20 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Ιδού ο μονοκύλινδρος των 300 κ.εκ. και των 90 ίππων!

Ειδήσεις Ελλάδα

Έχουμε περάσει από το στάδιο του downsizing και είμαστε στα πρόθυρα της ηλεκτροκίνησης. Η μηχανή εσωτερικής καύσης βρίσκεται στην δύση της ζωής της αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει καμία χρησιμότητα στη σημερινή και την μελλοντική κοινωνία. Αν μη τι άλλου, μπορούμε πάντοτε να μαθαίνουμε νέες ιστορίες για ενδιαφέροντα projects από το παρελθόν και αυτό ακριβώς είναι ο μονοκύλινδρος κινητήρας που βλέπεις εδώ. Ένα διαμαντάκι με χωρητικότητα που δεν υπερβαίνει τα 300 κυβικά εκατοστά αλλά με ιπποδύναμη που χαϊδεύει τα 90 άλογα κι όλα αυτά, χωρίς την βοήθεια κάποιου turbo. Μία λεπτομέρεια… Ο συγκεκριμένος “δαίμονας” μπορεί να στροφάρει στις 20.000 σ.α.λ.!Είναι δημιουργία της Cosworth που τα τελευταία χρόνια είναι γνωστή για τον ατμοσφαιρικό V12 των 6.5 λίτρων που κινεί την Aston Martin Valkyrie και τον επίσης ατμοσφαιρικό, επίσης V12 αλλά με χωρητικότητα 3.9 λίτρων που βρίσκουμε στο T.50 του Gordon Murray. Αυτοί οι κινητήρες ξεκίνησαν την ζωή τους ως 3-κύλινδρα “μουλάρια” γιατί είναι ευκολότερο να εξελίξεις μία… μινιατούρα πριν μεταπηδήσεις στον πραγματικό 12-κύλινδρο – στο κάτω κάτω, οι αρχές λειτουργίας δεν διαφέρουν σημαντικά.Αν γυρίσουμε στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 όμως, η Cosworth εξέλισσε και παρήγαγε κινητήρες της Formula 1 και ο λιλιπούτειος μονοκύλινδρος ήταν ένας τρόπος να δοκιμάζει εξαρτήματα για τον τελευταίο ατμοσφαιρικό V10 της με κωδικό TJ. Έχει λογική. Η χωρητικότητα του είναι το 1/10 του αγωνιστικού V10 και φυσικά, έχει το 1/10 των κυλίνδρων του. Υποθέτουμε δε, ότι ο μοναδικός κύλινδρος μοιράζεται τις ίδιες διαστάσεις με 98 χιλιοστά διάμετρο και 39,8 χιλιοστά διαδρομή. Φυσικά, δεν έχει τον ίδιο μαγικό ήχο (όπως παραδέχεται ο managing director της Cosworth, ο ήχος του μονοκύλινδρου είναι ολίγον τι απαράδεκτος) και οι κραδασμοί που παράγει είναι απίστευτοι καθώς δεν υπάρχουν επιπλέον κύλινδροι για να εξισορροπούν έως έναν βαθμό τις ταλαντώσεις, αλλά την δουλειά του την κάνει: όπως είπαμε, 90+ ίπποι από 0.3 λίτρα και όριο περιστροφής που πλησιάζει, αν δεν ξεπερνά τις 20.000 στροφές ανά λεπτό! Εκτός αυτού, εξυπηρέτησε τον σκοπό του που δεν ήταν άλλος από το να επιταχύνει το πρόγραμμα εξέλιξης του 3-λίτρου V10 σε μία εποχή που δεν υπήρχε “πάγωμα” της εξέλιξης και ομολογκάρισμα. Αξίζει να ρίξεις μία ματιά στο που ακολουθεί. Ford Kuga plug-in hybrid. Εξηλεκτρισμένο μεν, Ford δεΑυτή η Lancia Delta Integrale κοστίζει όσο ένα μοντέρνο supercar!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό