23.8 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Νέα Mercedes E-Class – Γέφυρα ανάμεσα στην παράδοση και το μέλλον

Ειδήσεις Ελλάδα

Για περισσότερα από 75 χρόνια η E-Class θέτει τα standards στην κατηγορία των μεσαίων sedan πολυτελείας και το 2023, η Mercedes ανοίγει ένα καινούριο κεφάλαιο για το δημοφιλές μοντέλο της. Η νέα E-Class δείχνει τον δρόμο κατά την μετάβαση από τους θερμικούς κινητήρες στον εξηλεκτρισμό και ταυτόχρονα, χάρη σε νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της, επιτρέπει μία ολοκληρωτικά ψηφιακή εμπειρία χρήστη.

Με την πρώτη ματιά γίνεται εμφανές ότι η νέα E-Class έχει διατηρήσει τις κλασικές αναλογίες ενός αμαξώματος τριών όγκων – δεν χρειάζεται να εφεύρει ξανά τον τροχό άλλωστε. Ο κοντός εμπρός πρόβολος και το μακρύ καπό ακολουθούνται από την μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα ενώ αυτή είναι η πρώτη φορά που παρατηρούμε μία σύγκλιση όσον αφορά στο ύφος και τον γενικό χαρακτήρα του design ανάμεσα στα “EQ” αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρίας και την βασική, “παραδοσιακή” σειρά της, στην οποία βεβαίως ανήκει η E-Class. Ένα μαύρο ενιαίο πάνελ συνδέει την τρισδιάτατη γρίλια με τα LED φωτιστικά σώματα (προαιρετικά είναι διαθέσιμα και με την Digital Light τεχνολογία) ενώ τα χαρακτηριστικά “powerdomes” στο καπό προσδίδουν μία νότα δυναμισμού.

Στο πλάι η Mercedes επέλεξε να κρατήσει την απλότητα των μεγάλων, καθαρών επιφανειών (με εξαίρεση μία-δύο συνεχόμενες γραμμές χαρακτήρα) που τονίζονται από τις προαιρετικές, “κρυφές” χειρολαβές και πίσω, την παράσταση κλέβουν τα νέου σχεδιασμού φωτιστικά σώματα και ειδικότερα, το μοτίβο με τα αστέρια.

Είναι σαφές όμως ότι ο σταρ στη νέα E-Class δεν είναι το αμάξωμα, αλλά η καμπίνα. Εκεί όπου το ταμπλό “ψηφιοποιεί” την εμπειρία για τους επιβάτες. Εάν η νέα E-Class εξοπλιστεί με την προαιρετική οθόνη για τον συνοδηγό, η μεγάλη γυάλινη επιφάνεια της MBUX Superscreen καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό με τον οδηγό να απολαμβάνει την δική του οθόνη που φιλοξενεί φυσικά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη  που μοιάζει να επιπλέει πάνω από την κυρτή επιφάνεια του διακοσμητικού. Χάρη στην (ή εξαιτίας της) MBUX Superscreen, ο αριθμός των φυσικών χειριστηρίων έχει ελαχιστοποιηθεί ενώ και οι κλασικοί αεραγωγοί της Mercedes έχουν αντικατασταθεί από μία ενιαία λωρίδα εξαερισμού πάνω από τις οθόνες.

Επίσης άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι το νέο MBUX θα προσφέρει την δυνατότητα εγκατάστασης εφαρμογών τρίτων μερών με την Mercedes να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι όταν λανσαριστεί η νέα E-Class αργότερα μέσα στην χρονιά, θα έρχεται με προεγκατεστημένες εφαρμογές όπως το Angry Birds, το TikTok, τον φυλλομετρητή Vivaldi, το Webex, το Zoom και το Zynk, με το τελευταίο να παρέχει την δυνατότητα streaming. Ευτυχώς, το “Dual Light Control” θα είναι εκεί ώστε να επιβλέπει τον οδηγό ενώ το σύστημα παίζει media (κατά κύριο λόγο s ή ακόμα και ταινίες) για τους επιβάτες, απενεργοποιώντας την οθόνη αν εντοπίσει πως αποσπά την προσοχή του οδηγού.

Ανάμεσα στα highlights του εσωτερικού της νέας Mercedes E-Class συμπεριλαμβάνεται βεβαίως το προηγμένο σύστημα head-up display που προσφέρει μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής και τις λειτουργίες επαυξημένης πραγματικότητας που έχουμε δει στην τελευταία S-Class και τα πιο πρόσφατα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρίας, αλλά και το νέο σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού που συνεργάζεται όχι μόνο με το ηχοσύστημα για την δημιουργία μίας ατμόσφαιρας… disco, αλλά και με άλλα υποσυστήματα προσφέροντας την δυνατότητα οπτικής προειδοποίησης! Νέα είναι και η προαιρετική κάμερα που είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος του ταμπλό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για selfies ή ακόμα και για την συμμετοχή σε online meetings εφόσον βεβαίως το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο.

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τουλάχιστον μία αναφορά στην ευρυχωρία της νέας E-Class, με την Mercedes να αναφέρει ότι η νέα γενιά προσφέρει 5 χιλιοστά περισσότερο χώρο για το κεφάλι του οδηγού σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο ενώ οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από το κατά 2 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο και απολαμβάνουν 10 χιλιοστά μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα και 17 χιλιοστά για τα πόδια. Με το εσωτερικό πλάτος της E-Class να είναι κατά 25 χιλιοστά μεγαλύτερο, οι επιβάτες ταξιδεύουν με ακόμα περισσότερη άνεση ενώ υπάρχουν και 540 λίτρα διαθέσιμα στο πορτ-μπαγκάζ για τις αποσκευές τους.

Όσον αφορά στα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, η Mercedes προσφέρει κατά το λανσάρισμα τρία ήπια υβριδικά και τρία plug-in υβριδικά – όλα με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου στην καρδιά τους. Από την μία λοιπόν υπάρχει η E 200 των 204 ίππων και 320 Nm ροπής, η Ε 220d με τα 197 άλογα και 440 Nm ροπής και η E 220d 4Matic που προσθέτει στην τελευταία το σύστημα τετρακίνησης και από την άλλη, η E 300e των 230 ίππων και 550 Nm ροπής, η E 300e 4Matic με το ίδιο PHEV σύνολο και το σύστημα τετρακίνησης και η E 400e 4Matic που προσφέρει 280 ίππους και 650 Nm ροπής. Στα ήπια υβριδικά σύνολα μία ενσωματωμένη γεννήτρια-μίζα παρέχει 23 ίππους και 205 Nm ροπής επιπλέον ως σύντομο boost ενώ στα 4ης γενιάς plug-in υβριδικά σύνολα ο θερμικός κινητήρας συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων και μία μπαταρία 25.4 kWh η οποία χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 100 χιλιομέτρων.

Κλείνοντας και το κομμάτι των μηχανικών, να αναφέρουμε ότι η νέα E-Class είναι διαθέσιμη και με το πακέτο Technology που περιλαμβάνει την Airmatic αερανάρτηση με τα διαρκώς μεταβαλλόμενα αμορτισέρ και το σύστημα τετραδιεύθυνσης ενώ στον standard εξοπλισμό των ήπια υβριδικών μοντέλων βρίσκουμε την Agility Control “συμβατική” ανάρτηση με κανονικά ελατήρια και το σύστημα selective damping που είναι επίσης χαμηλότερη κατά 15 χιλιοστά σε σύγκριση με την ανάρτηση των PHEV. Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, οι πωλήσεις της νέας E-Class θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη το ερχόμενο καλοκαίρι με τις τιμές να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου στην αγορά.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό