24.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Η Toyota εξελίσσει τεχνολογία που δεσμεύει το CO2 από τον αέρα

Ειδήσεις Ελλάδα

Αν υπάρχει μία εταιρία η οποία προσπαθεί με κάθε τρόπο να σώσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης τότε αυτή είναι δίχως άλλο η Toyota. Η ιαπωνική εταιρία εξελίσσει τεχνολογίες σε εξαιρετικά ευρύ φάσμα και σίγουρα, κάποιες από αυτές ενδεχομένως να μην φτάσουν μέχρι την παραγωγή επειδή το κόστος τους είναι υπερβολικά υψηλό ή επειδή η λειτουργία τους ή/και η συντήρηση τους δεν είναι πρακτικές αλλά προς το παρόν, η Toyota λειτουργεί με το δόγμα “καμία ιδέα δεν είναι χαζή” και είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο και ενθαρρυντικό να βλέπεις καινοτομία και εφευρετικότητα από μία μάρκα με το μέγεθος της. Η τελευταία τεχνολογία που βλέπουμε είναι ένα φίλτρο που δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα!
Η Toyota εγκατέστησε την εν λόγω τεχνολογία σε μία αγωνιστική GR Corolla η οποία εξοπλίζεται με τον θερμικό κινητήρα υδρογόνου που επίσης εξελίσσει και το σύστημα… φιλτραρίσματος του διοξειδίου του άνθρακα λειτουργεί δεσμεύοντας, εν συνεχεία μετατρέποντας το CO2 σε υγρό χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την θερμότητα που παράγει ο κινητήρας υδρογόνου και εν τέλει αποθηκεύοντας αυτό το υγρό σε ένα δοχείο. Με λίγα λόγια δεν απαιτεί και δεν καταναλώνει επιπλέον ενέργεια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το επόμενο Yaris, Corolla ή RAV4 που θα αγοράσεις σε λίγα χρόνια θα διαθέτει αυτή την τεχνολογία.

Σύμφωνα με δεδομένα τα οποία συνέλλεξε η εταιρία, το σύστημα φίλτραρε μόλις 20 γραμμάρια CO2 κατά τη διάρκεια περίπου 20 γύρων που ισοδυναμούν με περίπου 90 χιλιόμετρα ενώ οι μηχανικοί ήταν αναγκασμένοι να αντικαθιστούν το φίλτρο σε κάθε πιτ στοπ που έκανε το αγωνιστικό. Η τεχνολογία λοιπόν, σε αυτό το στάδιο εξέλιξης τουλάχιστον, είναι σχετικά αναποτελεσματική, δημιουργεί απόβλητα τα οποία απαιτούν ειδική μεταχείριση και είναι μη πρακτική υπό την έννοια ότι προϋποθέτει την ανθρώπινη παρέμβαση για την αντικατάσταση του φίλτρου. Ακόμα και έτσι όμως, είναι απίστευτο ότι εξελίχθηκε ένας παθητικός τρόπος δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και μπορεί να γίνει ένα εξαιρετικό συμπληρωματικό εργαλείο στην φαρέτρα του κατασκευαστή. Φυσικά υπάρχουν θέματα τα οποία πρέπει να λυθούν αλλά η τεχνολογία είναι πολύ νέα. Σκέψου μόνο ότι εφόσον εξελιχθεί περαιτέρω και βελτιωθεί η λειτουργία του συστήματος, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε οχήματα τα οποία δεν είναι απλά ουδέτερα όσον αφορά στις εκπομπές CO2 τους, αλλά αρνητικά! Επίσης, θα μπορούσε μελλοντικά να τοποθετηθεί σε μεγαλύτερη μορφή σε φορτηγά και άλλα επαγγελματικά! Οι δυνατότητες υπάρχουν αρκεί η Toyota να συνεχίσει την εξέλιξη.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό