16.7 C
Athens
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Η Mazda βάζει στο συρτάρι τον περιστροφικό range-extender.

Ειδήσεις Ελλάδα

Εδώ και πολλά χρόνια, οι οπαδοί του περιστροφικού κινητήρα προσεύχονταν για την επιστροφή του θρυλικού και ιδιαίτερου Wankel κάτω από το καπό ενός sports coupe. Τελικά, η Mazda τους έκανε το… χατίρι, ανακοινώνοντας το 2018 ότι ο περιστροφικός κινητήρας – σήμα κατατεθέν της στην σπορ κατηγορία θα επιστρέψει αλλά όχι όπως θα ήθελαν οι φίλοι της. Οι εποχές έχουν αλλάξει και με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων να ορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την στρατηγική των κατασκευαστών, ο Wankel δεν μπορεί να αναλάβει την κίνηση κάποιου μοντέλου. Άσε που ένα sports coupe ή ένα sports sedan δεν είναι πολύ ψηλά στην λίστα των προτεραιοτήτων για την Mazda.Ο Wankel θα επέστρεφε λοιπόν με την μορφή range extender. Μία μορφή που ταιριάζει στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την… ιδιοσυγκρασία του. Τοποθετούμενος στο αμιγώς ηλεκτρικό (ή υβριδικό για την ιαπωνική αγορά) MX-30, θα του χάριζε αυξημένη αυτονομία λειτουργώντας ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία αλλά ακόμα και αυτό το πλάνο της ιαπωνικής μάρκας φαίνεται πως μπαίνει στο συρτάρι καθώς προέκυψαν κάποια ζητήματα που ανάγκασαν την Mazda να αλλάξει γνώμη. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως αναφέρουν ιαπωνικά μέσα, είναι ότι η τοποθέτηση του περιστροφικού κινητήρα ως range extender θα επέβαλε την χρήση μίας μεγαλύτερης μπαταρίας που με την σειρά της, θα αύξανε τόσο το κόστος του αυτοκινήτου όσο και το βάρος του.Να θυμίσουμε ότι το MX-30 είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με μία μπαταρία 35.5 kWh που χαρίζει εμβέλεια της τάξης των 210 χιλιομέτρων. Μία range extender έκδοση θα αύξανε δραστικά την εμβέλεια και θα καθιστούσε το ηλεκτρικό SUV της Mazda πιο πρακτικό για ιδιοκτήτες που χρειάζονται το αυτοκίνητο τους για μεγαλύτερα ταξίδια χωρίς να ανησυχούν για την αυτονομία του. Η αλλαγή πλεύσης της εταιρίας στο συγκεκριμένο θέμα, δεν σημαίνει ωστόσο ότι το concept του περιστροφικού range extender πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων. Όπως δήλωσε εκπρόσωπος της, το “timing της παρουσίασης του δεν έχει αποφασιστεί” και αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο χρήσης του  στο μέλλον.Νέος CEO στην Opel ο Uwe Hochgeschurtz.Πρόστιμο €875 εκ. από την Κομισιόν σε VW Group και BMW!

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό