16.6 C
Athens
Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Η Honda χρειάζεται πιο προσιτά ηλεκτρικά

Ειδήσεις Ελλάδα

Με τα δύο πρωτότυπα που παρουσίασε στο φετινό Consumer Electronics Show στο Las Vegas η Honda επικοινώνησε στους πελάτες της και το αγοραστικό κοινό γενικότερα ότι σε λίγα χρόνια θα ξεκινήσει μία νέα εποχή. Το 2026 για την ακρίβεια, θα λανσαριστεί η έκδοση παραγωγής του εντυπωσιακού Saloon Concept η οποία όπως έχουμε μάθει δεν θα διαφέρει δραστικά από το πρωτότυπο ενώ λίγο μετά θα ακολουθήσει ένα SUV για να διπλασιάσει τον αριθμό των μοντέλων της λεγόμενης “0 Series”. Η ιαπωνική εταιρία όμως χρειάζεται περισσότερα πιο προσιτά μοντέλα γιατί ξέρει ότι τα μεγάλα, ακριβά ηλεκτρικά μπορεί να προσφέρουν υψηλά περιθώρια κέρδους αλλά τους όγκους παραγωγής που είναι απαραίτητοι για την δημιουργία συνεργειών και οικονομιών κλίμακας μονάχα τα entry-level μοντέλα μπορούν να τους δώσουν.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρίας, Toshihiro Mibe, μία από τις προτεραιότητες της Honda για το μέλλον είναι να μειώσει το κόστος και το βάρος των μπαταριών ώστε τα μικρά, προσιτά ηλεκτρικά να γίνουν βιώσιμα σε εμπορικό επίπεδο. Η λύση που προτείνει ο Mibe όμως δεν είναι να μειωθεί απαραίτητα το μέγεθος των μπαταριών αλλά η τεχνολογία τους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η Honda θα πειραματιστεί με διαφορετικές χημείες ή/και τεχνικές λύσεις. Να θυμίσουμε ότι η Honda είχε συνάψει συμφωνία για την εξέλιξη προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων με την General Motors αλλά το πλάνο των 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τερματίστηκε άκαρπο πέρυσι όταν η αμερικανική εταιρία στράφηκε σε πιο προσοδοφόρες κατηγορίες. Βέβαια, η Honda δεν έχει πρόβλημα να παραδεχθεί ότι “ακόμα και αν εξελίσσαμε από κοινού θα ήταν πρόκληση” να φέρει ένα προσιτό ηλεκτρικό στην αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε να συνεχίσει μόνη της και το πρώτο ενδιαφέρον δείγμα της δουλειάς που γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες ήταν το Sustaina-C, ένα πρωτότυπο με σαφείς επιρροές από το Honda E αλλά με ιδιαίτερη έμφαση στην βιωσιμότητα. Ελάχιστα μετά την πρεμιέρα του Sustaina-C όμως, η Honda αποφάσισε επίσης να καταργήσει το “E”, μόλις 3 χρόνια μετά το ντεμπούτο του στην αγορά και χωρίς να έχει παρουσιάσει κάποιο άλλο μοντέλο με παρεμφερές μέγεθος για να το αντικαταστήσει. Οι προσδοκίες όσον αφορά στην “0 Series” της Honda πάντως είναι ιδιαιτέρως υψηλές και θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον να δούμε την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί και ποιοι είναι οι στόχοι της αναφορικά με την αποδοτικότητα των μελλοντικών μοντέλων της.

Ειδήσεις

ΠΗΓΗ

Σχετικά άρθρα

Θέσεις εργασίας - Βρείτε δουλειά & προσωπικό