22.1 C
Athens
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Η Stellantis δίνει δεύτερη πνοή στα πετρελαιοκίνητα βαν της!

Ειδήσεις Ελλάδα

Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα λανσάρει η Stellantis, με το οποίο  φέρνει στο φως μία διαφορετική πτυχή της τεχνολογίας του εξηλεκτρισμού. Μία πτυχή που μέχρι τώρα είχαμε δει να βρίσκει εφαρμογή μόνο σε πανάκριβα “electromods” κλασικών μοντέλων – όπου ως electromod ορίζεται ένα restomod, μία ριζική αναπαλαίωση και ο εκσυγχρονισμός ενός vintage αυτοκινήτου με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Αυτό ακριβώς προτείνει/προσφέρει τώρα η Stellantis με το πρόγραμμα να ξεκινά πιλοτικά από την Γαλλία όπου η μετατροπή ενός πετρελαιοκίνητου επαγγελματικού οχήματος θα καλύπτεται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις.

Το πρόγραμμα αφορά τα προ-facelift Peugeot Expert, Citroen Jumpy και Opel Vivaro και ενώ σε πρώτη φάση διευκρινίζεται ότι δικαίωμα στο ηλεκτρικό… όνειρο έχουν μονάχα οι επαγγελματικές εκδόσεις, δεν αποκλείεται να προστεθούν αργότερα και οι επιβατικές των μεσαίων βαν. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του αντίστοιχου τμήματος της Stellantis, Xavier Peugeot, η μετατροπή αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από €20.000 και οι εργασίες θα γίνονται στις εγκαταστάσεις του ομίλου ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι με τα προγράμματα επιδοτήσεων που τρέχουν στην Γαλλία, το κόστος μπορεί να καλυφθεί σε ποσοστό έως 40% (με μέγιστη αξία τις €10.000) αρκεί ο ιδιοκτήτης να κρατήσει στην κατοχή του το ηλεκτρικό πλέον όχημα για περισσότερο από έναν χρόνο ή να το χρησιμοποιήσει για τουλάχιστον 6.000 χιλιόμετρα πριν το πουλήσει. Με λίγα λόγια, η Stellantis προσφέρει μία (σχετικά) χαμηλού κόστους εναλλακτική μηδενικών εκπομπών ρύπων για τους ιδιοκτήτες μικρών ή μεσαίων επιχειρήσεων που δεν μπορούν ή δεν θέλουν να επενδύσουν σε ένα ολοκαίνουριο, αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό.

Ο ιδιοκτήτης παραδίδει το βαν του με τον δίλιτρο, BlueHDi πετρελαιοκινητήρα του και το αντίτιμο της μετατροπής και παραλαμβάνει μετά από ένα χρονικό διάστημα που δεν γνωρίζουμε, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Ο Xavier Peugeot διευκρίνισε ότι τα τροποποιημένα βαν θα έχουν “αξιόλογη” αυτονομία αλλά παραδέχθηκε ότι αυτή θα είναι μικρότερη από αυτήν που προσφέρουν τα εργοστασιακά παραδείγματα που είναι διαθέσιμα με μπαταρίες είτε 50, είτε 75 kWh. Όπως δεν γνωρίζουμε αν τα τροποποιημένα βαν θα εξοπλίζονται με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και 260 Nm ροπής  των νέων ηλεκτρικών. Ως κίνηση πάντως, μόνο θετική μπορεί να χαρακτηριστεί ενώ δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το οικονομικό όφελος για την Stellantis που υπολογίζεται από την ίδια ότι θα φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως μέχρι το 2030.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό