20.3 C
Athens
Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Νέο νομοσχέδιο στη Βουλή – Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.»

Ειδήσεις Ελλάδα

Κατατέθηκε στη Βουλή νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Διαχείριση,
έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική
Περίοδο 2021-2027, σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών
Επιχειρήσεων Α.Ε.» και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και
Επενδύσεων»

Με το υπόψη σχέδιο νόμου:

i. καθορίζεται το πλαίσιο διακυβέρνησης και θεσπίζονται οι κανόνες για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 όσον αφορά στη διαχείριση, τον έλεγχο, τον συντονισμό και την υλοποίηση των αναπτυξιακών παρεμβάσεων που λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

ii. συστήνεται Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.»,

iii. ρυθμίζονται λοιπά θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ειδικότερα, προβλέπονται τα ακόλουθα:

Μέρος Θ’

1. Παρατείνεται, έως την 31η.12.2023
(έληξε την 31η.12.2021), η προθεσμία έκδοσης των κανονιστικών πράξεων
περί αναμόρφωσης του πλαισίου για την άσκηση εποπτείας και τη διαδικασία
ελέγχου των οικονομικών δραστηριοτήτων και των προϊόντων ως προς: i)
την ασφάλεια των υποδομών και κατασκευών, ii) τη δημόσια υγεία και iii)
την ασφάλεια και υγεία των εργαζόμενων. (άρθρο 74)

2. Ορίζεται ως
αρμόδια αρχή επιβολής διοικητικών κυρώσεων για τη λειτουργία
ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων εντός τουριστικών λιμένων και η κατά τόπον
αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού. 
(άρθρο 75)

3. Απαλείφεται η παραπομπή για πλημμέλημα της παρ. 1
του άρθρου 92 του ν.4497/2017 ως λόγου θέσης σε αργία των Προέδρων, των
μελών των διοικητικών επιτροπών και των διοικητικών συμβουλίων των
Επιμελητηρίων και του προέδρου και των μελών της γενικής συνέλευσης και
της διοικητικής επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων.   (άρθρο
76)

4. Παρατείνεται εκ νέου έως την 30η.6.2022 (λήγει την
31η.3.2022) η ισχύς των διατάξεων των παρ. 1 και 3 του άρθρου 5 του ν.
4681/2020 ως προς τη χορήγηση άδειας παραγωγής αντισηπτικών προϊόντων
για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19, σε εγκαταστάσεις που
κατέχουν άδεια δυνατότητας παραγωγής φαρμακευτικών ή καλλυντικών
προϊόντων.  (άρθρο 77)

Μέρη Α’ και Β’

1.α. Ως πεδίο εφαρμογής των υπό ψήφιση διατάξεων ορίζονται τα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Τ.Π.Α.), το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ (Ε.Κ.Τ.+), το Ταμείο Συνοχής (Τ.Σ.), το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης (Τ.Δ.Μ.), το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας, Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας (Ε.Τ.Θ.Α.Υ.), το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης (Τ.Α.Μ.Ε.), το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Τ.Ε.Α.), το Μέσο για τη Χρηματοδοτική Στήριξη της Διαχείρισης των Συνόρων και την Πολιτική των Θεωρήσεων (Μ.Δ.Σ.Θ.) και το Στρατηγικό Σχέδιο για την Κοινή Αγροτική Πολιτική (Σ.Σ. Κ.Α.Π.) που χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Εγγυήσεων (Ε.Γ.Τ.Ε.) και το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.).

β. Δίδεται η έννοια βασικών όρων για την εφαρμογή των θεσπιζόμενων διατάξεων.(Άρθρα 1 και 2)

2.α. Αναφέρονται τα Προγράμματα που περιλαμβάνονται στο Εταιρικό Σύμφωνο Περιφερειακής Ανάπτυξης (Ε.Σ.Π.Α.) και στα Ταμεία Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΤΑ.Μ.Ε.Υ.) και τα οποία δύνανται να λαμβάνουν χρηματοδοτική στήριξη από τα οριζόμενα Ταμεία, για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

β. Ορίζεται ως μέσο υλοποίησης των στόχων του Ε.Γ.Τ.Ε. και του Ε.Γ.Τ.Α.Α. το Σ.Σ. Κ.Α.Π., το οποίο καλύπτει την περίοδο 2023-2027. (Άρθρα 3 και 4)

Μέρος Γ’

1. Καθορίζονται:

α. οι Αρμόδιες Αρχές για τη(ν) i) διαχείριση και τον έλεγχο των Προγραμμάτων που περιλαμβάνονται στο Ε.Σ.Π.Α. και το ΤΑ.Μ.Ε.Υ. και ii) υλοποίηση του Σ.Σ. Κ.Α.Π.

β. οι Διαχειριστικές Αρχές των i) Τομεακών και των Περιφερειακών Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027 ii) των Προγραμμάτων του ΤΑ.Μ.Ε.Υ., καθώς και οι αρμοδιότητες αυτών.   (Άρθρα 5-8)

2.α. Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση και παρακολούθηση Προγραμμάτων στο πλαίσιο του Στόχου «Ευρωπαϊκή Εδαφική Συνεργασία» (INTERREG) 2021-2027 (ασκούνται από την Ειδική Υπηρεσία INTERREG 2021-2027, της οποίας οι δαπάνες λειτουργίας καλύπτονται από την τεχνική βοήθεια των Προγραμμάτων Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας 2014-2020 και των Προγραμμάτων INTERREG 2021-2027).

β.Περιγράφονται οι αρμοδιότητες της οικείας Διαχειριστικής Αρχής.

γ.Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τις Κοινές Γραμματείες των Προγραμμάτων INTERREG 2021-2027, ιδίως σε θέματα συγκρότησης και στελέχωσης αυτών (χρηματοδοτούνται από πόρους της τεχνικής βοήθειας των αντίστοιχων Προγραμμάτων, καταβάλλεται μηνιαίο επίδομα εξωτερικού/μετανάστευσης στο προσωπικό των Κοινών Γραμματειών που προέρχεται από χώρες εκτός Ελλάδας και δεν είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας καθώς και εφάπαξ αποζημίωση μετεγκατάστασης, για την κάλυψη των σχετικών εξόδων, παρατείνονται από τη λήξη τους οι συμβάσεις ι.δ.ο.χ. των υπηρετούντων στις Κοινές Γραμματείες). (Άρθρα 9-11)

3.Ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη διαχείριση του Σ.Σ. Κ.Α.Π. και περιγράφονται οι αρμοδιότητες της οικείας Διαχειριστικής Αρχής. (Άρθρο 12)

4.Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τους Ενδιάμεσους Φορείς, οι οποίοι δύναται να οριστούν για να ασκήσουν καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής, για πράξεις των Προγραμμάτων που λαμβάνουν στήριξη από τα Ταμεία, εξαιρουμένων των Προγραμμάτων INTERREG, καθώς και για πράξεις του Σ.Σ. Κ.Α.Π., κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. (Άρθρο 13)

5.Ορίζεται ως Λογιστική Αρχή για τα Τομεακά και Περιφερειακά

Προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. η Ειδική Υπηρεσία «Αρχή Πιστοποίησης και Εξακρίβωσης Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων» και περιγράφονται οι αρμοδιότητές της.  (Άρθρο 14)

6.Ειδικώς για το Σ.Σ. Κ.Α.Π., προβλέπονται οι σχετικές αρμοδιότητες του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.), ως υπεύθυνου για τη διαχείριση και τον έλεγχο των δαπανών που χρηματοδοτούνται από το Ε.Γ.Τ.Ε. και το Ε.Γ.Τ.Α.Α. στο πλαίσιο του Σ.Σ. Κ.Α.Π. (Άρθρα 15 και 16)

7.Ως Αρχή Ελέγχου για τα Τομεακά και Περιφερειακά Προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. καθώς και για τα Προγράμματα Μετανάστευσης ορίζεται η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (Ε.Δ.ΕΛ.). Ρυθμίζονται επίσης θέματα σχετικά με τη συγκρότηση της Ε.Δ.ΕΛ., τις αρμοδιότητές της και τη διενέργεια των ελέγχων [ιδιότητα ελεγκτών, συγκρότηση ελεγκτικών ομάδων, συμμετοχή ελεγκτικών εταιριών, εκθέσεις αποτελεσμάτων ελέγχου, δημοσιονομικές διορθώσεις, αποζημιώσεις ελεγκτών, νομική προστασία ελεγκτών]. (Άρθρα 17 και 18)

8.Ορίζονται:

α. η Ε.Δ.ΕΛ. ως Οργανισμός Πιστοποίησης για το Σ.Σ. Κ.Α.Π. 2023-2027, β. οι αρμόδιες αρχές και δομές για τον συντονισμό των Διαχειριστικών Αρχών και την εφαρμογή των Προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. [Η Εθνική Αρχή Συντονισμού (Ε.Α.Σ.), αποτελείται εφεξής από δύο (2) Γενικές Διευθύνσεις (σήμερα αποτελεί επιτελική μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης) και από έξι (6) ειδικές Υπηρεσίες επιπέδου Διεύθυνσης (ίδιος αριθμός Διευθύνσεων υφίσταται και σήμερα)],

γ. η αποστολή και οι αρμοδιότητες της Επιτελικής Δομής Υπουργείου, (δύναται, μεταξύ άλλων, να ασκεί τον ρόλο του φορέα υλοποίησης δράσεων ή/ και έργων που έχουν περιληφθεί στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας),

δ. οι Ειδικές Υπηρεσίες που ασκούν αρμοδιότητες Επιτελικής Δομής. (άρθρα 19 – 23)

9.Αναφέρονται τα χρηματοδοτικά μέσα υλοποίησης:

i)  πράξεων στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. και του Σ.Σ. Κ.Α.Π.,

ii)  έργων και δράσεων που αξιοποιούν ανακυκλούμενους πόρους χρηματοδοτικών μέσων Προγραμμάτων του Ε.Σ.Π.Α. των Προγραμματικών Περιόδων 2007-2013 και 2014-2020,

iii) των ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων (Ο.Χ.Ε. και Ο.Χ.Ε.-Β.Α.Α.-Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη),

iv) των στρατηγικών LEADER/Τ.Α.Π.ΤΟ.Κ.,

v)  του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ ΕΟΧ), κ.λπ. (άρθρα 24 – 27)

10.   Συγκροτούνται, και κατά την προγραμματική περίοδο 2021-2027, θεματικά δίκτυα με στόχο κυρίως τη διασφάλιση της συνοχής και του συντονισμού της διαχείρισης των πόρων των σχετικών Ταμείων (η εν λόγω δυνατότητα υφίσταται ήδη για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020). (άρθρο 28)

11.   Προβλέπονται επιτροπές (υφίστανται και σήμερα) και συμβούλιο (αναβάθμιση της υφιστάμενης Επιτροπής του άρθρου 23 του ν.4314/2014) παρακολούθησης προγραμμάτων και αναπτυξιακών παρεμβάσεων ετών 20212027 και καθορίζονται ο τρόπος συγκρότησης και λειτουργίας τους. (άρθρα 29 – 32)

12.   Ρυθμίζονται θέματα προσωπικού και κατανομής αρμοδιοτήτων των Ειδικών Υπηρεσιών που ασκούν καθήκοντα Διαχειριστικής Αρχής ή Ενδιάμεσου Φορέα. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα ακόλουθα:

α. Παρατείνονται από τη λήξη τους και μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών κλεισίματος των ενταγμένων πράξεων των Προγραμμάτων Ε.Σ.Π.Α. 2021-2027, οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ι.δ.ο.χ.) της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., οι οποίες, κατά την έναρξη ισχύος του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, έχουν ανανεωθεί δύο (2) τουλάχιστον φορές.

β. Το προσωπικό που υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες, στις Ειδικές Υπηρεσίες του ν. 4314/2014 και στην Κεντρική Υπηρεσία της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., με απόσπαση ή μετακίνηση από άλλους φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και το προσωπικό που θα αποσπασθεί ή θα μετακινηθεί σε αυτές από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, πλην της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., λαμβάνει για τα έτη 2021 και 2022, τις οριζόμενες μη μισθολογικές παροχές. Οι εν λόγω παροχές καλύπτονται με επιχορήγηση από το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Π.Δ.Ε. και καταβάλλονται από τη Μ.Ο.Δ. Α.Ε.   (άρθρα 33 και 34)

Μέρος Δ’Καθορίζονται οι κανόνες που οφείλουν να εφαρμόζουν οι εμπλεκόμενοι φορείς για την υλοποίηση του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου των προγραμμάτων. Συγκεκριμένα:

1. Περιγράφεται η διαδικασία εξειδίκευσης των προγραμμάτων, οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι αρμοδιότητες αυτών.(άρθρο 35)

2. Ορίζονται τα κριτήρια αξιολόγησης για την επιλογή των προς χρηματοδότηση πράξεων και οι ενέργειες της Διαχειριστικής Αρχής ανά κατηγορία πράξεων (Τ.Α.Π.Τ.Ο.Κ., INTERREG, Σ.Σ. Κ.Α.Π.) και παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να αποφασίσει αύξηση των πρόσθετων δεσμεύσεων για πληρωμές των επιλέξιμων δαπανών από το Π.Δ.Ε. υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις. (άρθρα 36 και 37)

3.Προβλέπεται:

– O έλεγχος από πλευράς Διαχειριστικής Αρχής της νομιμότητας των διαδικασιών διακήρυξης, ανάθεσης και εκτέλεσης των δημόσιων συμβάσεων που συγχρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της υλοποίησης των Προγραμμάτων.

– η διενέργεια από τη Διαχειριστική Αρχή διαχειριστικών επαληθεύσεων για την πιστοποίηση υλοποίησης της πράξης σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος και του εφαρμοστέου δικαίου και εξειδικεύονται οι διαδικασίες των διαχειριστικών επαληθεύσεων ανά πρόγραμμα (ΤΑΜΕΥ, INTERREG, ΣΣ ΚΑΠ).   (άρθρα 38 και 39)

4.Ρυθμίζονται θέματα επιλεξιμότητας των δαπανών των πράξεων που χρηματοδοτούνται από τα Προγράμματα όπως το εφαρμοστέο δίκαιο, η επιλέξιμη περίοδος, οι εξαιρούμενες της επιλεξιμότητας δαπάνες, η υποχρεωτικότητα των σχετικών κανόνων.(άρθρα 40 και 41)

5. α. Θεσπίζονται οι διαδικασίες δημοσιονομικών διορθώσεων και ανάκτησης των σχετικών ποσών συνεπεία παρατυπιών που διαπιστώνονται κατά την άσκηση των καθηκόντων των αρμοδίων αρχών στο πλαίσιο ελέγχου των Προγραμμάτων και του Σ.Σ. Κ.Α.Π.

β. Προβλέπεται η υποχρέωση ενημέρωσης των αρμοδίων εθνικών αρχών/οργάνων, στην περίπτωση υπόνοιας απάτης, για την περαιτέρω διερεύνηση των σχετικών υποθέσεων και ορίζεται η Εθνική Αρχή Διαφάνειας (Ε.Α.Δ.) ως η Ελληνική Υπηρεσία Συντονισμού Καταπολέμησης της Απάτης (AFCOS) με αρμοδιότητα την ενημέρωση των Αρχών των Προγραμμάτων για τα πορίσματα των αρμοδίων αρχών επί των προαναφερόμενων υποθέσεων. (άρθρο 42)

6.Καθορίζονται το πεδίο εφαρμογής των ενεργειών του Προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας, οι δικαιούχοι των πράξεων τεχνικής βοήθειας, οι επιλέξιμες κατηγορίες ενεργειών τεχνικής βοήθειας, τα όρια χρηματοδότησης ανά κατηγορία ενεργειών και κάθε άλλο σχετικό θέμα.(άρθρα 43 και 44)

7.Προσδιορίζονται οι μορφές χρηματοδοτικής συνεισφοράς και υποστήριξης των Προγραμμάτων, οι μορφές επιχορήγησης των δικαιούχων καθώς και οι μορφές στήριξης στο πλαίσιο του Σ.Σ. Κ.Α.Π. Επίσης περιγράφεται η διαδικασία χορήγησης κρατικών ενισχύσεων και ενισχύσεων ήσσονος σημασίας. (άρθρα 45 – 47)

8. Καθορίζεται το πλαίσιο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των δικαιούχων βάσει των όρων ένταξης και του σχετικού ευρωπαϊκού και εθνικού θεσμικού πλαισίου υλοποίησης των πράξεων. (άρθρο 48)

9. Ρυθμίζονται ειδικά θέματα που αφορούν στη(ν):

– καταπολέμηση φαινομένων απάτης και στην εφαρμογή συστήματος διαχείρισης απάτης με καθορισμένες αρμοδιότητες, μέτρα και μηχανισμούς, ενσωματωμένου στα Σ.Δ.Ε. των Προγραμμάτων και του Σ.Σ. Κ.Α.Π.

– θέσπιση μηχανισμού υποδοχής και εξέτασης καταγγελιών, η λειτουργία του οποίου ενσωματώνεται στα Εγχειρίδια Διαδικασιών των Σ.Δ.Ε. των Προγραμμάτων.

– υποχρέωση του προσωπικού που υπηρετεί σε Ειδικές Υπηρεσίες, στην Κεντρική Υπηρεσία της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., στον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και σε Ενδιάμεσους Φορείς και το οποίο έχει αρμοδιότητα αξιολόγησης πράξεων, επαληθεύσεων και πληρωμών, να απέχει από οποιαδήποτε ενέργεια που συνιστά σύγκρουση συμφερόντων καθώς και υποβολής σχετικής δήλωσης μη σύγκρουσης συμφερόντων.

– προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που τηρούνται και διακινούνται μέσω των πληροφοριακών συστημάτων «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα» (Ο.Π.Σ.), «Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων» (Ο.Π.Σ.Κ.Ε.) και «Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας» (Π.Σ.Σ.Κ.Ε.Η.Σ.) των συμμετεχόντων σε πράξεις που συγχρηματοδοτούνται από τα Ταμεία και τον Χρηματοδοτικό Μηχανισμό του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Χ.Μ. Ε.Ο.Χ.). (άρθρα 49-53)

10. Επαναδιατυπώνονται οι όροι λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων, ήτοι του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (Ο.Π.Σ.), του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (Ο.Π.Σ.-Π.Δ.Ε. ή «e-pde»), του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (Ο.Π.Σ.Κ.Ε.), του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας (Π.Σ.Σ.Κ.Ε.Η.Σ.) και του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κοινής Αγροτικής Πολιτικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ο.Π.Σ.Κ.Α.Π.).(άρθρα 54 – 59)

Μέρη Ε’ και ΣΤ’

1.α. Προβλέπεται ότι το ποσό που καταβάλλεται στους δικαιούχους για την υλοποίηση των πράξεων που συγχρηματοδοτούνται από τα Προγράμματα και το Σ.Σ. Κ.Α.Π. δεν υπόκειται σε παρακράτηση ή κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης γενικής ή ειδικής διάταξης. [Σήμερα το συγκεκριμένο μέτρο αφορά τις προκαταβολές και ενδιάμεσες πληρωμές των δικαιούχων και όχι τις τελικές πληρωμές για τις οποίες μπορεί να παρακρατηθεί, συμψηφισθεί ή κατασχεθεί μέχρι το 30% του συνολικού ποσού της τελικής πληρωμής].

β. Δεν απαιτείται η προσκόμιση αποδεικτικού φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας για την πληρωμή στους δικαιούχους:

– πράξεων μέχρι του ποσού των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ,

– ενισχύσεων που καταβάλλονται βάσει έκτασης, ζώων ή παραγωγής, και ειδικών μέτρων στήριξης του Ε.Γ.Τ.Ε.,

– ενισχύσεων/μέτρων του Ε.Γ.Τ.Α.Α., που καταβάλλονται βάσει έκτασης, ζώων ή παραγωγής, και

– ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, σύμφωνα με τον Κανονισμό (Ε.Ε.) αριθ. 1408/2013 της Επιτροπής, της 18ης Δεκεμβρίου 2013, σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας («de minimis») στον γεωργικό τομέα.   (άρθρα 60 και 61)

2.α. Διευρύνονται οι αρμοδιότητες της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. (υποστηρίζει, μεταξύ άλλων την οργάνωση και λειτουργία της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση»).

β. Δημιουργείται στη Μ.Ο.Δ. Α.Ε. διακριτή οργανική μονάδα, για τη διαχείριση της στελέχωσης του συνόλου των θέσεων εργασίας των Ειδικών Υπηρεσιών Ε.Σ.Π.Α.  (άρθρο 62)

Μέρος Ζ’

1. Τίθεται το κανονιστικό πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του υπό ψήφιση νομοσχεδίου. Ειδικότερα μεταξύ άλλων:

– Με υ.α. ή κ.υ.α. κατά περίπτωση καθορίζονται, ο σκοπός και οι αρμοδιότητες των Ειδικών Υπηρεσιών, η εσωτερική τους διάρθρωση σε οργανικές μονάδες, η κατανομή των αρμοδιοτήτων σε αυτές και ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα.

– Με κ.υ.α. προβλέπεται η συγκρότηση Κοινής Επιτροπής για την παρακολούθηση της εφαρμογής της στρατηγικής Τ.Α.Π.Τ.Ο.Κ., ορίζονται τα μέλη, το αντικείμενο, οι αρμοδιότητές της, και ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αφορά στα Ταμεία που παρέχουν στήριξη στα Προγράμματα Ε.Σ.Π.Α.

– Συγκροτείται με υ.α., για κάθε ένα από τα πέντε (5) Προγράμματα INTERREG που τελούν υπό την ευθύνη διαχείρισης της Ειδικής Υπηρεσίας INTERREG 2021-2027, το ελληνικό τμήμα της Επιτροπής Παρακολούθησης.

– Με κ.υ.α ρυθμίζονται, κατά παρέκκλιση των παρ. 3, 9, 10 του άρθρου 1 και της παρ. 2 του άρθρου 11, της υποπαρ. Δ9 της παρ. Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, τα χιλιομετρικά όρια για μετακίνηση εντός και εκτός έδρας, το επιτρεπόμενο όριο των ημερών μετακίνησης εκτός έδρας, το καθεστώς αναγνώρισης εξόδων διανυκτέρευσης, καθώς και οι όροι καταβολής της ημερήσιας αποζημίωσης, για τις μετακινήσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο ενεργειών τεχνικής βοήθειας για τα Προγράμματα Ε.Σ.Π.Α., για το Σ.Σ. Κ.Α.Π., για τον Ε.Ο.Χ. και για το Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» [το συγκεκριμένο μέτρο υφίσταται και σήμερα (άρθρο 48 παρ. 8 του ν. 4314/2014)].

– Με υ.α. καθορίζονται τα ειδικά θέματα για τη συγκρότηση και τη λειτουργία του μητρώου αξιολογητών, όπως, το ύψος και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την αποζημίωση των μελών του μητρώου αξιολογητών, η οποία δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4354/2015 και ειδικότερα στο άρθρο 21 [οι συγκεκριμένες διατάξεις υφίστανται και σήμερα (άρθρο 43 παρ. 4-6 του ν. 4314/2014)]. (άρθρο 63)

2.Δύναται η Μ.Ο.Δ. Α.Ε. να παρέχει ως φορέας υποδοχής, θέσεις Πρακτικής Άσκησης (Π.Α.) σε φοιτητές, στην Κεντρική Υπηρεσία της. Η εν λόγω άσκηση χρηματοδοτείται από τη Μ.Ο.Δ. Α.Ε., μέσω επιχορήγησης από το Π.Δ.Ε. (άρθρο 64)

3. α. Διασπάται σε δύο (2) Ειδικές Υπηρεσίες ήτοι «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» και «Μεταφορές» η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ».

β.Συστήνονται:

– στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων i) Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Προγράμματος «Τεχνική Βοήθεια και Υποστήριξη Δικαιούχων» (Ε.Υ.Δ. Τεβο) ii) Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού των Περιφερειακών Προγραμμάτων (Ε.Υ.Σ.Πε.Π.), iii) Ειδική Υπηρεσία INTERREG 2021-2027,

–  στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΑ.Τ. του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το E.K.T+,

– στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων Ε.Τ.Π.Α. και Τ.Σ. του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Β.Τ.Π.Α. και το Τ.Σ.,

– στην Ειδική Υπηρεσία Θεσμικής Υποστήριξης και Πληροφοριακών Συστημάτων (Ε.Υ.Θ.Υ.Π.Σ.) της Εθνικής Αρχής Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και Ε.Σ.Π.Α., Αυτοτελές Γραφείο Υπεύθυνου Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (Data Protection Officer-DPO/ ΕΣΠΑ),

– στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Άμεσων Ενισχύσεων και Τομεακών Παρεμβάσεων.

γ. Συγχωνεύονται και συνιστούν νέα Ειδική Υπηρεσία i) η Ειδική Υπηρεσία Θεσμικής Υποστήριξης (Ε.Υ.Θ.Υ.) και η Ειδική Υπηρεσία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (Ε.Υ.Ο.Π.Σ.), ii) η Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής Σχεδιασμού και Αξιολόγησης (Ε.Υ.Σ.Σ.Α.) και η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής (Ε.Υ.Σ.Ε.), iii) οι υφιστάμενες τρείς (3) Ειδικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και iv) οι δύο (2) υφιστάμενες του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. (άρθρο 65)

4.Εισάγονται μεταβατικές διατάξεις και ιδίως:

– αποσπάται ή μετακινείται αυτοδίκαια το σύνολο του προσωπικού, που υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες, στις αντίστοιχες Ειδικές Υπηρεσίες και στις νέες Ειδικές Υπηρεσίες που προκύπτουν είτε με μετονομασία είτε στις νέες Ειδικές Υπηρεσίες που συστήνονται,

– παρατείνονται αυτοδικαίως, μέχρι την 31η.12.2027, οι αποσπάσεις ή μετακινήσεις του συνόλου του προσωπικού που υπηρετεί στις Ειδικές Υπηρεσίες του παρόντος και στην Κεντρική Υπηρεσία της Μ.Ο.Δ. Α.Ε.,

– αποσπάται ή μετακινείται σε Ειδικές Υπηρεσίες ή στην Κεντρική Υπηρεσία της Μ.Ο.Δ. ΑΕ το προσωπικό που υπηρετεί με απόσπαση ή μετακίνηση στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π. «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα» 2014-2020 κατά το χρόνο κλεισίματος του Ε.Π.,

– μετακινείται στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το στελεχιακό δυναμικό του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος που υπηρετεί με διάθεση στην Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με αντίστοιχη δέσμευση θέσεων για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η μετακίνηση αυτή,

– μετατάσσονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, εφόσον υποβάλουν σχετική αίτηση εντός δύο (2) μηνών, οι αποσπασμένοι μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι της Γενικής Κυβέρνησης πλην της Μ.Ο.Δ. Α.Ε., στις Ειδικές Υπηρεσίες του ν. 4314/2014 που υπάγονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και στην Μ.Ο.Δ. ΑΕ, κατά παρέκκλιση του ν. 4440/2016, σε κενή οργανική θέση ή σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, με παράλληλη δέσμευση κενών οργανικών θέσεων δημοσίου δικαίου, για όσο χρόνο υφίστανται οι προσωποπαγείς θέσεις,

– ορίζονται ως Εμπειρογνώμονες υπάλληλοι του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, καθώς και ιδιώτες, που διαθέτουν σχετικές με τον εκάστοτε διενεργούμενο έλεγχο ειδικές γνώσεις και εμπειρία μέχρι την κατάρτιση Μητρώου Εμπειρογνωμόνων,

– μπορούν οι υπάλληλοι φορέων Γενικής Κυβέρνησης που είχαν υπηρετήσει σε Ειδική Υπηρεσία ή στην Κεντρική Υπηρεσία της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. και αποχώρησαν, λόγω λήξης ή άρσης της απόσπασης ή μετακίνησής τους ή λόγω μετάταξης, να αποσπώνται ή να μετακινούνται εκ νέου με διάρκεια απόσπασης ή μετακίνησης μέχρι την 31η.12.2027, στις Ειδικές Υπηρεσίες του υπόψη σχεδίου νόμου και στην Κεντρική Υπηρεσία της Μ.Ο.Δ. Α.Ε. (άρθρο 66)

5.Παρατίθενται οι καταργούμενες διατάξεις.   (άρθρο 67)

Μέρος H’

Συστήνεται ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.», ορίζεται το καταστατικό της εταιρείας, ο σκοπός λειτουργίας της και τα μέσα επίτευξής του. Ειδικότερα μεταξύ άλλων:

1. Μεταφέρεται, αυτοδικαίως στην ως άνω εταιρεία, το Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων, που έχει συσταθεί και διατηρείται στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4712/2020.

2. Η «Εθνικό Μητρώο Νεοφυών Επιχειρήσεων Α.Ε.» ανήκει στους οργανισμούς και επιχειρήσεις του ευρύτερου δημόσιου τομέα και εφαρμόζονται ως προς αυτή οι διατάξεις που διέπουν τους φορείς που έχουν ταξινομηθεί ως Φορείς Γενικής Κυβέρνησης υπό τις οριζόμενες εξαιρέσεις [εξαιρείται, από τις διατάξεις του ν. 4354/2015 (ενιαίο μισθολόγιο) κ.λπ.]

3. Ορίζεται σε διακόσιες χιλιάδες (200.000) ευρώ το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας, το οποίο διαιρείται σε δύο χιλιάδες (2.000) μετοχές ονομαστικής αξίας εκατό (100) ευρώ η καθεμία και καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το Ελληνικό Δημόσιο.

4. Καθορίζονται οι πόροι λειτουργίας της εταιρείας (προέρχονται μεταξύ άλλων από ετήσια επιχορήγηση εκ του τακτικού προϋπολογισμού εντός των ορίων του εκάστοτε ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλους ενωσιακούς πόρους στο πλαίσιο του σκοπού της ή αντιστοίχως πόρους διεθνών οργανισμών, από προγράμματα του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης, κ.λπ.)

5. Με κ.υ.α. καθορίζονται οι αμοιβές και τυχόν λοιπές παροχές των εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) αυτής καθώς και οι αποζημιώσεις που καταβάλλονται στα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ, σύμφωνα με το άρθρο 109 του ν. 4548/2018.

6. Συστήνονται είκοσι (20) θέσεις προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ι.δ.α.χ.), δύο (2) θέσεις δικηγόρων με έμμισθη εντολή και μία (1) θέση εσωτερικού ελεγκτή, για την κάλυψη αναγκών της εταιρείας. Με κ.υ.α. καθορίζονται οι τακτικές αποδοχές και τυχόν λοιπές αμοιβές του προσωπικού της.

7. Παρέχεται η δυνατότητα, με απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας, σύναψης συμβάσεων παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου με χρηματοοικονομικούς, νομικούς, τεχνικούς και άλλους εξειδικευμένους συμβούλους. Κατά την έναρξη λειτουργίας της εταιρείας μπορεί να ανατίθεται σε νομικό πρόσωπο με εξειδικευμένη εμπειρία ο σχεδιασμός και η οργάνωση της διοικητικής δομής της εταιρείας. (άρθρα 68-73)

Μέρος Ι’

Ορίζεται η έναρξη ισχύος των διατάξεων του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου.

Δείτε το σχέδιο νόμου :

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό