18.7 C
Athens
Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Ισχυρότερο και με αυτόματο το ανανεωμένο Toyota GR Yaris!

Ειδήσεις Ελλάδα

Στην αρχή κανείς δεν πίστευε ότι η Toyota, μία εταιρία που τα τελευταία χρόνια μας έχει συνηθίσει σε ορθολογικές αποφάσεις, θα λανσάρει ένα τόσο ειδικό αυτοκίνητο όσο το GR Yaris. Ένα αυτοκίνητο που μοιράζεται τόσο λίγα με το “απλό” Yaris και άρα είναι τόσο πιο πολύπλοκο, δύσκολο και δαπανηρό να κατασκευάσει κι όμως! Το GR Yaris έγινε πραγματικότητα και τώρα η Toyota είναι αυτή που δεν μπορεί να πιστέψει πόσο καλά πουλάει. Όπως και να έχει, η ώρα για την ανανέωση έφτασε και η ιαπωνική εταιρία έπειτα από εκτεταμένες, εξαντλητικές και εξαιρετικά σκληρές δοκιμές παρουσιάζει στο Tokyo Auto Salon το τελικό αποτέλεσμα των προσπαθειών της.

Ας ξεκινήσουμε όπως και στον τίτλο, με το κινητήριο σύνολο. Η Toyota έφτασε τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων στα όρια του αγωνιζόμενη με αυτόν στις πίστες αλλά και τις ειδικές διαδρομές και κατέληξε σε ένα πακέτο αναβάθμισης που δεν προσφέρει μόνο αυξημένη ιπποδύναμη και ροπή. Ναι, το GR Yaris έρχεται πλέον με 280 ίππους και 390 Nm, 19 hp και 30 Nm περισσότερα σε σύγκριση με το παρελθόν αλλά αυτό είναι η μισή ιστορία. Ο λιλιπούτειος γίγαντας απέκτησε επίσης ενισχυμένο “καπάκι” με αναβαθμισμένα εξαρτήματα, νέο υλικό για τις βαλβίδες και υψηλότερη πίεση καυσίμου. Τα πιστόνια είναι επίσης νέα, έχει τοποθετηθεί ένας νέος αισθητήρας πίεσης στην εισαγωγή ενώ στην “Circuit” έκδοση έχει ενισχυθεί και το σύστημα ψύξης ώστε να βελτιωθεί η αξιοπιστία κατά την οδήγηση στο 100%!

Όσον αφορά στη μετάδοση, το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και το GR-FOUR σύστημα μόνιμης τετρακίνησης έχουν κρατήσει την θέση τους αλλά το μεγαλύτερο νέο του facelift είναι η προσθήκη ενός 8-τάχυτου, αυτόματου κιβωτίου. Το “Direct Automatic Transmission” είναι διαθέσιμο προαιρετικά και σύμφωνα με την Toyota “αλλάζει το παιχνίδι” προσφέροντας ταχύτατες αλλαγές, κοντύτερες σχέσεις χάρη στην αύξηση του αριθμού τους από 6 στο μηχανικό σε 8 και βελτιωμένη απόκριση σε σύγκριση με τα συμβατικά αυτόματα. Πρόκειται για ένα κιβώτιο με βελτιστοποιημένο λογισμικό που έχει προγραμματιστεί να… προβλέπει τις προθέσεις του οδηγού και να αντιδρά ανάλογα μειώνοντας τους χρόνους του στην πίστα ή στα rallies και επιτρέποντας του να εστιάσει στην επιτάχυνση/επιβράδυνση και τον χειρισμό του αυτοκινήτου.

Η Toyota όμως δεν σταμάτησε εκεί. Αύξησε την ακαμψία του πλαισίου με την εφαρμογή 13% επιπλέον σημείων συγκόλλησης και 24% επιπλέον κόλας υψηλής αντοχής ενώ προχώρησε και σε τροποποιήσεις στην ανάρτηση με extra βίδες να κρατάνε το αμορτισέρ στην θέση του και να μην επιτρέπουν στα φορτία που δημιουργούνται κατά την γρήγορη οδήγηση να αλλάζουν την ευθυγράμμιση ή τις γωνίες της ανάρτησης. Η διαμόρφωση με τα γόνατα McPherson στον εμπρός άξονα και τα διπλά ψαλίδια στον πίσω έχει διατηρηθεί αλλά τα ελατήρια είναι νέα και στα τέσσερα άκρα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας καλύτερο έλεγχο των κλίσεων και ακόμα καλύτερες επιδόσεις.
Στον τομέα της αισθητικής οι σχεδιαστές, οι αεροδυναμιστές και οι μηχανικοί της Toyota εστίασαν στην βελτίωση κάθε στοιχείου έπειτα από τις συμβουλές και τα σχόλια των οδηγών και των δοκιμαστών. Η γρίλια για παράδειγμα είναι νέα και προσφέρει την καλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα στο πάχος, την αντοχή και το βάρος, τα ανοίγματα στα πλαϊνά είναι μεγαλύτερα και το κάτω μέρος του προφυλακτήρα έχει χωριστεί σε τρία κομμάτια ώστε να είναι ευκολότερη και λιγότερο ακριβή η επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του. Στο πίσω μέρος ένα νέο άνοιγμα επιτρέπει στον αέρα από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου να διαφύγει μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις ενώ μετατοπίστηκαν τόσο τα φώτα ομίχλης όσο και αυτά της οπισθοπορείας για να μειωθεί ο κίνδυνος ζημιάς ενώ άλλαξε θέση και το τρίτο φως στοπ επιτρέποντας την αντικατάσταση ή την μετατροπή της αεροτομής.

Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αλλαγές στην καμπίνα. Με την παρότρυνση των οδηγών χειριστήρια όπως το intercooler spray, το VSC-OFF και τα αλάρμ μετατοπίστηκαν πιο κοντά στον οδηγό, η πάνω ακμή του πίνακα οργάνων “έπεσε” κατά 50 χιλιοστά και η θέση του εσωτερικού καθρέφτη άλλαξε και η κεντρική κονσόλα έχει κλίση 15 μοιρών προς τον οδηγό με αποτέλεσμα την βελτίωση όχι μόνο της εργονομίας αλλά και της ορατότητας ενώ το GR Yaris απέκτησε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12.3 ιντσών με δύο διαφορετικά layout, normal και sport, το δεύτερο εκ των οποίων προσφέρει πιο καθαρά γραφικά ώστε οι πληροφορίες να μεταβιβάζονται στον οδηγό με σαφήνεια. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την αλλαγή στην θέση οδήγησης έπειτα από το χαμήλωμα του καθίσματος κατά 25 χιλιοστά και την ανάλογη προσαρμογή του τιμονιού. Είναι σαφές ότι η Toyota έχει προχωρήσει σε ενδελεχή μελέτη και εξοντωτικές δοκιμές για να εξασφαλίσει το γεγονός ότι το GR Yaris δεν θα “προδώσει” την εμπιστοσύνη των οδηγών που θα το επιλέξουν είτε για χρήση σε αγωνιστικό περιβάλλον (πίστα ή rally) είτε για τις καθημερινές μετακινήσεις τους. Οι βελτιώσεις και οι αλλαγές δεν έχουν στόχο τον εντυπωσιασμό λοιπόν, αλλά την αναβάθμιση του συνόλου, την αξιοπιστία, τις επιδόσεις, την ασφάλεια, την εργονομία αλλά και την συντήρηση ή επιδιόρθωση σε περίπτωση κάποιας… ατυχίας. Το μόνο που έχω να πω είναι: Εξαιρετικά!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό