24 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Με 4-κύλινδρο κινητήρα η Mercedes-AMG GT 43!

Ειδήσεις Ελλάδα

Η Mercedes έχει βαλθεί να σπάσει όσο περισσότερα ταμπού μπορεί καθώς δεν διστάζει να κάνει downsizing ακόμα και σε κατηγορίες που πριν από μερικά χρόνια ούτε θα μπορούσε να διανοηθεί κάποιος ότι δεν θα κινούνται από κάποιον πολυκύλινδρο και μεγάλο σε χωρητικότητα βενζινοκινητήρα. Οι τάσεις όμως επιβάλλουν μείωση στις εκπομπές ρύπων και αυτή είναι δύσκολο να επιτευχθεί οριζόντια στην γκάμα ενός μοντέλου με την χρήση της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού. Ακόμα και αν αυτό το μοντέλο είναι η εντυπωσιακή, σπορ και πολύ ειδική Mercedes-AMG GT Coupe. Γι’ αυτό η γερμανική εταιρία επιστράτευσε τον δίλιτρο, τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που μέχρι πρότινος βρίσκαμε μονάχα στις κορυφαίες εκδόσεις της A-Class… Το έχει κάνει ήδη με την Mercedes-AMG SL 43 η οποία είναι ήδη διαθέσιμη και στην χώρα μας και το κάνει τώρα και με την Mercedes-AMG GT 43 Coupe!

Η βασική έκδοση της “GT” λοιπόν, χάνει τον θηριώδη V8 και χάνει και το σύστημα τετρακίνησης καθώς θα είναι αποκλειστικά διαθέσιμη ως δικίνητη με ένα 9-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο να στέλνει την ισχύ στους τροχούς του πίσω άξονα. Κερδίζει όμως έναν 4-κύλινδρο διαμάντι ο οποίος είναι ικανός για 421 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 500 Nm ροπής από τις 3.250 έως τις 5.000 σ.α.λ. και εξασφαλίζει το γεγονός ότι οι τυχεροί ιδιοκτήτες μπορεί να μην απολαμβάνουν την ηχητική πανδαισία ενός 8-κύλινδρου αλλά θα απολαμβάνουν αξιοπρεπέστατες επιδόσεις αφού η AMG GT 43 επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε 4.6 δευτερόλεπτα και τερματίζει στα 280 km/h. Το τεχνολογικό highlight του κινητήριου συνόλου είναι δίχως αμφιβολία το ηλεκτρικό turbo που ενσωματώνει τεχνολογία Formula 1 και μειώνει δραστικά τον χρόνο απόκρισης σε ολόκληρο το εύρος στροφών ενώ δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την ηλεκτρική αρχιτεκτονική 48V που τροφοδοτεί επίσης την μίζα/γεννήτρια η οποία με την σειρά της  έχει διττό ρόλο παρέχοντας ένα μικρό και σύντομο boost 14 ίππων όταν αυτό είναι απαραίτητο ή λειτουργώντας ως ένα ήπια υβριδικό σύστημα αναβαθμίζει την αποδοτικότητα του συνόλου και επιτρέπει λειτουργίες όπως το coasting και η ανάκτηση ενέργειας.

Επειδή η Mercedes-AMG δεν θέλει να υπάρχει σύγχυση ανάμεσα στην 4-κύλινδρη GT 43 και τις 8-κύλινδρες GT 53 και GT 63 φρόντισε να διαφοροποιήσει και αισθητικά τη νέα της πρόταση. Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες στο εμπρός και το πίσω μέρος αφαιρούν μεγάλο μέρος της επιθετικότητας που εκφράζουν οι ισχυρότερες εκδόσεις αλλά για όποιον επιθυμεί να αναβαθμίσει την εμφάνιση της βασικής AMG GT του, η εταιρία προσφέρει τόσο μία σειρά σχεδίων για τις ζάντες ελαφρού κράματος από 19 έως 21 ιντσών όσο και τα κλασικά πακέτα όπως έχουμε δει ξανά (και) σε άλλα μοντέλα.

Επιστρέφοντας για μία στιγμή στα μηχανικά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η GT 43 έχει μικρότερα μετατρόχια σε σύγκριση με τις GT 53 και GT 63 ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό είναι το κεραμικό σύστημα πέδησης και η κλασική ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και στους δύο άξονες, με αλουμινένια αμορτισέρ και ελαφριά ελατήρια. Φυσικά είναι προαιρετικά διαθέσιμο το σοφιστικέ AMG Ride Control όπως και το σύστημα τετραδιεύθυνσης αλλά και το AMG Dynamic Plus πακέτο που προσθέτει ενεργές βάσεις κινητήρα, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, ένα επιπλέον mode οδήγησης, ενεργή αεροδυναμική για το πάτωμα του αυτοκινήτου κ.ά. Εξαιρετική πρόταση από πλευράς Mercedes-AMG αλλά ελπίζω να μην περιμένει κάποιος ότι αυτό είναι το προσιτό coupe που θα βάλει φωτιά στην αγορά. Η γερμανική μάρκα δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την τιμή της Mercedes-AMG GT 43 Coupe αλλά μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται να απευθύνεται στις μάζες…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό