23.6 C
Athens
Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Η Mercedes οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς ατυχήματα

Ειδήσεις Ελλάδα

Μπορεί τα τελευταία χρόνια ο κόσμος του αυτοκινήτου να περιστρέφεται γύρω από έννοιες όπως η ηλεκτροκίνηση, η συνδεσιμότητα και οι εκπομπές ρύπων αλλά ο τομέας της ασφάλειας ήταν και εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά σημαντικός. Είναι ένας τομέας που απαιτεί προσήλωση, έρευνα και επενδύσεις και δυστυχώς, δεν του αποδίδεται η προσοχή που του αναλογεί. Ταυτόχρονα όμως, είναι ένας τομέας που έχει σημειώσει θεαματική πρόοδο αν αναλογιστεί κανείς τα ποσά που επενδύουν οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους στα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης – αρνούμαι να αναφερθώ σε αυτά ως “αυτόνομης οδήγησης” καθώς αυτός είναι ένας ανεδαφικός όρος. Η ασφάλεια ήταν, είναι και θα είναι ένα βασικό κομμάτι του DNA της Mercedes-Benz και μία από τις κεντρικές ευθύνες απέναντι όχι μόνο στους οδηγούς και τους επιβάτες, αλλά σε όλους τους χρήστες του δρόμου. Η γερμανική φίρμα λοιπόν, χρησιμοποιεί δύο πολύ σημαντικές επετείους στην ενεργητική και την παθητική ασφάλεια για να παρουσιάσει το όραμα της για ένα μέλλον χωρίς ατυχήματα.

Στις 21 Οκτωβρίου του 1997 ο κόσμος έμαθε δύο πάρα πολύ σημαντικά πράγματα: την δοκιμή αποφυγής ταράνδου και την εντυπωσιακή αποτυχία της Mercedes A-Class σε αυτό το απαιτητικό τεστ. Περισσότερο από την ίδια την αποτυχία όμως, εντύπωση προκάλεσε η άμεση αντίδραση της γερμανικής φίρμας που έσπευσε να εφοδιάσει (άνευ επιπλέον κόστους βεβαίως) τις 18.000 A-Class που είχαν ήδη παραδοθεί στους ιδιοκτήτες τους με το Electronic Stability Program – ESP εν συντομία και από τον Φεβρουάριο του 1998, να το κάνει standard σε όλες τις A-Class. Από το 1999, όλες οι νέες Mercedes-Benz πωλούνταν με standard το ESP την στιγμή που η νομοθεσία το έκανε υποχρεωτικό μόλις τον Νοέμβριο του 2011! Από τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, το ESP έχει εξελιχθεί σε φανταστικό βαθμό με μία από τις τελευταίες καινοτομίες να αφορά το λεγόμενο “TwoBox” σύστημα που συνδυάζει το ESP με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση των φρένων για την μείωση της απόστασης πέδησης ακόμα και σε έκτακτες συνθήκες αλλά και την βελτίωση των συστημάτων ελέγχου πέδησης που συνεργάζονται με περισσότερες από 100 διαφορετικές λειτουργίες του οχήματος ώστε να βελτιώσουν την ασφάλεια, την αποδοτικότητα και την άνεση σε πάρα πολλές διαφορετικές καταστάσεις.

Η δεύτερη επέτειος που γιορτάζει η Mercedes-Benz έχει να κάνει με το λανσάρισμα του συστήματος PRE-SAFE πριν από 20 χρόνια! Αυτή ήταν η πρώτη φορά που ενεργά στοιχεία βοηθούσαν στην υποστήριξη παθητικών μέτρων προστασίας για την βελτίωση των αποτελεσμάτων σε περίπτωση ατυχήματος. Παραδείγματα περιλαμβάνουν το αυτόματο κλείσιμο των παραθύρων και της ηλιοροφής σε κρίσιμες καταστάσεις πριν από μία σύγκρουση, η προληπτική τάση στις ζώνες ασφαλείας και η προσαρμογή της θέσης του συνοδηγού μεταξύ άλλων ενώ το 2016, το σύστημα PRE-SAFE Plus πρόσθεσε την προστασία της ακοής των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης με την παραγωγή ενός ήχου που προκαλεί την σύσπαση ενός μυός στο εσωτερικό του αυτιού και προετοιμάζει την ακοή για τις πολύ ισχυρές πιέσεις (εντάσεις) ενός ατυχήματος.

Από εδώ και πέρα όμως; Η Mercedes-Benz συνεχίζει την δουλειά με εντατικούς ρυθμούς κατασκευάζοντας οχήματα με προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Οι σύγχρονες Mercedes ήδη προσφέρουν περισσότερα από 40 διαφορετικά τέτοια συστήματα που μπορούν να αποσοβήσουν το ατύχημα ή να ελαχιστοποιήσουν τις συνέπειες του αν αυτό είναι αναπόφευκτο. Επιπλέον, προωθεί αλλαγές στις υποδομές κυκλοφορίας ώστε να κάνει και το περιβάλλον ασφαλέστερο όχι μόνο για τους επιβάτες των αυτοκινήτων, αλλά για όλους τους χρήστες ανεξαιρέτως. Στόχος είναι ο μηδενισμός των θανάτων από αυτοκινητιστικά δυστυχήματα μέχρι το 2050 και η μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματισμένων μέχρι το 2030 κατά 50% σε σύγκριση με το 2020. Μέχρι τότε όμως, ας βάλουμε και εμείς το χεράκι μας οδηγώντας με ασφάλεια και υπευθυνότητα.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό