19.2 C
Athens
Πέμπτη, 9 Μαΐου, 2024

Η Stellantis δοκιμάζει τους κινητήρες της με e-fuels!

Ειδήσεις Ελλάδα

Μετά τον πανικό που προκάλεσε η απαίτηση της Γερμανίας για την συμπερίληψη των συνθετικών καυσίμων (e-fuels) στο φιλόδοξο πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον σταδιακό μηδενισμό των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων και φυσικά, την υποχώρηση των θεσμών στον εκβιασμό της, η Stellantis έρχεται για να εκμεταλλευτεί από αυτήν την εξέλιξη και ξεκίνησε ήδη δοκιμές σε 28 από τις οικογένειες θερμικών κινητήρων της ώστε να εξακριβώσει ότι όντως, μπορούν να λειτουργήσουν σε συνδυασμό με τη νέα κατηγορία καυσίμων.

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο δοκιμών του ομίλου, θα εξεταστούν οικογένειες θερμικών κινητήρων από το 2014 έως και το 2029 και σε αυτές περιλαμβάνονται βεβαίως σύνολα βενζίνης αλλά και πετρελαίου. Η Stellantis αναφέρει ότι η υιοθέτηση των συνθετικών καυσίμων θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες οχημάτων με θερμικούς κινητήρες να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των οχημάτων τους χωρίς να είναι αναγκασμένοι να αναβαθμίσουν το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου ή συνολικά το όχημα τους με ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Κερδισμένη βγαίνει και η Stellantis αφού οι υπολογισμοί της δείχνουν πως το πρόγραμμα θα μειώσει τις εκπομπές των 28 εκατομμυρίων θερμικών οχημάτων που έχει κατασκευάσει και πουλήσει στην Ευρώπη από το 2014 κατά έως και 400 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε ένα χρονικό διάστημα 25 ετών από το 2025 έως το 2050. Φυσικά, αυτό το πρόγραμμα δεν επηρεάζει στο παραμικρό την στρατηγική εξηλεκτρισμού του ομίλου που τον θέλει να πουλά αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας στην Ευρώπη, αλλά λειτουργεί συμπληρωματικά δίνοντας την δυνατότητα στην Stellantis να πετύχει τον στόχο της ουδετερότητας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2038.

Το πρόγραμμα δοκιμών των θερμικών κινητήρων του ομίλου Stellantis περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανάλυση των εκπομπών ρύπων με χρήση συνθετικών καυσίμων, την ευκολία (ή δυσκολία) με την οποία εκκινεί ο εκάστοτε κινητήρας, την παραγόμενη ισχύ, την αντοχή και ανθεκτικότητα του, την αξιοπιστία του, την αραίωση του λιπαντικού, την εκτίμηση της κατάστασης των σωλήνων και των φίλτρων του συστήματος τροφοδοσίας αλλά και την κατάσταση του ρεζερβουάρ καυσίμου έπειτα από παρατεταμένη χρήση e-fuels. Εκτός από το πώς επηρεάζουν αυτού του είδους τα καύσιμα το κινητήριο σύνολο του αυτοκινήτου, μένει να δούμε και πώς θα επηρεάζουν την τσέπη των ιδιοκτητών αφού ναι μεν σε αυτό το σημείο το κόστος τους είναι σχεδόν απαγορευτικό αλλά δύσκολα μπορεί να υπάρξει αξιόπιστη πρόβλεψη που να λαμβάνει υπόψιν την εκθετική αύξηση της παραγωγής τα επόμενα χρόνια.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό