19 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Με… αέρα F1 οι μελλοντικές McLaren

Ειδήσεις Ελλάδα

Μπορεί να φαίνεται ότι έχουν περάσει πολύ περισσότερα από 13 χρόνια από το λανσάρισμα του πρώτου μοντέλου που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από την McLaren (η MP4-12C) αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Ίσως έχει να κάνει με την πρόοδο που έχει παρουσιάσει η αγγλική εταιρία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ή ίσως έχει να κάνει με τον αριθμό των μοντέλων που έχουν παρουσιαστεί από το 2011 ή ίσως με τον φρενήρη ρυθμό που κινούνται τα πάντα γύρω μας και μας κάνουν να χάνουμε την αίσθηση του χρόνου και τις… στιγμές. Η ουσία είναι ότι η McLaren δεν έχει καμία σχέση με την εταιρία που λάνσαρε την MP4-12C και αν πρόκειται να εστιάσουμε για λίγο στο design, η McLaren του σήμερα θα έχει λίγα κοινά με την McLaren του μέλλοντος.

Η εταιρία μας έδωσε μία πολύ μικρή γεύση της σχεδιαστικής γλώσσας που θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά μοντέλα της και από τα σκίτσα που δόθηκαν στη δημοσιότητα, εντοπίζουμε κάποιους πυλώνες στους οποίες θα στηριχθεί για να εξελιχθεί και να επεκταθεί. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι επέστρεψε στην McLaren για να αναλάβει καθήκοντα επικεφαλής σχεδιασμού ο Tobias Suhlmann, ο οποίος δήλωσε:
“Στο μέλλον, για να κάνουμε το επόμενο βήμα πρέπει να αλλάξουμε και να κινηθούμε προς τα εμπρός. Θα υπάρχει μεγαλύτερη γκάμα και πρέπει να δούμε και τις διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης. Θα υπάρχουν περισσότερες από δύο θέσεις; Πιθανότατα και αυτό είναι κάτι ακόμα που πρέπει να δούμε. Πρέπει να σχηματίσουμε λοιπόν μία γλώσσα που διαφοροποιεί το ένα μοντέλο από το άλλο.“
Διαφοροποίηση λοιπόν. Αυτός είναι ο ένας πυλώνας και ο άλλος δημιουργεί μία πιο αισθητή σύνδεση ανάμεσα στο πλούσιο αγωνιστικό παρελθόν της εταιρίας και στο μέλλον. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα ονομάστηκε “Performance by Design” και χτίζεται πάνω σε 5 βασικές αρχές: επική, αθλητική, λειτουργική, εστιασμένη και ευφυής. Η οπτική αναπαράσταση όλων αυτών δε, θα γίνεται με 3 βασικές “υπογραφές”: στο εμπρός μέρος, όλα τα μελλοντικά μοντέλα της McLaren θα διαθέτουν δύο συμμετρικά στοιχεία και χαμηλό ρύγχος – όπως η MP4/4 με την οποία η ομάδα κατάκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στην Formula 1 το 1988 και ο Senna το Πρωτάθλημα Οδηγών, ένα από τα πλέον εμβληματικά σχέδια στην ιστορία του αθλήματος. Από το πλάι οι μελλοντικές McLaren θα ξεχωρίζουν χάρη σε μία δυναμική γραμμή με κλίση προς τα εμπρός ενώ το πίσω μέρος θα είναι “ανοιχτό”, ένα στιλ που θυμίζει πολύ έντονα motorsports και συμβάλλει στην αποβολή της θερμότητας που παράγουν τα μηχανικά μέρη, με το πλάτος του εκάστοτε μοντέλου να υπογραμμίζεται χάρη στα οριζόντια στοιχεία.

Όσον αφορά στο εσωτερικό, όλα οι μελλοντικές McLaren θα διαθέτουν ένα καθαρά οδηγοκεντρικό ταμπλό με ιδιαίτερη έμφαση στην αίσθηση της ευρυχωρίας μέσα από τις καμπύλες επιφάνειες ενώ η εταιρία θα συνεχίσει να μειώνει τον αριθμό των φυσικών χειριστηρίων στο τιμόνι ακολουθώντας αντίθετη πορεία από τους βασικούς ανταγωνιστές της. Ο μινιμαλισμός θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση των McLaren του μέλλοντος, όπως και η… ειλικρίνεια με κάθε τι που βλέπουμε και νιώθουμε στο αυτοκίνητο να είναι πραγματικό και να έχει κάποιον λόγο ύπαρξης. Ανυπομονούμε να δούμε πώς θα μεταφραστούν όλα αυτά από την θεωρία στην πράξη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό