18.2 C
Athens
Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

Η Mercedes πρωτοπορεί στην τεχνολογία της ημι-αυτόνομης οδήγησης!

Ειδήσεις Ελλάδα

Μία σημαντική νίκη πέτυχε η Mercedes-Benz στον τομέα της τεχνολογίας της ημι-αυτόνομης οδήγησης καθώς έγινε η πρώτη που πήρε έγκριση από το California Department of Motor Vehicles για χρήση του συστήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης της σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους, υπό συγκεκριμένες συνθήκες χωρίς τον ενεργό έλεγχο του οδηγού. Νίκη γιατί η California αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αγορές για την Tesla σε ολόκληρο τον κόσμο και η… εμμονή της εταιρίας με την τεχνολογία ημι-αυτόνομης οδήγησης (βλ. Autopilot) είναι γνωστή. Κι όμως, η Mercedes-Benz είναι η πρώτη στην οποία επιτρέπεται η λειτουργία του συστήματος “Drive Pilot” Επιπέδου 3, ακόμα και αν αυτό γίνεται αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε αυτοκινητόδρομους και με ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 65 km/h. Είναι προφανές λοιπόν ότι η πρόβλεψη για το σύστημα της Mercedes είναι να λειτουργεί σε συνθήκες έντονης κυκλοφορικής συμφόρησης όπου υπάρχει έντονο το φαινόμενο του σταμάτα-ξεκίνα.

Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στο σύστημα Drive Pilot της Mercedes-Benz και συστήματος όπως το Autopilot της Tesla ή το Super Cruise της General Motors είναι ότι τα δύο τελευταία είναι Επιπέδου 2 που σημαίνει ότι μπορούν να διαχειριστούν συγκεκριμένες λειτουργίες κατά την οδήγηση αλλά απαιτούν την αμέριστη προσοχή του οδηγού ανά πάσα ώρα και στιγμή – παρά το τι παρουσιάζουν κάποια s ιδιοκτητών Tesla που επιδεικνύουν τις δυνατότητες του συστήματος. Το Drive Pilot είναι το μοναδικό σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι αλλά αυτός πρέπει να είναι πάντοτε σε θέση να ανακτήσει τον έλεγχο αν παρουσιαστεί ανάγκη. Με λίγα λόγια, μπορεί να κάνει οτιδήποτε θέλει αρκεί το σύστημα να αναγνωρίζει ότι βρίσκεται στη θέση του (ελέγχει το πρόσωπο του), οπότε όπως καταλαβαίνεις απέχουμε πολύ ακόμα από την ευαγγελιζόμενη “αυτόνομη οδήγηση”. Ούτως ή άλλως, αν οι κάμερες που υπάρχουν στην καμπίνα εντοπίσουν οποιαδήποτε… παρατυπία με τη μορφή της κάλυψης του προσώπου, της εγκατάλειψης της θέσης του οδηγού ή της κάλυψης των καμερών, το σύστημα είναι προγραμματισμένο να απενεργοποιείται με ασφαλή τρόπο.

Η ίδια η Mercedes-Benz αναφέρει ότι θα προσφέρει το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης στις S-Class και EQS Sedan, με το κατάλληλο αντίτιμο βεβαίως, και οι πελάτες της θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν αυτή την πρωτόγνωρη εμπειρία σε αυτοκινητόδρομους της Bay Area, της Central Valley, του Los Angeles, του Sacramento και του San Diego καθώς και στον δρόμο που ενώνει την Ν. Καλιφόρνια με τη Νεβάδα. Να σημειώσουμε δε ότι νωρίτερα μέσα στη χρονιά η γερμανική μάρκα πήρε έγκριση για να λειτουργεί συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης και στην πολιτεία της Νεβάδα όπου πληροί τα προαπαιτούμενα ελάχιστου ρίσκου. “Οι δύο πιστοποιήσεις από τις αρχές στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα επιβεβαιώνουν ότι οι εφεδρείες είναι η ασφαλής και κατά συνέπεια η σωστή προσέγγιση” όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Chief Technology Officer της εταιρίας, Markus Schafer.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό