23.8 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Η Toyota προειδοποιεί για την ταχεία εξάπλωση των ηλεκτρικών

Ειδήσεις Ελλάδα

Η βιομηχανία αυτοκινήτου έχει αποφασίσει ότι ο δρόμος προς τα εμπρός περνά μέσα από την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης αλλά ο ρυθμός με τον οποίο η κάθε εταιρία υιοθετεί την τεχνολογία διαφέρει. Κάποιες έχουν ρίξει όλο το βάρος τους στην εξέλιξη και το λανσάρισμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλες είναι πιο επιφυλακτικές. Η Toyota για παράδειγμα ακολουθεί μία στρατηγική πολλαπλών εναλλακτικών καθώς επενδύει στα υβριδικά, τα ηλεκτρικά και το υδρογόνο σε μία προσπάθεια να παρέχει στους πελάτες της ανά τον κόσμο επιλογές ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι υποδομές. Όχι μόνο αυτό, αλλά η Toyota πιστεύει ότι η ραγδαία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό: Οι επιδοτήσεις και οι περιορισμοί που στοχεύουν συγκεκριμένα κινητήρια σύνολα έχουν την δυνατότητα να κάνουν τα αμιγώς ηλεκτρικά περισσότερο ελκυστικά σε αυτούς που μπορούν να τα αγοράσουν αλλά για αυτούς που δεν μπορούν, ενδεχομένως να έχουν το αντίθετο από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα.

“Τελικώς, οι περιορισμοί στις πρώτες ύλες θα τελειώσουν και για πολλά χρόνια δεν θα έχουμε αρκετά υλικά για μπαταρίες και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για μία αμιγώς ηλεκτρική λύση.

Τα υλικά για τις μπαταρίες και οι βιώσιμες υποδομές φόρτισης θα γίνουν άφθονα. Αλλά θα χρειαστούν δεκαετίες για τα ορυχεία εξόρυξης υλικών μπαταριών και τις εγκαταστάσεις παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας και τις γραμμές τροφοδοσίας και τις εποχιακές λύσης αποθήκευσης ενέργειας να επεκταθούν.“

Δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας και CEO του Toyota Research Institute, Gill Pratt. Με πιο απλά λόγια, ο Pratt μας λέει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες είναι η λύση για το μέλλον αλλά η μετάβαση θα διαρκέσει πολλά χρόνια. Χρόνια κατά τα οποία οι κατασκευαστές πρέπει να παρέχουν προσιτές εναλλακτικές στο αγοραστικό κοινό όπως κάνει η Toyota με τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά που έχει στην γκάμα της. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ιαπωνικού κολοσσού, το οικονομικό έτος που ξεκίνησε αυτόν τον Μάρτιο και θα τελειώσει τον ίδιο μήνα το 2024 θα πουλήσει 200.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, από 38.000 που πούλησε αυτό το οικονομικό έτος, με στόχο να πουλάει 1.5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2026. Δεν εγκαταλείπει λοιπόν την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, αλλά λανσάρει τα ηλεκτρικά της με τους δικούς της ρυθμούς – ρυθμούς που επιβάλλονται από την ίδια την αγορά σύμφωνα με τα δεδομένα που έχει στα χέρια της η εταιρία. Υπάρχουν αυτοί που ασκούν κριτική στην… διστακτική ή αν προτιμάς, υπερβολικά επιφυλακτική στρατηγική της Toyota στο συγκεκριμένο θέμα αλλά υπάρχουν και εκείνοι που συμφωνούν. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τόσο η Honda όσο και οι Mazda και Subaru ακολουθούν περίπου την ίδια στρατηγική. Είναι προφανές λοιπόν ότι όλα αυτά είναι στοιχήματα. Το θέμα είναι ποιος έχει “διαβάσει” καλύτερα την αγορά, ποιος έχει προβλέψει με μεγαλύτερη ακρίβεια την εξέλιξη της και ποιος θα βγει κερδισμένος στο μέλλον. Από την πλευρά μας, ελπίζουμε ότι νικητής θα είναι ο καταναλωτής…

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό