20 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Η Nio απειλεί το κατεστημένο με προσιτά ηλεκτρικά.

Ειδήσεις Ελλάδα

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια η ζωή των καταξιωμένων κατασκευαστών ήταν σχετικά εύκολη. Εξέλισσαν με αργούς αλλά σταθερούς ρυθμούς μία τεχνολογία που υπάρχει εδώ και 100 χρόνια, πρόσθεταν πινελιές τεχνολογίας σε τομείς όπως η ασφάλεια, η πολυτέλεια και το design και λάνσαραν το ένα αυτοκίνητο μετά το άλλο χωρίς να έχουν να ανησυχούν για πολλά πέρα από τους γνωστούς ανταγωνιστές τους. Η ηλεκτροκίνηση όμως έφερε τα πάνω κάτω. Νέα τεχνολογία, νέες απαιτήσεις και ενδεχομένως πιο σημαντικά, νέοι παίκτες στο ταμπλό. Στην αρχή ήταν μόνο η Tesla αλλά σύντομα προέκυψαν κι άλλοι, όπως η Lucid και η Rivian στην άλλη όχθη του Ατλαντικού αλλά και οι… Κινέζοι!

Μιλώντας σε γερμανικό μέσο, ο επικεφαλής της κινέζικης Nio, William Li, δήλωσε ξεκάθαρα ότι σκοπεύει να “επιτεθεί” στην Volkswagen (και όχι μόνο στην VW) με ένα μοντέλο που θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά με αρχική τιμή χαμηλότερη των €30.000. Ο Li πρόσθεσε ευθαρσώς ότι σέβεται τις γερμανικές εταιρίες όπως η Mercedes-Benz, η BMW και η Audi αλλά όταν η συζήτηση αρχίζει να περιστρέφεται γύρω από την ηλεκτροκίνηση, το… ευρωπαϊκό κατεστημένο υστερεί σε σύγκριση με την Κίνα τόσο στην τεχνολογία όσο και στο λογισμικό οπότε εταιρίες όπως η Nio, έχουν κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με τον παραδοσιακό ανταγωνισμό. Θα πρέπει να “χτίσουν” το όνομα τους και το δίκτυο τους σε μία περιοχή όπου μέχρι σήμερα δεν έχουν την παραμικρή παρουσία αλλά θα το κάνουν από πλεονεκτική θέση και στοχεύοντας σε πρώτη φάση μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία.

Παράλληλα, ο Li αναφέρει ότι οι κινέζικες εταιρίες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για προστατευτικές συμπεριφορές με τη μορφή αυξημένων δασμών στα εισαγόμενα οχήματα από την Κίνα καθώς αυτού του είδους οι ανησυχίες έχουν εκφραστεί στο πρόσφατο παρελθόν στην Ευρώπη ενώ παρόμοια μέτρα εφαρμόζονται σε αρκετά μέρη στον κόσμο και ειδικότερα, στην ίδια την Κίνα που έχει θεσπίσει ένα ολόκληρο πλαίσιο αναφορικά με ξένες επενδύσεις και εισαγωγή προϊόντων. Ο Li σημείωσε ότι η Nio και άλλες κινέζικες εταιρίες που κατασκευάζουν τα αυτοκίνητα τους στην Κίνα έχουν ένα πλεονέκτημα όσον αφορά στο κόστος σε σύγκριση με ανταγωνιστές όπως η Tesla, που μπορεί να αγγίξει έως και το 20% χάρη στην εγχώρια ανεφοδιαστική αλυσίδα και την πρόσβαση στις πρώτες ύλες και αυτό μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά την επέκταση στις ευρωπαϊκές αγορές.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό