20.4 C
Athens
Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Η Stellantis θέλει να μειώσει το βάρος των μπαταριών

Ειδήσεις Ελλάδα

Η συζήτηση για τα οφέλη και τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης είναι υπερβολικά μεγάλη για να χωρέσει στον περιορισμένο χώρο που προσφέρει ένα άρθρο αλλά κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σημαντικά βαρύτερα από τα αντίστοιχα θερμικά και ο λόγος είναι απλός: οι μπαταρίες.

“Η μπαταρία σήμερα είναι υπερβολικά βαριά. Το αυτοκίνητο είναι υπερβολικά βαρύ. Δεν θα έπρεπε να πηγαίνουμε προς τα πίσω.”

Δήλωσε ο επικεφαλής engineering και τεχνολογίας της Stellantis, Ned Curic. Στόχος του ομίλου λοιπόν, είναι να μειώσει δραστικά το βάρος των μπαταριών με το λανσάρισμα νέων τεχνολογιών και πιο αποδοτικού packaging των κυψελών και γι’ αυτό επενδύει σε εταιρίες όπως η Lytten που εξελίσσει έναν νέο τύπο ελαφρύτερων και φθηνότερων μπαταριών ή η CATL που δουλεύει μεταξύ άλλων και πάνω στις μπαταρίες νατρίου.

Μία ιδέα για το πόσο δρόμο έχουν να διανύσουν οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους μέχρι να πετύχουν τον στόχο τους μας έδωσε πρόσφατα η ελβετική UBS: Η μπαταρία λιθίου φωσφορικού σιδήρου 62 kWh του BYD Seal ζυγίζει 470 κιλά την στιγμή που ολόκληρο το αυτοκίνητο ζυγίζει περί τα 1.941 κιλά ενώ η πιο ακριβή μπαταρία νικελίου, μαγγανίου, κοβαλτίου 60 kWh του Renault Megane E-Tech Electric αναπαριστά τα 394 από τα 1.783 κιλά του γαλλικού μοντέλου! Φυσικά θα υπάρξει πρόοδος της τεχνολογίας, κανείς δεν αντιλέγει επ’ αυτού, όπως θα μειωθεί η ανάγκη για μεγάλες μπαταρίες μέσω της εξάπλωσης του δικτύου φόρτισης αλλά ακόμα κι έτσι, οι μπαταρίες πρέπει να κάνουν δίαιτα. Δεν γίνεται να αυξηθεί περαιτέρω το μέσο βάρος των αυτοκινήτων και δεν συνάδει ούτως ή άλλως ως φιλοσοφία με την επιμονή των κατασκευαστών για βιωσιμότητα και μείωση της χρήσης φυσικών πόρων.       

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό