17.5 C
Athens
Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Μεγάλη πρόκληση η πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές αερίων

Ειδήσεις Ελλάδα

Aυτή τη στιγμή ο σωτήρας της ναυτιλίας σε ένα μεγάλο βαθμό είναι οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, τόνισε ο Πέτρος Παππάς, CEO, Star Bulk Carriers, μιλώντας σήμερα στο 7ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής. «Πιστεύω ότι αυτό που θα βοηθήσει γενικότερα τη ναυτιλία είναι τα environmental regulations. Θεωρώ ότι θα βοηθήσουν πάρα πολύ στο supply των πλοίων» ανέφερε συγκεκριμένα ενώ ερωτηθείς για τα μεγάλα διλήμματα απάντησε πως για τον ίδιο «είναι σαφέστατα η πορεία προς τις μηδενικές εκπομπές αερίων» εξηγώντας: «Όλοι μας κάνουμε μία στρατηγική κι έχουμε κάποιους στόλους. Κάθε χρόνο, οι στόλοι μεγαλώνουν, παλιώνουν, τι κάνουμε; Παραγγέλνουμε τώρα, περιμένουμε; Αυτό είναι μία πολύ μεγάλη απόφαση που πρέπει να πάρει κανείς».

«Εμείς στη δική μας εταιρεία αποφασίσαμε να πάρουμε μέτρα για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τους περιορισμούς οι οποίοι θα μπουν στο θέμα των αερίων στα επόμενα χρόνια. Τι κάνουμε; Παίρνουμε operational measures, δηλαδή προσπαθούμε να πάμε από το άλφα λιμάνι στο βήτα καίγοντας όσο πιο λίγο πετρέλαιο μπορούμε, κοιτώντας τους καιρούς και τα λοιπά. Τσεκάρουμε αυτή τη στιγμή το carbon capture πάνω στα πλοία, να δούμε αν αυτό μπορέσει να δουλέψει, κοιτάμε να κρατάμε τα ύφαλα χαμηλά… Δηλαδή αυτή τη στιγμή μέχρι να δούμε που πάνε τα πράγματα, προσπαθούμε να παίρνουμε μέτρα τα οποία θα μας έχουν μέσα στους περιορισμούς στους οποίους οφείλουμε να είμαστε μέχρι το 2030».

Σε ό,τι αφορά τα καύσιμα του μέλλοντος ο κ. Παππάς σημείωσε πως «αυτή την στιγμή βλέπουμε αμμωνία, μεθανόλη και βιοκαύσιμα». «Εγώ πιστεύω ότι θα είναι ένας συνδυασμός των τριών. Το καθένα έχει τα υπέρ του και τα κατά του. Για την ώρα κυρίως κατά» επισήμανε ενώ εστιάζοντας στην πυρηνική ενέργεια εξέφρασε την εκτίμηση πως «δεν θα μπορέσει να δουλέψει εύκολα στην ναυτιλία». «Αυτό που πιστεύω εγώ για την πυρηνική ενέργεια είναι ότι θα πρέπει να καλύψει άλλες ανάγκες, ώστε να αφήσει και περισσότερο πράσινο καύσιμο για την ναυτιλία στο μέλλον» πρόσθεσε.

Για τους Έλληνες ναυτικούς σημείωσε πως «πρώτον πρέπει να κοιτάξει κανείς το οικονομικό: Ο Έλληνας ναυτικός έναντι του Φιλιππινέζου κοστίζει περίπου 120 δολάρια την ημέρα περισσότερο. Άρα αν είχες τέσσερις Έλληνες ναυτικούς είναι 500 δολάρια την ημέρα. Αυτό το λαμβάνουν υπόψιν τους πολλές εταιρείες».

Δεύτερον, συνέχισε, «δεν υπάρχουν ναυτικοί. Ο νέος δεν κάνει κέφι να πάει στη θάλασσα. Εγώ βέβαια δεν το αποκλείω ότι μπορεί να συμβεί στο μέλλον, διότι τα χρήματα είναι καλά και αν γίνει το κατάλληλο marketing πιστεύω ότι ίσως έχει περισσότερες πιθανότητες για το μέλλον». Υπογράμμισε παράλληλα πως το πρόβλημα του ότι δεν έχουμε ελληνικά πληρώματα «θα το δούμε στα επόμενα χρόνια, όταν δε θα έχουμε ανθρώπους από τα πλοία να μεταπηδούν στα γραφεία μας και να τρέχουν τα operations και τα technical departments και θα γίνουμε και εμείς Νορβηγοί και βόρεια Ευρώπη με την έλλειψη προσωπικού που έχουν».

Για τον ανταγωνισμό με τους Κινέζους πλοιοκτήτες ο κ. Παππάς τόνισε: «Δεν τον θεωρώ αγώνα δρόμου για το ποιος θα είναι πρώτος. Οι Κινέζοι έχουν τεράστιες εισαγωγές – εξαγωγές. Έχουνε το κράτος να τους υποστηρίζει. Έχουν γιάρδες. Έχουν τράπεζες να χρηματοδοτούν αν χρειαστούν περισσότερα βαπόρια.  Εμείς έχουμε βασικά τους εαυτούς μας. Έχουμε όμως τη γνώση, έχουμε πολύ καλό management οι Έλληνες. Ξέρουμε να κάνουμε operations. Έχουμε καλές σχέσεις παγκοσμίως».

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό