cooper έχουν τις ίδιες καθαρές γραμμές χωρίς περιττά φρου-φρου κι αρώματα, κοντούς προβόλους με μεγάλο μεταξόνιο, την χαρακτηριστική οκταγωνική γρίλια στο εμπρός μέρος ακόμα και αν σε αντίθεση με την ηλεκτρική έκδοση εδώ φιλοξενεί εκτός από το μικρότερο radar που έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητο του BMW Group και τους αεραγωγούς για την παροχή φρέσκου αέρα στους βενζινοκινητήρες και φυσικά, τα ίδια φωτιστικά σώματα αν και στην βασική έκδοση αυτά έχουν διαφορετική “υπογραφή” για τα LED φώτα ημέρας.

Στο εσωτερικό συνεχίζεται το ίδιο μινιμαλιστικό μοτίβο με το νέο τιμόνι και την εντυπωσιακή, στρόγγυλη OLED οθόνη. Οι σημαντικότερες λειτουργίες είναι προσβάσιμες μέσω των φυσικών διακοπτών στην μπάρα κάτω από την κεντρική οθόνη ενώ η μετατόπιση του επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα δημιουργεί χώρο για το Wireless Charging Shelf 2.0 όπου αποθηκεύονται και φορτίζουν ασύρματα τα smartphones των επιβατών. Κατά τα άλλα, υπάρχει το σημαντικά αναβαθμισμένο Mini Operating System 9, ταχύτερο και ευκολότερο στην χρήση του καθώς και μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης χάρη στους 12 αισθητήρες που καταγράφουν τα πάντα ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 210 λίτρων που αυξάνονται στα 725 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων με αναλογία 60:40.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι ενώ τα θερμικά Mini Cooper είναι τόσο όμοια με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν περισσότερο μηχανικά. Επί της ουσίας, ενώ τα Mini Cooper E και SE είναι εντελώς νέα, με διαφορετική αρχιτεκτονική και φυσικά, τα κινητήρια σύνολα μηδενικών εκπομπών ρύπων, τα Mini Cooper C και S είναι μία δραστικά ανανεωμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς. Χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της και εξοπλίζονται είτε με έναν 3-κύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 156 ίππων και 230 Nm ροπής, είτε με έναν επίσης υπερτροφοδοτούμενο αλλά τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 204 ίππων και 300 Nm ροπής. Ο πρώτος επιταχύνει το Cooper C στα 100 km/h σε 7.7 δευτερόλεπτα, καταναλώνει κατά μέσο όρο 5.9-6.5 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 133-146 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ενώ ο δεύτερος στο Cooper S χρειάζεται 6.6 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h, καταναλώνει 6.1-.6.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει 138-150 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Φυσικά έχουν γίνει και οι ανάλογες τροποποιήσεις στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα οπότε ασχέτως τύπου κινητήριου συνόλου το Mini Cooper προσφέρει το ίδιο, κορυφαίο επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης, ασφάλειας και άνεσης.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό