16.7 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Κάτι… περιστροφικό “ψήνεται” στη Mazda!

Ειδήσεις Ελλάδα

Εν έτη 2024 είναι περιττό να κάνουμε ιστορική αναδρομή για την σημασία που έχει ο περιστροφικός κινητήρας για την Mazda. Η ιαπωνική εταιρία έχει γράψει ιστορία με τον συγκεκριμένο κινητήρα και αυτός ήταν που είχε αναλάβει την κίνηση μερικών εκ των σημαντικότερων sports cars των τελευταίων 30 ετών (τουλάχιστον). Όμως το τελευταίο sports car με Wankel κινητήρα κυκλοφόρησε το 2012 όταν η Mazda αποχαιρέτησε το RX8 με την έκδοση “Spirit R” και μαζί του, τον περιστροφικό κινητήρα έστω και αν η ομάδα μηχανικών που είχε αναλάβει την εξέλιξη του διαλύθηκε το 2018. Πέρυσι, ο Wankel επέστρεψε σε μορφή range-extender για το MX-30 διορθώνοντας σε μεγάλο βαθμό τα… κακώς κείμενα που σχετίζονται με την περιορισμένη αυτονομία που προσφέρει η μικρή μπαταρία αλλά ο κόσμος περιμένει ακόμα έναν διάδοχο των εμβληματικών sports cars.
Στο φετινό Tokyo Auto Salon ο Πρόεδρος και CEO της Mazda, Katsuhiro Moro, μας εξέπληξε ανακοινώνοντας ότι μία νέα ομάδα εξέλιξης με πεδίο ευθύνης τους περιστροφικούς κινητήρες θα δημιουργηθεί την 1η του Φεβρουαρίου ενώ δεν παρέλειψε να ρίξει λάδι στη φωτιά καθώς άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο του λανσαρίσματος του πανέμορφου Iconic SP concept… Να θυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου χρόνου με μήκος 4.18 μέτρων (ακριβώς όσο και η Alpine A110 για να έχεις μία τάξη μεγέθους) και ένα κινητήριο σύνολο που η ίδια η Mazda περιγράφει ως ένα “ηλεκτρικό σύστημα με δύο ρότορες”. Προφανώς, ο Wankel κινητήρας χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας η οποία τροφοδοτεί με ενέργεια τους ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 370 ίππων που με την σειρά τους έχουν αναλάβει την κίνηση του αμαξώματος των 1.450 κιλών.

“Είμαι πολύ χαρούμενος και βαθύτατα συγκινημένος από την υποστήριξη και την ενθάρρυνση που έχουμε λάβει για το compact sports car concept. Με αυτή την ευκαιρία θα ήθελα να σας ευχαριστήσω. Με την συμπαράσταση σας δημιουργούμε μία ομάδα εξέλιξης περιστροφικών κινητήρων την 1η Φεβρουαρίου για να πλησιάσουμε σε αυτό το όνειρο.”

Δήλωσε ο Moro-san αναζωπυρώνοντας την φλόγα ενός σπορ μοντέλου με τα σήματα της Mazda και έναν περιστροφικό κινητήρα (έστω και σε ρόλο range-extender) κάτω από το καπό. Προφανώς είναι πάρα πολύ νωρίς για να μιλήσουμε για οτιδήποτε περισσότερο σε αυτό το σημείο καθώς ακόμα και αν όλα εξελιχθούν κατ’ ευχήν, ακόμα και αν το εν λόγω σπορ μοντέλο πάρει το πράσινο φως και ολοκληρωθεί το πρόγραμμα εξέλιξης του σε χρόνο ρεκόρ, δύσκολα θα το δούμε να λανσάρεται στην αγορά πριν το 2026 και αυτό είναι μία αισιόδοξη πρόβλεψη. Μονάχα αν η Mazda έχει δουλέψει πάνω στο project μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας θα το δούμε πριν περάσουν τουλάχιστον 2 χρόνια, οπότε ας οπλιστούμε με υπομονή και βλέπουμε…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό